Booking.com и 5-дневен срок за издаване на фактура.

04.08.2016, 17:01 8608 6

04.08.2016, 17:01
Публикации: 144 / 13
Хотел работещ с Booking.com и други такива получава авансово сума по банковата си сметка по резервация от клиент да кажем на 15.07. Клиентът пристига на 15.08. преспива и обявява, че иска фактура.

Когато е физическо лице му се издава и се извършват едни движения от пусто в празно за което има понаписано в чл.113 от ЗДДС.

Когато клиентът е фирма в банковото бордеро от 15.07 няма достатъчно данни за издаването на фактура. Иначе сайтът си дава възможност за отметка и попълване на данните за фактура при резервацията, но клиентът не ги е попълнил.

Какво правим - издаваме или не фактура и с коя дата...?
#1 | 04.08.2016, 22:23
Публикации: 147 / 41
Здравейте,

Не разбрах съвсем добре, какъв е смисъла на преведената сума. Клиентът ли я превежда, ако да на какво основание.

На кратко - както го мисля аз: Обикновено при резервация се плаща депозит ( една нощувка, две нощувки и т.н.). Самото плащане на депозит не води след себе си издаване на фактура. Напълно възможно е да има вариант - заплащане на цялата сума без възстановяване. Тогава се приема цялата сума за депозит.

Датата на данъчното събитие е датата на настаняването, стойността е общата стойност на база на резервацията. Ако има промяна се пуска кредитно или дебитно известие, в случая на дебитно известие може и нова фактура. Сумата за плащане по фактурата е стойността с ДДС с приспадната депозит. Ако депозита е по-голям в зависимост от политиката на фирмата следва или да се възстанови или да се увеличи данъчната основа по сделката. Всички тези действия се извършват когато клиентът се е появил в хотела и няма проблеми с данните за фактуриране.

Ако клиентът не се появи в хотела в зависимост от политиката на фирмата депозита може да му бъде възстановен или да бъде приет като неустойка по сделка, която не се  е състояла. Този вид неустойки не се смятат за възнаграждение по доставката (доколкото и доставка не е имало) и не се облагат с ДДС.

Разбира се, човек може да определи получените суми и като авансови плащания. Следва спор на тема: разликата между депозита и авансовото плащане.  :) :) :)

Приятна вечер.
#2 | 05.08.2016, 13:08
Публикации: 144 / 13
Да, така е когато става въпрос за депозит. Но в случай, че се заплати цялата сума предварително и сумата не подлежи на връщане си е чист аванс.

Това за неустойката при нереализирана нощувка не се бях сетил :) Ще резнем ДДС-то върху тях :)
#3 | 05.08.2016, 14:25
Публикации: 311 / 37

Ако клиентът не се появи в хотела в зависимост от политиката на фирмата депозита може да му бъде възстановен или да бъде приет като неустойка по сделка, която не се  е състояла. Този вид неустойки не се смятат за възнаграждение по доставката (доколкото и доставка не е имало) и не се облагат с ДДС.

от чл.26, ал.2 .............Не се смятат за възнаграждение по доставка всякакви плащания на неустойки и лихви с обезщетителен характер.
Мисля, че депозита, който не се възстановява, ако пътуващото лице не се появи, не е с обезщетителен характер и затова трябва да се начисли ДДС, и то 20%.
#4 | 05.08.2016, 14:40
Публикации: 144 / 13
 от чл.26, ал.2 .............

Съгласен. Но на идеите за намаляване на данъци винаги реагирам първосигнално с "да" :)

А по темата вече пуснах запитване до ОДОП. В ЗДДС поне няма отговор.
#5 | 05.08.2016, 21:31
Публикации: 147 / 41
Здравейте,

Не успях да се ориентирам:
от чл.26, ал.2 .............Не се смятат за възнаграждение по доставка всякакви плащания на неустойки и лихви с обезщетителен характер.
Мисля, че депозита, който не се възстановява, ако пътуващото лице не се появи, не е с обезщетителен характер и затова трябва да се начисли ДДС, и то 20%.

Не смятате, че депозита може да се приеме за неустойка по договора за настаняване или не смятате, че тази неустойка е с обезщетителен характер ?

Аз заложих, на това че доставка не е имало, защото обекта на доставка е услугата - хотелско настаняване. Такова не е получено от клиента, а доставчика е претърпял вреда от това, че е запазил стаята и не я е продал на друг клиент. От една страна липсва доставка, от друга имаме финансова неустойка за претърпяна вреда от неизпълнение на договор. Не се издава данъчен документ, а плащането се приема за неустойка с обезщетителен характер.

Не мога да си представя другия вариант. Издаваме фактура за неизвършена доставка, без да имаме и данните на лицето по фактурата (то спора тръгна точно от там). Или в договора за хотелско настаняване има някаква облагаема доставка за този случай, ако е така, то аз поне не съм запознат с договора.

За мен все пак основния спор е по-скоро дали това е депозит или авансово плащане.

Приятна вечер.
#6 | 07.08.2016, 14:39
Публикации: 144 / 13
Добавих и това, че ми се стори интересно към питането за НАП. За съжаление това не е точния арбитър, но ...

След 30 дни ще постна какво мислят. Аз съм разколебан 50/50 :)
Пълен достъп в КиК Инфо
за 13.75 лв. без ДДС на месец при год. абонамент
По-бързо
По-удобно
По-сигурно*
Абонамент
Последни теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група