Здравейте!
Работя по трудов договор, като счетоводител, но работодателят ми позволява да извършвам и допълнително счетоводни услуги (частна практика), доколкото това не пречи на работата ми по ТП. Насочил съм се да се регистрирам, като лице със свободна професия - счетоводни и консултантски услуги. Не искам да регистрирам фирма, тъй като има вероятност да премина на държавна работа, което няма да е съвместимо с упражняване и на частен бизнес - тогава ще е по-лесно да "изляза" от свободната професия, отколкото да се "махна" от фирмата... Както и да е, моля да споделите дали разсъждавам правилно:
1. Регистрирам се в БУЛСТАТ.
2. След регистрацията в БУЛСТАТ се регистрирам като СОЛ в НАП, но ще подам ОКД-5 когато започна ефективно да упражнявам дейност.
3. Тъй като реално ще упражнявам дейност 2-3 месеца в годината за счетоводно обслужване и съставяне на ГФО на сравнително малки фирми, нерегистрирани по ЗДДС, ще започвам и прекъсвам осигуряването си като СОЛ за тези периоди.
4. За заплатените услуги ще издавам документ с реквизитите на чл.6 от ЗСч., например ф-ра от кочан.
5. Подавам си ежемесечно Д1 и веднъж годишно Д6.
6. Декларирам доходите с декл. по чл. 55 за всяко тримесечие и внасям дължимия данък, съответно и с ГДД по чл.50 от ЗДДФЛ и прилагам и справка за оконч. размер на осиг. доход. Клиентите ми съответно ще трябва да декларират единствено изплатения ми доход със справката по чл. 73, ал. 1.
Как мислите, има ли нещо, което пропускам или не...?