Този въпрос е повече юридически, отколкото счетоводен, но явно в последно време счетоводителите сме по-евтините юрисконсулти
Аз мисля, че първо трябва да разгледате договора, сключен с наемателя. Ако в него няма вписана клауза за приспадане на наемни вноски за сметка на извършени римонтни работи, ще трябва да се състави анекс към наемния договор. В анекса ще договорите подробностите около подобен "бартер".
Нормалното е наемателят да Ви издаде фектура за ремонта, Вие да му издадете фактури за наема и да направите протокол за взаимно прихващане на задълженията, който ще послужи за безналичното погасяване на вземания и задължения.
А това наемателят да Ви нарежда да сключвате договор с фирма за ремонт и да Ви представя фактура на свое име като платежно средство за дължим наем, направо ми изглежда неграмотно.