Видях някои стари коментари, но не отговарят на всичките ми въпроси. Затова създавам нова тема.
На 01.04.2021 г. почива собственик на ЕТ. До този момент не е осъществено годишно приключване на ЕТ за 2020 г. и не е подадена ГДД по чл. 50 от ЗДДФЛ за 2020 г. ДДС декларацията за месец март 2021 г. също не е подадена. Декларациите за месец март 2021, относно осигуровките на назначените работници, също не са подадени.
Предприятието е поето от един от двамата наследника, който е племенник на починалия /няма собствени деца и съпруга/ в края на месец април 2021 г. Наследникът има свое ЕТ и няма необходимост от вписване в Агенция по вписванията. Въпросите, които възникват са следните:
1. ГДД по чл. 50 от ЗДДФЛ за 2020 г. следва ли да се подава и какъв е редът за това? Булстатът от датата на смъртта е заличен и подаването на ГФО в статистика реално е невъзможно.
2. ДДС декларацията за месец март 2021 г. по ЗДДС следва да се подаде на хартиен носител и файл от наследникът правоприемник до 6 месеца от смъртта на собственика на ЕТ. Какъв Булстат и представляващ се посочва?
3. Какъв е редът относно работниците, които са били при починалия собственик на ЕТ-то? Наследникът има намерение част от тях да не останат на трудови правоотношения при него. Въпросът ми е повече за тези, които няма да останат, защото не ми е ясен редът, по който трябва да се оформят документите на неназначените лица. Кой освобождава, по какъв член, какви документи се издават и кой подписва формулярите и трудовите книжки?Има ли право след като продължава дейността на ЕТ-то да не назначи част от работниците? Промеждутъкът от 1 месец и вече 10 дни как се оформя, така че работниците да не са в нарушение при подаване на Декларация обр. 7 за здравните осигуровки, какви документи се оформят за Бюрото по труда, от чие име и кой подписва?
Отправила съм това като запитване в НАП, но ако някой вече се е сблъскал, ще съм благодарна да помогне в този казус.