Здравейте, и аз се интересувам по тази тема.
Дали има някой колега с отговор по казуса или Вие как процедирате? От толкова материали в интернет, никъде не намирам конкретен отговор.
Още по-интересното ми е, че има застрахователни брокери, които си и рекламират отстъпките по различните отстъпки, което със сигурност ще е за сметка на неговия комисион, а не на застрахователната компания.
За да го правят това, явно по някакъв начин е оправдано?..
Моля за мнение от колеги с опит в тази сфера.
Благодаря!
Здравейте, ще помоля за малко съдействие, тъй като до сега не съм се занимавал с АД и се притеснявам да не изпусна нещо особено. Може ли някой с опит да ми помогне с информация какво е характерното при воденето на счетоводството, има ли някакви рискове? Това, което намерих като информация е повече като управленски особености, а не чисто счетоводно. За одита всяка година съм наясно, но нещо друго дали има, което е важно в сделките? Благодаря предварително!
Да, и на мен ми се вижда ОК да се отписват на 3 години лихвите, но в чл. 37 от ЗКПО пише 3 години от момента, в който са станали изискуеми, а не от начисляването.
Спор няма по това да се отпишат, когато мине давността от падежа.. Моят въпрос е друг - правилно ли тълкувам ЗЗД, че не е трябвало да се отписват, докато договорите са все още в срок и намирате ли логика защо са отписвани на всеки 3 и 5 години от датата на начисляване и получаване?
Хайде, колеги.. Никой ли не отписва лихви и главници.. :)
Привет на всички! С годишното приключване започват да възникват най-много "чуденки". Наследих едни салда по главници и лихви по заеми между фирми, като в края на всяка година, когато е изтичал падежа на погасяването им са подписвани анекси за удължаване на срока им. Така си продължава начисляването на лихвите всяка година и договорите са в срок. Това, което ме озадачи е, че въпреки удължаването на сроковете, лихвите и главниците са отписвани съответно на всеки 3г. и 5г. от годината на начисляване или получаване... Има ли нещо различно от това, което пише в ЗЗД, че срокът по давност започва да тече от изтичането на падежа, а не от годината на начисляване или получаване, или аз нещо съм изпуснал...
Здравейте!
Според вас как би трябвало да се обложи авторски договор, да кажем за режисьори, сценаристи, актьори дори. По принцип закона казва с 40% нормативно признати, но се замислям дали не трябва някаква част от сумата да се отделя за труда на човека и да се обложи с 10% и осигуровки.. Имали ли сте такъв казус?    :hmmm:
Малко съм объркан от това, което пише в ЗДДФЛ и това, което пише в разни статии. Под роялти плащане разбрах, че това е периодично/месечно плащане за ползване на марка. Франчайз така да се каже. В ЗДДФЛ пише, че франзчайзът се облага с 10% нормативно признати разходи. На прав път ли съм и има ли нещо различно ако лицето е рег. по ДДС..
Здравейте, моля за съдействие!
Имате ли случай на роялти плащане към ФЛ за ползване на марка? Дали има нещо специфично? Благодаря!
Благодаря, Делфи!
Привет, някой вече има ли опит и каква амортизация сте заложили?
Много е хубава статията, но пак се връщам на позицията с приходната фактура, която издаване и закриването й  :blink:
Здравейте, колеги! Моля за съдействие, защото цяла сутрин разигравам сценарий на счетоводни операции и не стигам до края. Става въпрос за финансов лизинг за Да с право на придобиване в края. Реално имаме доставена цена за 100х.лв., лизингова цена за 105х.лв., лизинговото оскъпяване съответно 5х.лв. Имаме встъпителна вноска за ДДСто на доставката цена 20х.лв. По-интересното е, че банката ни накара да издадем приходна фактура към тях за това ДДС+ДДСто на главницата, която остава, което е още 16х.лв. Общо приходна фактура за 36х.лв. След това те ни издават фактура за първоначална вноска, която е сумата на встъпителната вноска 20х.лв.+комисионната. Получава ми се една разлика от 16хил.лв., която не знам как да завъртя, така че да са правилно разписание операциите. Благодаря предварително!
В такъв случай имате ли представа как би трябвало да се отрази сделката?
Здравейте! Моля за малко съдействие.
Фирма, която извършва освободени доставки закупува МПС от ЮЛ от ЕС, като подава ВОП с начислено и приспаднато ДДС. Решава след време да продаде Мпс-то, но отново в ЕС на ЮЛ. В този случай ВОД ли ще бъде сделката и има ли значение, че стоката се намира вече в държавата членка, а не е на територията на България?
Здравейте,
Ако са присъдени главница, лихва и разноски по дело, в които главници е включено и ДДС, бихте ли признали разходите по тези главници като текущ разход, когато се отнасят за предходни години. Интересното е, че фирмата, която печели делото издава текуща фактура с начислено ДДС, но се колебая дали данъчно бихме могли да си признаем разхода и съответно ДДС-то.
Здравейте,
Търсих доста информация и изтечох няколко статии за счетоводството на строителство, но все още не мога да си изясня няколко неща. По това, което прочетох е важно да се определни кои СС ще се използва - 11 или 18. Ситуацията е такава, че инвеститор възлага на строител да построи жилищна сграда, която предварително продава апартаментите "на зелено", а през това време купувачите плащат депозити и накрая окончателно плащане. Би ли следвало всички направени разходи да се отчитат директно в 613 Р-ди за придобиване (613/401) и в момента на построяването да се прехвърлят по 204, като не отчитам никакви материали. Също така ми е трудно да определя признаването на прихода - дали трябва да е при окончателното прехвърляне на жилището и дали трябва да е продажба на ДМА или услуга..  :blink:
Да, то не пише датата на плащане в Д1 :blush: Исках да кажа, че и двата пъти ми е приело Д1 и Д6,
Ок, ще опитам и ще пиша отново дали е станало. :)
Да, приета е...може би защото е с различни дати на изплащане.
Правилно е да е платен през м. Януари. Не знам защо съм се заблудила и съм го подала, че е платен през м. Декември.

По принцип ги подавам в 55цата, тъй като удържаме и данъка.

Но сега въпросът е дали мога да анулирам декларацията за м. Декември.. :noexpression: