Благодаря
Да ПИК на управителя е в мен. Водя дружество А  има упълномощаване на моя КЕП за подаване на инфо от А.
Счетоводителя на Б иска аз да подам декл. за започване на дейност защото ПИК е в мен.
За санкциите за Д1 и Д6 е ясно, защото дружество Б има проверка за възстаноявване на ДДС и при нея НАП са забелязали проблема в осигуряването.
Приятен ден!
Здравейте,
Собственик и управител се осигурява в дружество А като СОЛ от 2014г.
В 2016 спира дс се осигурява като СОЛ в А и минава на осигуряване като ДУК.
Проблема е :
Вчера управителя ми съобщава че е собственик на друго дружество Б.
От 2015г. е вписан и като управител в дружество Б. Счетоводителя на Б каза че знаел че управителя се осигурява, но не знаел че се осигурява като ДУК (мислел че се осигурява като СОЛ някъде другаде).
Смятам че:
След като е спрял да се осигурява като като СОЛ в А 2016, е следвало да започне осигуряването като СОЛ в Б. Осигуряванетро като ДУК следва да се следи за преминаване на максималния осиг. праг.
Сега следва да пусна декларация за започване на дейност като СОЛ в Б от датата на спиране на осигуряване като СОЛ в А, което е в 2016г.
Може ли да се пусне такава деклрация въобще?
На управителя е ясно че ще има санкции и лихви.
да в НАП има сключен ТД
НО подписването на договор и в частност Трудов договор не е гаранция за започване на изпълнение
Изпълнение започва като човека дойде на работа
Не би трябвало  да има срок за заличавнене на нещо което не е възникнало,  а само има съгласие че едната среана ще работи а другата ще плаща
Здравейте,
Имам сключен ТД на 15.02.2018, с поето задължение от назначеното лице да постъпи на работа на 16,02,2018
Лицете не е постъпило на работа - имам сл. бележка от прекия му ръководител че за периода 16,02,2018-15,03,2018 лицето не е било на работа
На 17,04,2018 съм заличила ТД
ИМА ЛИ 7 ДНЕВЕН СРОК ЗА ПОДАВАНЕ НА УВЕДОМЛ. 62 ЗАЛИЧАВАНЕТО НА ТД?
т.е. 16,02,2018-7 дни - 22,02,2018=подаване на заличаване
Здравейте,
Моят казус е:
1. СОЛ се осигурява в дружество А на "ниския процент'" от м.1 до м.6
2. Същия СОЛ се осигурява в дружество Б  на "високия процент"от м.6 до м.12
 подадени са декларациите за започване на осигуряването и прекратяване на осигуряването
Как би следвало да се попълни д6 2017?
ОК не е тристранно някакво споразумение.
Благодаря за отговора.
Да баркуването е по-сложна процедура. Като нямаш правила - си ги написваш сама, с по-раншна дата и шефа ги одобрява. При бракуването имаш мисията- оттърваване от ДДС - следва да се спази стрикно процедурата при бракуване- вътрешно фирмени правила, инвентаризация, (заповед за инвентаризация), протокол от инвентаризацията, където се описва мат. за бракуране, акт за бракуване. После продаваш мат. запаси на доста по-ниска цена и фин. резултат -  загуба. Можеш да се отървеш от ДДС с доказване че са купени преди повече от 5г. При теб е така.
При обезценката на Мат. запаси имаш възникване на данъчна временна разлика. В годината на обезценка се увеличава финансовия резултат, а в годината на продажба се увеличава фр. В случая при теб годината на възникване на разхода от обезценка съвпада с отписване на мат. запас и ше посочиш сумата на разликата от протокола за обезценка в двете страни на ГДД. В сумите за увеличение и в сумите с намаления.
ОК и обезценка на материали става.
Има протоколи за обезценка.- правиш тест за обезценка. Подписва се от управителя и гл. счетоводител има бланки в нета.
кол.1 мат запас, кол,2 балансовастойност, кол.3 цена на която могат да се продадат сега. кол.4 разлика между балансова стойност и пазарна стойност сега
разликата може да е положителна -   счет. записвания са 302/709 - с разликата по протокола за обезценка
при тебе разликата е отрицателна - 609/302 - с разликата по протокола за обезценка
при продажбата ще имаш 411/702 и изписваш мат запас 702/302 сновоформираната за теб стойност от протокола за оценка на мат. запас.
 При продажбата нарочно не написах 4532, не защото не съм сигурна дали фирмата е рег. по ЗДДС, а защото не съм сигурна дали се продава  мат. запас, скраб или отпадък. Ако имаш доказателства че е скраб/ отпадък за продажбата ще трябва да издадеш ф-ра с обратно начисляване на ДДС. Проучи този въпрос.
1. Бракуване не означава унищожаване , а извеждане от обичайната тър. дейност. на предприятието. Та така първо ги бракуваш - имаш ли си вътрешнофирмени правила за брак? Оформяш документално брака.
2.От брака ти остават материали, които продаваш.
Те са под сумата за която са купени преди 13-14 години.
Да продажаш на загуба, това не е забранено. Може в хода на ико дейност да се случи.
Важно е добре да оформиш брака и да разполагаш с вътрешно фирмени правила за брак.
Дружество наема имот от физ. лице.
Издава СИС.
Физ. лице иска сумата за наема да се плаща по банкова сметка с титуляр на сметката трето лице.
Моля за съвет за оформяне на документа за превода на сумата за наем към сметка с титуля трето лице.
Ако някой има бланка, може да я приложи.
Новообразувано дружество е приело апортна вноска от дружество-майка. Дружеството собственик е рег. поЗДДС. За имотите, който са апортирани е ползван ДК по ЗДДС. Новообразуваното држество е започнало процедура по рег. по ЗДДС - задължителна на основание чл.132 от ЗДДС.
Има ли право на данъчен кредит новорег. дружество?
Или то е ограничено по специфичен начин като за ....Няма право на приспадане на данъчен кредит лице, което е регистрирано по ЗДДС, защото е получател на услуги от ЕС, доставчик на услуги към ЕС или извършва ВОП над 20 000 лв. за година.... чл. 70 от ЗДДС.
Регистрацията по чл.132 е по-специфична и затова се чудя дали няма норматив който ограничава на новорегистрираното по ДДС дружество да ползва данъчния си кредит?
дружество предоставя на туристи услуги - облагаеми и необлагаеми по ЗДДС
1) 01.01.2017 - дружеството сключва договор с туроператор, договорен е аванс
2) 01.04.2017 - дружеството получава по банка договорения аванс - 30 000лв.
3) 05.04,2017 - дружеството следва да издаде фактура за получения аванс. Как да издаде фактурата, като не се знае аванса за какъв вид услуги е облагаеми или необлагаеми?
4) 14,05,2017 - дружеството следва да декларира фактурата за аванса
5) 01,05,2017 - 31,05,2017 - туристите са пристигнали и ползвали услугите. Дружеството е извършило и издало фактури, от които следва да се приспадне аванса, които са:
        -5 фактури за облагаеми услуги на стойност 20 000
        -3 фактури за необлагаеми услуги на стойност 10 000.
Ето как аванса е получен на 01,04,2017 за незнайни услуги, които стават ясни какви са в м.5. Но за отчитане на получения аванс трябва да се издаде ф-ра 5 дена след 01,04,2017. С какво ДДС да е тази фактура според Вас?

Дружество извършва облагаеми и необлагаеми услуги на туристи. Има договори за продажба на услугите му от туроператори. Операторите след подписването на договора в началото на туристическия сезон, следва да платят аванс. Аванса се плаща по банка. Не може да се определи каква част от този аванс ще е за обалаеми услуги и каква за необлагаеми сделки. В сезона туристите пристигат и започват да ползват услугите, заплатени предварително с аванса. Едва тогава се разбира какви видове продажби извършва туристическото дружество. Между получения аванс по банка и ползването на услугите са минали 2-3 месеца. Как да представя аванса при получаването му в СД декл. по ЗДДС, като не заня за какви услуги е патен той - за облагаеми или за необлагаеми?
Благодаря за уточнението. Аз така мислех, но никаде от текста ми не личи.
Приятен ден!
Благодаря Делфин!
Взех следните решения:
1. Счетоводно третиране на проблема : представям го като Неразпределена печалба от минали години,  съгласно стандарт 8 или го оставям като текущ разход. Представянето по стабдарт 8 или текущ разход зависи от сумата на грешката и как тя влияе на вече оповестената печалба за 2016 ( и декларирана печалба по чл. 92 ЗКПО).
2. Данъчно третиране: посочване на разхода в увеличение на финансовия резултат, съгласно чл.75 ал.7 ЗКПО.
Здравейте колеги,
Моля споделете знания и практика по проблем:
"Колега " е осчетоводил разходите за заплата и осигуровки за месец декември 2016 в месец януари 2017г., с дата 25,01,2017. Датата не е случайна! Това е крайният срок за подаване декларация 1 и 6  :smile1: Погледнах 2016 - там има 12 операции за заплати и осигуровки, по една за всеки месец. Но  в януари 2016 е осчетоводена декемврийската заплата за 2015, с дата 25,01,2016, а в м. декември 2016 е осчетоводена заплата и осигуровки за м. ноември 2016. Ясно е че "колегата" не прави разлика между  дата на начисляване и краен срок за подаване на декл.1 и 6 в НАП. "Колегата" не разбира че приходите и разходите следва да се осчетоводяват в периода в който са възниклали. Как да се справя с разхода за заплати и осигуровки от минал период, осчетоводени в 2017?
Здравейте,
Фирма А си закупила гориво за около 200лв.,за целия месец 9, а няма ни едно транспортно средтво. Затова пък фирма Б си има транспортни средтва, но горивото по пътни листи е свършило около 10,09,2017. Ясно е че закупеното гориво от дружество А е отишло за колите в дружество Б. Мисля да префактурирам от фирма  А  към фирма Б.Тук имам следните питания:
1. Префактурирам , а не продавам гориво, затова не ми е нужен лиценз за продажба на горива, нали?
2.Фактурата от фирма А я пускам на 30,09,2017г.. За дата на данъчно събитие изброявам всички дати на закупуване на горива по ф-рите за горива получени от дружество А. Така избягвам проблема със съхранението на горивото до префактурирането му в края на месеца. Това правилно ли е?
3, Какво да е основанието на фактурата с която префактурирам ?
Моля посочете ми нормативи.
Друг норматив за предприятие с дейност отдаване под наем на персонал( не временна заетост ) е Закона за здравословни и безопасни условия на труд, и допълнителните му разпоредби.
1. Установява се дали предприятието осигурява временна заетост или не:
     1.1 да, предприятието наема хора временно за да изпълнят опр. работа - дейността се регулира от Агенцията по заетостта. Агенцията издава лиценза за извършване дейност под наем на персонал. Нормативи - Закона за насърчаване на заетостта, глава 8 и Допълнителни разпоредби на Кодекса на труда параграф 1 т.17
      1.2 не, предприятието си е наело хора по постоянни работни места - Кодекс на труда, чл.120 ал.2, но наетите хора следва да сключат допълнителни споразумения за преместването си в др. предприятие, защото няма "престой или производствена необходимост"
Изчерпателно държавата се е изказала за случая "наем на персонал" в писмо 24-00-9 от 18.04.2008 г. на НАП.