Извинява се за въпроса,  :smile1:. Прочетох чл. 73, ал. 6 последното изречение,  и там ясно е посочено какво посочва работодателя по основото трудово правоотношение. Та в справката се включват и напусналите служители.
В справката по чл. 73, ал. 6, ако правилно разбирам не трябва да включвам напусналите през годината лица, тъй като към 31.12.2022 го. не сме основен работодател. Издавам сл. бележки и работодотеля им към 31.12.2022 год. трябва да подаде информацията за цялата 2022 г. Или тряба да ги включа като посоча не съм основен работодале към 31.12.2022 год.
Уж разбраха, честно казано не знам какво да направя? Нямам указания от тях, болничния е платен, те ми казват не правете нищо. Та в тази връзка изобщо не знам дали е толкова важно. :hmmm: И да, знам, че казаното по телефона нищо не означава.
За да не остане да виси така темата, искам да кажа че след разговор с НОИ ми бе казано следното: Не е дало техническа грешка, болничния е изплатен, така че най - добре на правете нищо.
Да това се опитвам да направя, новия болничен е ясен. Въпросът със стария какво мога да направя, но явно трябва да се обадя и говоря с тях.
Пак да нахалствам  :smile1:. Тоест подавам само коректния болничен, а за анулирания нищо. А за стария болничен може ли нещо да се направи?
В такъв случай какво мога да направя? Че на всичкото отгоре е болничен за 30 дни и грешката е и моя, че не съм погледнала дали е коректен работодателя.
Оф дано, че леко ми прескочи сърцето :smile1:.
Обаче сега видях че предния болничен, на същия служител също е посочен грешния работодател. А аз не съм го видяла, съответно съм го подала, болничния е изплатен. И сега се вкарах във филм, ще има ли проблеми.
Не, нищо не съм подавала все още. Нито анулирания, нито коректния болничен.
Използвам темата да задам въпроса си. Служител носи болничен, но забравил да кажа на лекаря, че е сменил работата. Съответно болничния се анулира и лакаря издава нов болничен със същите параметри, само с коректен работодател. Въпросът ми е трябва ли да подавам нещо за анулирания болничен лист или не?
Не нямам изпълнително дело, става въпрос за лихви по здравни вноски за периода от 2012-2016 год., като здравните вноски са платени 2017 год. Респективно има начислени лихви до 2017 год., които висят. Трябва ми удостоверение за липса на задължения и съм в чудене изтекла ли е давността на тези лихви или не или да ги плащам, тъй като давността на самите вноски е изтекла на 31.12.2021 год?
За главницата ми е ясно, въпросът е за лихвата по главницата, която вече е платени. Давностният срок за неплатените лихви започва да тече от годината, следваща годината в която главницата е трябвало да се плати? От прочетеното стигам до това заключение, простете невежеството ми.
Моля за помощ, никой ли не знае?
Здравейте, използвам темата за да задам въпроса си. Не ми е много ясно, как се изчислява давностен срок на лихви за неплатени в срок осигурителни вноски. Пример: начислени лихви за вноски за здравно осигуряване за м. 08.2014 год, срок за плащане 25.09.2014 год. Вноските са платени на 12.04.2017 год. и лихвите по тях са начислени за периода от 26.09.2014 – 12.04.2017 год. Давностния срок за лихвите започва да тече от 01.01.2015 год. и мога да ги отпиша или от датата на плащане на главница?
Тоест фактурата я включваме в дневниците за покупки с високата стойност, съответно признаваме цялото ДДС преди компенсациите, а самото финансиране като приход.
Давам пример, за да видя дали правилно съм разбрала:
Фактурата е с данъчна основа 100,00 + ДДС  20,00 - обща стойност 120,00 единици. Компенсация в размер на 30,00 единици, за плащане 90,00. В дневника се въвежда 100+20,00, а за финансирането 401/гр. 70 -30,00 единици.
И аз така мисля, но нещо се филмирах   :blush: Като новата процедура приключва с ДДС м. 03.