Договор за наем с физическо лице

12.08.2013, 11:05 26711 12

12.08.2013, 11:05
Публикации: 15 / 0
Физическите лица са ми голяма мъка........ Сега немога да се справя с това трябва ли да удържам здравни осигуровки на инвалид над 50% ,с който имаме сключен договор за наем. :hmmm:.Ужас, все на мен такива ще се паднат :'(
#1 | 12.08.2013, 12:09
Публикации: 6411 / 1143
Върху дохода от наем не се удържат осигуровки.
За лице с над 50 % неработоспособност и ДДФЛ удържате едва след достигане на сумата от 7 920 лв. доходи на лицето от всички източници до момента на изплащане на дохода.
#2 | 12.08.2013, 12:47
Публикации: 15 / 0
 :give_rose: Мерси
#3 | 13.08.2013, 10:37
Публикации: 15 / 0
По повода ми възникна и още една чуденка. В договора пише, че режийните разходи са за сметка на наемателя. Това значи ли ,че трябва и тях да включа в сметката за изплатени суми заедно с наема :hmmm:
#4 | 13.08.2013, 11:02
Публикации: 6411 / 1143
По повода ми възникна и още една чуденка. В договора пише, че режийните разходи са за сметка на наемателя. Това значи ли ,че трябва и тях да включа в сметката за изплатени суми заедно с наема :hmmm:
Нали ги плаща наемателят? Това е обичайна клауза в договор за наем. Който ползва битово-комуналните услуги, той ги заплаща. Вие ползвате - Вие плащате. Какво отношение има към Вашите разходи физическото лице наемодател?!
#5 | 13.08.2013, 12:45
Публикации: 15 / 0
Наемателя е юридическо, а наемодателя е физическо лице  :blush:
#6 | 13.08.2013, 14:54
Публикации: 6411 / 1143
Наемателя е юридическо, а наемодателя е физическо лице  :blush:
Това го разбрах и се надявам да си е проличало в предходния ми пост.
Изводът е, че издавате СИС за платения наем и удържания данък, ако има такъв. И нищо повече в СИС!!!
#7 | 13.08.2013, 15:06
Публикации: 963 / 103
ganorga, предполагам, че сте си прехвърлили партидите за ток, вода и др. на името на фирмата и получавате фактури от Енергото, ВиК и т.н, така че тези суми нямат нищо общо със сметката за изплатени суми по договора за наем.
#8 | 13.08.2013, 16:36
Публикации: 114 / 7
Здравейте, необходимо ли е да бъдат прехвърлени партидите за ток, вода, местни данъци - смет, например на името на наемателя, за да се признаят за разход? Според мен достатъчно е в договора да е записано. Единствено не би трябвало да признаваме данъчен кредит по тези фактури, щом не са на юридическото лице. Те са обоснован разход и то не малък. Нямам такъв случай, но ми е интересно да разбера дали разсъждавам правилно и ако ми се случи да имам да знам. Приятен ден на всички
#9 | 13.08.2013, 16:58
Публикации: 963 / 103
Мисля, че когато партидите не са прехвърлени, трябва да имате някаква квитанция или разписка от наемодателя за разходите за консумативи, не само фактурите, които са на негово име.
#10 | 13.08.2013, 18:45
Публикации: 141 / 32
Становище 2_1623-2/07.10.2010 г.

ЗКПО, чл.10, ал.1

Отправили сте писмено запитване до Дирекция „ОУИ”-………… свързано с приложението на Закона за данъците върху доходите на физическите лица / ЗДДФЛ /и Закона за корпоративното подоходно облагане/ЗКПО/.
Според фактите от запитването за осъществяване дейността на дружеството сте наели няколко помещения, използвани за офиси, чиито собственици са физически лица, с които имате сключени договор за наем. Партидите за ел. енергия и вода в съответните доставчици се водят на физическите лица и според клауза в договора за наем разходите за същите се плащат от наемателя.
Въпросът който поставяте е: Какъв документ следва да издаде физическото лице на наемателя, за да може платените от него разходи за ел енергия и вода да бъдат признати за законен разход?
По силата на чл.232, ал.2 от Закона за задълженията и договорите наемателят е длъжен да плаща наемната цена и разходите, свързани с ползването на веща. Това законово изискване, е намерило отражение и като клауза в договора Ви. В случаите когато разходите, свързани с ползването на веща/ел.енергия и вода/, са заплатени от наемодателя, наемателят е длъжен да възстанови съответните суми на наемодателя.
По отношение на дружеството- наемател, за да се признае така направения счетоводен разход за данъчни цели, същият следва да е документално обоснован чрез първичен счетоводен документ по смисъла на Закона за счетоводството, отразяващ вярно стопанската операция /чл.10, ал.1 от ЗКПО/. В тази връзка документирането на възникналите отношения между физическите лица – наемодатели и дружеството –наемател относно направените разходи за консумативи, следва да се извърши с първичен счетоводен документ/без значение наименованието му- протокол, разписка, квитанция, фактура и др. /, който съдържа реквизитите по чл.7, ал.1 от Закона за счетоводството.
Така възстановените суми не са доход за наемодателя и не подлежат на облагане и деклариране в годишната данъчна декларация на физическото лице.
#11 | 13.08.2013, 18:49
Публикации: 6411 / 1143
Здравейте, необходимо ли е да бъдат прехвърлени партидите за ток, вода, местни данъци - смет, например на името на наемателя, за да се признаят за разход? Според мен достатъчно е в договора да е записано. Единствено не би трябвало да признаваме данъчен кредит по тези фактури, щом не са на юридическото лице. Те са обоснован разход и то не малък. Нямам такъв случай, но ми е интересно да разбера дали разсъждавам правилно и ако ми се случи да имам да знам. Приятен ден на всички

Само записване в договора за наем, че консумативите се заплащат от наемателя, не е достатъчно за данъчното им признаване като разход.

Ето едно писмо на НАП по темата:
 
Скрит текст :
#12 | 14.08.2013, 10:01
Публикации: 15 / 0
Благодаря на всички! Вече ми е кристално ясно :smile1:
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група