Съгласна съм, но реално виждали ли сте домашен майстор да ходи с касов апарат в джоба на работния гащеризон 😀 Аз не и просто се чудя как хем са изрядни, хем успява да го избегнат.
ЕООД нерегистрирано по ДДС, работи само с ФЛ (услуги по ремонт на битова техника по домовете). Как се отчитат получените парични средства? Може ли управителя да ги внася веднъж или два пъти в месеца по фирмената сметка и да няма касов апарат?
Единственото което ми идва на ум е:
Дт 104 - 82 хил
Кт 203 - 70 хил
Кт 708 - 12 хил
Благодаря ви, зчела съм всички тълкувания преди да задам въпроса тук. И за жалост счетоводните записвания пак ми убягват.
Здравейте, оплетох се в ликвидацията и моля за помощ - какви счетоводните записвания се съставят при прехвърлянето на сграда като ликвидационен дял на собственика?

Балансова стойност на сградата е 70 хил.
Пазарна оценка 82 хил.
Сега видях, че малко по надолу има подобна тема за ликвидация. Много ми помогна. Но все още имам заключителни въпроси. В баланса ми останаха само 5 хил. капитал и -5 хил. резерви. Следва ли -> Дт гр. 11/ Кт гр. 10, за да се изчистят напълно вс. салда от баланса и да стане той нулев? И ако да, този нулев баланс подава ли се заедно с декларацията в НАП.

Много ще съм ви благодарна ако ми помогнете, та да се отърва най сетне от това  :flowers:
И още нещо - мисля, че при започване на ликвидацията не е подадено нищо в НАП. Това може ли да се окаже проблем?
С наличните парични средства погасихме част от задълженията към собствениците. И сега актива и посива вече са с нулеви стойности. Още нещо трябва ли да се направи?  :hmmm:
Побутвам си темата. Моля ви колеги, който има опит нека сподели.
Задълженията са към собствениците на дружеството.
Здравейте. За пръв път се занимавам с ликвидация и нищо не ми е ясно. Моля колегите с опит да помогнат. Знам, че баланса трябва да е нулев, но не ми е ясно как ще стане. В момента той има следния вид.
Сърдечно благодаря на всички за отделеното време и ви желая хубав ден  :good:
Да, коригирах се. Надявам се правилно, че вече ми иде да се гръмна с тези таблици.  :hmmm:
Било е, но без личен труд  :blush:
Значи ето това трябва да е истината...
Честно казано тези таблици винаги са ме затруднявали  :( :no: Доуточнявам питането си. Лицето е СОЛ м. Март - Юли вкл.,но е получило походи от личен труд само през Март, Април и Май. Доколкото разбрах от коментарите ви справката трябва да изглежда по следния начин:
През 2014 г. лицето е получило доходи по ТД. Посочвам съответната месечна сума в кол. 3 за 12-те месеца. През м. Март, Април и Май е получило и доходи от личен труд като СОЛ. Тези доходи в колони 4 и 5.2 само на редовете за съответния месец ли ги вписвам или общата сума на дохода трябва да разделя на 12 и срещу всеки месец да запиша получилото се. Дано е станало ясно какво точно питам  :hmmm:
Правилни ли са изчисленията  :hmmm: :hmmm: :hmmm: :hmmm:

БРЗ 400; клас 4.8% МОД 384; РД общо 20; Отработени 11; Болничен 11

Възнаграждение за отработените 11 дни - 220
клас 10. 56
Възнаграждение от р-л за 3 дни - 42 лв.
БТВ - 272.56
Осигурителен доход - 288.16
Общо осиг. 37.17
ДОД - 19.34

Колеги, някой връщал ли е преотстъпен данък поради неизпълнение на изискването за инвестиране. Как става? Ако просто си напиша едно платежно и го внеса според мен ще настъпи хаос по сметката т.к. няма да бъде обвързано с нищо и ще си виси...чак до евентуално контролно производство.Освен това с главницата дължа и лихви... Изобщо как да го върна този данък не знам.