"фирмата иска да продаваме единият автомобил, който е взет на финансов лизинг/лизинга още не е изтекъл/" - Фирмата може да иска, но едно са желанията, друго са обективните възможности.

"Издавам си фактурата с ДДС." - А дали има основание за това според ЗДДС?

И за двете неща няма проблем ;-)
Нищо не му връщайте, а го поканете да дойде да си вземе стока за толкова пари, колкото ви е платил до момента. И го заплашете, че трябва да си доплати и останалата част от сумата, както и го уведомете след това да си вземе и останалата част от стоката, и че ще си плати наем за складово помещение. А в тази "заявка за поръчка" може да пише каквото си иска. Дори и да нямате право в случая, не се отказвайте, ами си търсете интереса. Има си адвокати също така. Само не ми казвай, че става въпрос за 165 лева...
Питането е за сегашната ситуация, която вече е факт.
Накарайте го да си плати и остатъка, а накрая не му давайте стоката! ;-)
Да, благодаря , обърках се да не би облагаемата основа въз основа на която се изчисляват осигуровки и данък , да отива тя в разходите.

Ами и тя отива в разходите, не си се объркала  :good:
Създаден е преходен режим за случаите, които съществуват преди влизането в сила на този режим. При тях декларацията по чл. 120а се подава в срок до 29 февруари 2016 г.

Извинявам се ако звучи глупаво, но какъв период ще обхване това "преди влизането в сила на този режим" след като той влиза в сила от 01.01.2016? Месец, два, година?

Ами щом няма уточнение, значи от 1994 ;-)
Освен чл.26 ал.1 има и ал.5 и в Решението са се позовали на тази ал.5. Питането не уточнява подробности, а те са важни. Няма значение кой е платил, но има значение как е платил и какви документи са налице за това плащане на нот. такса.та нот. такса може да се включи, ама може и да не се включи, ако имаме приложение на ал.5.


То има и алинея 8, която по същия начин няма абсолютно никакво отношение към разглеждания въпрос.
Това е една абсолютна, неподправена и уникална глупост.
Аз също бих включил нотариалната такса в данъчната основа.
Е по тая логика що не заприходиш и водата, за две години със сигурност даже ще е повече от маркуча като стойност ;-)
Хладилници и Съоръжения за фурна не ми вървят ръка за ръка, поне на мен де ;-)
Е по този начин ще имаш същата счетоводна загуба, която ти не искаш. Само данъчната ще ти е по-малка, но това в баланса не се вижда. Не е вариант това, а и ще те накарат да върнеш данъчния кредит, ако въобще си го ползвала ;-)
Намали си амортизациите. Получи някоя неустойка. Отсрочи част от наемите за бъдещи периоди, когато очакваш приходи /чл.4 (1) т.4 от ЗСч/. Много зависи каква ти е дейността на фирмата, за да имаме и други идеи ;-)
Здравейте, nick_cave :wave:,
Тази технология живо ме интересува, защото се задава едно гооолямо изписване на задължения на едни клиенти и съответно значителен данък.
Дали данъчните биха признали подобни споразумения, имали ли сте такава практика?
От прочетени съдебни решения по казуси с давност стигам до извода, че спрямо задължения по фактури за начало на давността винаги се приема датата на издаване на фактурата, ако в самия документ не е уговорена друга дата на падеж. :hmmm:

За съжаление, практика все още не. А и е нормално при липса на друга дата, да се приема тази на фактурата. Но след консултации с адвокат, друг счетоводител и одитор всеобщото мнение е, че изискуемостта настъпва тогава, когато е уговорена, щом е уговорена. И това че има дата на фактура, няма как да означава че плащането по фактурата е станало изискуемо на същата тази дата, след като страните са се разбрали в отделно споразумение, че въпросната фактура ще бъде дължима след 1 година, да кажем.
Може и да не се окаже данъчен пропуск, ако с подписано споразумение установите подходяща дата на настъпване на изискуемостта, която във вашия случай може да бъде например 31.12.2010 г. ;-)
Аз пък мисля, че предимството на съдържанието пред формата дава възможност да ги закриете като платени, защото това не е Топлофикация или Софийска вода.
Енергото и мобилните оператори просто изключват абоната, ако не е платил и той не би имал възможността да трупа задължения във времето.
И не бих преобразувала ФР...


Абсолютно те подкрепям, и си ги осчетоводявам 401/501, и нито за миг не бих се притеснил за две неща:

1.Първо, че някой ще търси касови бонове именно за тези фактури;
2.Второ, дори да го направи и да се заяде, има достатъчно варианти за реакция ;-)
Здравейте!Как трябва да се тълкува,че ФЛ получило заем над 10000 лв трябва да го декларира в ГДД?Ако лицето е СОЛ и не подава такава декларация,трябва ли само заради заема,да подава?И аз как да разбера,СОЛа,ако не ми каже-има ли или няма такива заеми?


Пробвай с Езо ТВ, дават го по нощите. Имат цяла дузина гледачки и ясновидци, няма шанс да не ти помогнат.
Има два вида декларации. Едната е по ЗМДТ и е годишна, а другата е по ЗТ и е месечна. По втората се плаща на общината.