ЗП, одобрен по 4.1 - документи

04.09.2016, 16:35 3191 2

04.09.2016, 16:35
Публикации: 27 / 1
Здравейте, ЗП - физическо лице е одобрен по подмярка 4.1, процедурата си е ход, всичко нормално и сега на финала от ДФЗ при заявката за плащане му искат допълнително някои документи, сред които цитирам: "Документ G12 - Копие от специфични регистри съгласно чл.3, ал.4 от ЗС - копие от книга за приходите и копие от книга за разходите (за физически лица - ЗП, които не изготвят финансов отчет съгласно чл.29, ал.1 от ЗС)". Проблемът е, че ЗП не води такива регистри, защото се облага само върху приходите с приспадане на нормативно признатите разходи, а приходи има само по банкова сметка и те се виждат от извлеченията. Въпросният цитиран чл.3, ал.4 се отнася само до ЕТ. Въпросът ми е : длъжно ли е наистина ЗП да води тези регистри, щом законът не му вменява изрично такова задължение? Какво да им представя в ДФЗ? Тепърва да завеждам регистри, още повече, че нямам задължение за това? Моля, ако може някой да помогне с мнение!
#1 | 04.09.2016, 16:55
Публикации: 9785 / 1681
Не познавам точно мярка 4.1, но при повечето мерки се изисква ползвателят на помощта да води счетоводство. Изискването е залегнало в наредбата за прилагане на мярката и/или в договора с РА.
Фактът, че плащате данък след НПР не Ви освобождава от регистрация и отчетност на приходите /поне/. Най-малкото за да се следи 12-месечния оборот. Най-удобната форма за отчетност на ФЛ-ЗП са книгите за приходи и разходи.

При диагонален преглед на наредбата открих това:
Скрит текст :

А може да има и по-конкретни неща.
#2 | 04.09.2016, 20:44
Публикации: 27 / 1
 :good:
Благодаря за отговора! Явно трябва да се захващам да завеждам книгите.
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група