А как тогава осчетоводявате протокола ?
В програмата са ми настроени автоматично фактура Д-т 304 Стоки/К-т 401 Доставчици, за протоколите Д-т 498 Други дебитори Д-т 4531 ДДС покупки на К-т 499 с името на доставчика и втори протокол Д-т 499 с името на доставчика на К-т 498 Други дебитори и К-т 4532 ДДС продажби
Защо ще осчетоводявате фактурата? И защо въобще са ви я издали? Правите си протокол по  чл. 117 м януари и пазите абсолютно всички документи , доказващи сделката най вече кога е пристигнала стоката при вас. И кога е тръгнала от доставчика ви - тогава е дан.събитие.
За да си пусна протоколи по чл.117, аз трябва да си осчетоводя фактурата (при мен са свързани операции). Фактурата я осчетоводявам по дебита на сметка 304 Стоки, а в моята програма, когато пускам протоколи не участва сметка 304. Как да си заприходя стоката, без да си осчетоводя фактурата?
Данъчното събитие е когато дойде стоката т.е 01. 2024
Значи, ако фактурата ми е издадена на 06.12.2023 год., а аз получа стоката на 10.01.2024 г. трябва да си осчетоводя и фактурата в януари 2024 г. и да си пусна протоколите с дата 10.01.2024 г.?
 Протоколи по чл.117
Ще трябва да пускам протоколи по чл.117, но с каква дата да са? С датата на фактурата от декември 2023 г. или с датата на доставката, т.е. януари 2024 г.?
ЗДДС чл. 13, чл.63, чл. 84, чл.117 ...
Протоколи по чл.117
Здравейте, платили сме и имаме издадена фактура с дата от м.12.2023 г. за внос от страна в ЕС, но стоката ще пристигне януари 2024 год. Кога и кой месец е правилно да си осчетоводя фактурата и да си пусна протоколите? Има доста спорове по темата и вече тотално се обърках...Благодаря предварително на отговорилите!
ОК, за информация - да, може да започне на втори ТД, но трябва да се съобразят някои неща по него - работното време, почивките и т.н. За осигуровките - вторият работодател трябва да знае ОД по първото правоотношение и според него да начислява ДОО и т.н.
Много Ви благодаря! Като се замисля май ще е по-добре на едното място да е на 6 часа, а на другото на 2 часа, или общо 8 часа, за да се впише в работното време и на двете фирми.
Е, това главният счетоводител не го ли знае?!?
Здравейте bobo, дъщеря съм на собственика и просто попитах за информация, не съм разговаряла със счетоводителя все още.
Здравейте, лице работи в дадена фирма като главен счетоводител на 8-часов работен ден (осигурява се на 1300 лв). Може ли да започне работа при друг работодател пак като главен счетоводител на 2 часа за 4 дни от седмицата за да се спази максимума от 48-часа работа на седмица? И на каква сума ще се внасят осигуровки, ако е осигурен на МОД за длъжността-267,50 лв, ли?Двете фирми са на свързани лица, като работата се осъществява предимно от по-голямата, но искат да назначат главен счетоводител и в по-малката. Има ли някакви особености при назначаването по втори трудов договр на които трябва да обърнем по-специално внимание? Благодаря предварително за помощта! Успешен ден на всички!
Тази свалих, не намирам вариант за онлайн попълване.
Предприятията – платци на доходи, както и самоосигуряващите се лица подават декларацията само по електронен път.
https://kdkcorrective.com/deklaracia-po-chlen-55-ot-zddfl/
 - Гледах този вариант- тук са 6.1. и 6.2.
Но намерих една за попълване онлайн. Там са т.9 и т.10 от част 2
Та въпроса е коя е най-актуална...
Ще търся.
Благодаря Ви!!!
https://nra.bg/wps/portal/nra/documents/taxes/zddfl/2023/4afb804c-7537-46cf-aa9e-d5a1d14aabf9
Един съвет - винаги гледайте документите в НАП, там са най-актуалните  :smile1:
Имам няколко въпроса относно декл. по чл. 55.
Имаме 2 лица наети по граждански договор. Удържаме им данък. В част 1 т.1 - попълвам текущата година и второ тримесечие. В част. 2 попълвам данните на фирмата - име, ЕИК, адрес на фирмата. В т 6.1 е името , а 6.2  ЕГН на управителя? В част 4 - ред 1 колона 3 - размера на удържания данък /общо за двете лица/
Не попълвам приложение 1 и 2 - не са чуждестранни лица.
Греша ли някъде?
Грешката е единствено, че в декларацията данните за представляващия са в т.7.1 Името на представляващия предприятието и в т.7.2 ЕГН-то му, а не са т.6.1 и т.6.2, иначе така се попълва, както сте го описали  :smile1:
В никакъв случай не бих дала върнати банкови такси на приход. Те са си абсолютен разход осчетоводен с минус. Бих попитала вашите одитори, когато доставчик ни върне грешно преведена сума по банка, няма ли отново да се осчетоводи с минус превода и нима това не би изкривило оборотите?
Винаги при напускане съм получавал ваучери.
Напусналите защо да не получат, не ми стана ясно!?
При мен служителя е работил само 2 дни от месеца и напусна...Като дори е на 4 часа...
За този, който е напуснал - ще го намерите ли?
При мен се е случвало да има напуснали преди датата на поръчка на ваучерите (за месеца) - давали сме само на наличния персонал към тази дата.
Добър въпрос, но от НАП дали биха го приели като отговор на въпроса защо няма равнопоставеност в случая с напусналия служител? Иначе и при нас ваучерите се поръчват в началото на следващия месец и се изплащат към заплатите за предходния месец, когато вече служителя го е нямало... :blink:
Да, стига при Вас също да са гласували работниците на ОС, че ще дават на всички или ако ги дава работодателя. "Общодостъпност" иска ЗКПО.
Благодаря Ви t.trifonov66. За да си нямаме проблеми явно ще е най-добре да дадем ваучери от 200 лв за 2 работни дни на човек, който е напуснал и на човек, който цял месец ще е в неплатен отпуск...Шанс :)
Ваучерите за храна по Наредба 7 се дават на всички работници и служители + управител в еднакъв размер (200 лв). По-добре да й ги дадете.
Предоставянето на ваучерите/купоните за храна по Наредба 11 е обвързано с присъствието на работника на работното му място.
Благодаря Ви lucky6!
В този ред на мисли, имаме и служител, който е в неплатен отпуск за един месец, на него също трябва да изплатим ваучери, въпреки, че не е на работа, нали така?
Предстои ми осчетоводяване на ваучери за храна. Имам молба да  споделите коя балансова сметка практически е най-удачно да се използва за отчитането им  като социален разход.  Срещнах различни становища по въпроса:
1/ в указанието на МФ – се цитира  с/ка Разходи за персонал, аналит. Социални р-ди - ваучери
2/ в бр. 02/2022 на „Счетоводство”  Христо Досев предлага  с/ка Разходи за заплати, анал. подсметка – социални разходи, предоставени в натура – ваучери за храна
3/ в „Труд и право”  - посочват да се дебитира с/ка от група 60 Разходи по икономически елементи
Здравейте, аз лично начислявам и осчетоводявам ваучерите по следния начин:
Д-т 604 Разходи за заплати (със сумата на ваучерите, които раздаваме)
      К-т 421 Персонал (със сумата на ваучерите, които раздаваме)
Д-т 421 Персонал (със сумата на ваучерите, които раздаваме)
     К-т 509 Други парични средства (със сумата на ваучерите, които раздаваме)
       Анал. с-ка Ваучери за храна

Когато получа фактурата и протокола за ваучерите:
Д-т 602 Разходи за външни услуги
анал.с-ка Комисионни
Д-т 4531 ДДС за покупки
     К-т 401 Доставчици
Осчетоводяване на протокола:
Д-т 509 Други парични средства
Анал. Ваучери за храна
      К-т 401 Доставчици
Благодаря Ви за отговора! От него разбирам, че всъщност не сме длъжни да дадем 200 лв ваучери на служител за 2 отработени дни...
Здравейте, във фирмата ни раздаваме ваучери (по 200 лв) на всички от персонала, но НЕ на база отработени дни в месеца, а по равно на всеки, независимо дали е в болничен или отпуска. Имаме служителка, която има 2 работни дни от м.май (2 и 3 май) и е освободена по взаимно съгласие на 3 май. В този случай дължим ли й 200 лева ваучери за двата дни в които е била на работа? Аз мисля, че й ги дължим, но ще се радвам, ако някой ми каже обратното :) Благодаря предварително за отговора!