Как да се осчетоводят  на 10 или 12 месеца , при условие, че при всяка издадена фактура , следва плащане ?, има плащане няма фактура?. Съвсем се обърках.
Как издадените фактури да се осчетоводят на 10  или 12 месеца, като след
Здравейте,
ЕООД от 2 месеца няма никакви приходи, има разходи за телефонни услуги и закупено устройство, което е на лизинг  плащането на задълженията се извършва по банков път. Дружеството е регистрирано по ДДС.
Въпросът ми е  може ли  собственика, който се осигурява като СОЛ  да подаде декларация за прекъсване  дейност или не, след като дружеството независимо , че няма приходи има разходи,
и тези фактури ще се отразяват всеки месец в дневника за покупки, ДДС декларация няма да е нулева?.
Здравейте,
ЕООД от 2 месеца няма никакви приходи, има разходи за телефонни услуги и закупено устройство, което е на лизинг  плащането на задълженията се извършва по банков път. Дружеството е регистрирано по ДДС.
Въпросът ми е  може ли  собственика, който се осигурява като СОЛ  да подаде декларация за прекъсване  дейност или не, след като дружеството независимо , че няма приходи има разходи,
и тези фактури ще се отразяват всеки месец в дневника за покупки, ДДС декларация няма да е нулева?.
Здравейте,
Бихте ли ме насочили къде да прочета, че вземания и задължения във валута  между
БГ фирми не се извършвала преоценка.
 Ви благодаря.
Приятна вечер.
Съставих я и  я дадох на НАЕМАТЕЛЯ да им я даде .
Благодаря Ви.
Благодаря Ви, но тази разписка  трябва да я издаде НАЕМОДАТЕЛЯ. За м. 06/2017  това е първата вноска  пише само наем  за м.06., и са превели  цялата сума по банков път. . Освен да изискам  нова,? и за м. юли да се удържи от превода  и данъка за м. юни.
Това е извадка от договора.
1. Етажна собственост с адм. адрес София  ж.кЛозенец. ...., ул..... №115, представлявана от "Вход Мениджър" ООД с ЕИК... , сес седалище и адрсе   на управление гр.София ,бул.Ал.Стамболийски  №... ет... представлявано от управител./трите имена на основание договор от 2015 г. Наричан  по-долу НАЕМОДАТЕЛ.
- След като наемодателя ще издава разписка  с определената наемна цена, и не следва да се издава никакъв документ от наемателя за удържания данвък, то наемодателя как ще удостовери пред собствениците  , че наемната цена е  намалена с удържан данък. В ЗУЕС пише " Форма на управление на  етажна собственост е Общо събрание или Срдужение, Изобщо нещо не разбирам.
Здравейте,
Дружество сключва ДОГОВОР за наем недвижим имот- етажна собственост. В Договора, наемодател е  ООД  с  ЕИК, В Договора е записано, че наемателя дължи наем в размер на х лева  срещу издадена от наемодателя разписка.
Въпросът ми е следвали  наемателя да удържи ДОД , и ако е задължен следва ли да издаде  служебна бележка за удържаният данък .
Здравейте,
Пак промлем Протокол по чл.17 -транспортна услуга.
Осчетоводих протокла за ВОП на стоките  като взех счетоводна операция 4531/4532- и всичко е наред в дневниците и  СД , но при осчетоводяване на Протокола за услугата
изобщо нищо не става , не ми излиза нищо в дневниците.
Д-4531  данъчната основа  к.9  , и до тук пак е наред но К-т4532 като запиша данъчната стойност в к.14  ми начислява данък върху данъчната основа , която е 23861.13 лв. и при изготвяне на дневниците покупки  няма данък в продажби ми начислява като данък  данъчната основа.
Благодаря Ви. Сега видях че от 2014 г. от  задължителните реквизити е отпаднал Подпис получател / доставчик.  :
Благодаря Ви , най-после получих конкретен отговор на въпросът ми. Но сега пак
се обръквам. договора е сключен Условие на доставка съгласно  FCA INCOTERMS 2010
а FCA - означава че стоката се предава на превозвача,  т.е на 10.04  товари стоката  и тази дата отбелязва във фактурата си. Дата на издаване 12.04.2017, дата на услугата 10.04.2017 , В ЧМР  - 12.04.2017 г.
- И още нещо. Изтеглих бланка Протокол по чл.117 от ЗЗДС  . Подпис : Получател , доставчик. Как доставчика ще подпише Протокола?.

Здравейте.
Издадени  две фактури  за авасово плащане м.01-50 % от стойността по договора , м.02-50%  от стойността  по  договора.2017 и окончателна фактура на 23.03.2017  с количество ед.цена и стойност от която е приспаднат / 100% аванс/  и фактурата  е нулева- Сделката  е ВОП.На 10. 04.2017 г. стоката е предадена на превозвача, транспорта завършва  в България на 12.04.2017. Моля Ви за помощ,с каква дата трябва да издам  Протокол по чл.117  от ЗДДС и коя дата да запиша за настъпило данъчно събитие.
-И освен това трябва да издам протокол и за услуга по международен транспорт : и тук същият казус . Дата на протокола и дата на данъчно събитие: Фактурата от чуждестранния превозвач е с дата 12.04.2017 г.Тук пък изобщо не ми е ясно  в текста какво пиша може би само маршрута?
Предварително Ви благодаря., 
ЕООД има сключен договор за посредническа услуга с Офшорна фирма  за ВОД на стоки към  страни от ЕС. ВОД е осъществена. М. 10.2016 Офшорната фирма издава фактура за  комисионна   като във фактурата  е записано" Брокерска такса в съответствие с нашият брокерски договор". а не " Комисионна за посредническа услуга" Посредническата услуга не попада в обхвата на чл.12 от ЗКПО и не подлежи на облагане с данък по чл.195  от ЗКПО,   терминът брокерска такса препокрива ли се с посредническа услуга. Относно ЗДДС , Сделката облагаема ли е  и следва ли да се начисли ДДС с протокол по чл.117.
Благодаря Ви предварително.
Благодаря  за помощта. Справих се .Всичко е наред вече.
Здравейте,
Днес   направих  регистрация в НОИ  с КЕП на упълномощено лице.
Регистрацията е успешна. Изчетох брошурата на НОИ,разгледах всички стъпки и изобщо  не мога да се ориентирам, как да попълня приложение 13  и да го разпечатам.
Здравейте. Аз подадох такъв отчет, само декларацията по чл.13 ал. 5  нотариално заверена .ГФО не е заверявано нотариално. Отчета е приет , нямам отказ.
Още веднъж Ви благодаря.
От четене тотално се обърках. Ако се издаде инв. до 15,04. Не следва ли да се включи в
Продажбите и справка декларация- за м.04/2016 г. а  не в май?
Забравих: на 23.03 се издават още три инв. по тях няма плаштане . Фактура за траспорта издадена на 31.03 , трябва да издадат фактура  нормална за данъчни цели , тази би трябвало да  се издаде до 15.04. А на получателя да се подменят ли със същите реквизити и дати  само да се впешат ДДС номерата.
Здравейте,
С нетърпение чаках да се включите. Благодаря Ви, но пак имам въпрос:
След като получих документите за м. март  -видях, че има издадени з броя инвойса , с дата 7.03.2016 число само че никъде не вписали  ДДС номера на получателя нито пък  на доставчика. Въз основа на тези инвойса  получателя  нарежда превод в пълния размер по фактулите. За транспорта е издадена фактура на 14.03.2016 г. Сега при това положение трябва да издадат фактура , която да се осчетоводи и се включи в дневника за продажбите  , с коя дата да се издаде тази фактура . След като фактурата за транспорта е издадена на 14.03.2016 , дата на данъчното събитие е настъпило. Ако се издаде фактура с дата  м. април, то тя ще се разминава с тези три инвойса издадени с дата 07.03. Освен това то и те трябва да се подменят тъй като без ДДС номера, нищо не ззначат. И още нещо не разбирам , от това което извадих като отговор на зададен въпрос"Следва да се подчертае, че когато е издадена фактура във връзка с получено плащане по доставката преди датата на възникване на данъчното събитие, данъкът не става изискуем към датата на издаването й, поради което не се отразява в дневника за продажбите, през данъчния период, през който е издадена, а през данъчния период, през който настъпва изискуемостта. Заедно със справка – декларацията по ЗДДС задължително се подава и VIES – декларация за тези доставки за съответния данъчен период, на основание чл. 125, ал. 2 от ЗДДС.
Издадена фактура примерно м.март -няма да се отрази в дневник за продажбите през този данъчен период, а следващ. Правих някакви опити  да отразя  фактура с дата предходен месец през текущият и ми изписва "Фатална грешка.
Здравейте, Съвсем се обърках. Има ВОД траспорта започва на 31.03.2016 г. Няма плаштане по сделката. Фактурата според  чл.113 се издава до 15 число на следавщ месец. Нищо не разбирам. Инвойса - може да се изпрашта по ел.пошта или заедно със стоката. С думи прости с коя дата да се издаде фактурата  с дата м. април и да се включи в дневник продажби м. април или с дата 31  .03 - т.е когато  е издадена фактурата за транспорт.Правило
При вътреобщностна доставка (ВОД), фактура се издава до 15-то число на месеца, следващ месеца, през който е възникнало данъчното събитие.

Основание: чл.113, ал.5
Благодаря Ви предварително.