Здравейте,
След 20-30 минути, четене как да си направя запитването до НАП по електронен път и тотална липса на адекватно съдействие от страна на фирмата, която ми предоставя електронния подпис - се оказа, че е по - добре да питам на място.
Сутринта прочетох и тази тема:
http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,9996.0.htmlОказва се, че има и други потребителите, които "страдат" от същия проблем - надвнесени пари, или пари, които не е ясно, кое точно задължение покриват.
Накратко за моя случай: Имам 2 фирми, и на двете има надвнесени пари. За сега задълженията са покрити и съм сигурен, че парите са надвнесени и ги има. Това, което ми се иска да разбера от НАП е:
1. Колко точно са надвнесени според тях пари/суми?
2. Нормално ли е да оставям с тези надвнесени пари да се покриват осигуровки, дребни плащания, та дори и ДДС? Всъщност ние не искаме парите да се връщат, а да покрият дадени задължения, но при тази неяснота е трудно да се прецени, кое е правилно и кое не е.
3. Да не е станала някаква грешка, и сега да покриват, а после кажат не сте внесли за еди какво си парите......понеже има реален шанс и за това
Въпросът ми е:
Как точно да си напиша запитването до НАП, че да получа адекватен отговор на тези въпроси. Целта ми е не толкова да ги дразня или тормозя, колкото да получа тяхното становище по случая и да знаем, как да си внасяме сумите/парите по задълженията (или да не ги внасяме).
Какво трябва да включва това запитване - в свободен текст ли? До къде трябва да го отнеса/занеса/подам (поне като гише, ако имате идея)? Как точно от НАП ще ми отговорят? - в смисъл, ако е по пощата стандартно писмо, редовно ми крадат кореспонденцията и тази форма на отговор, сигурно ще доведе писмото им до знанието на някой съсед-клюкар.
Надявам се, да може да ме посъветвате.