Фирма е закупила МПС от физ. лице. Колата е съпружеска собственост и в договора са вписани и двамата съпрузи. Въпроса ми е трябва ли да впиша в декл по чл. 73 и двете лица като разделя платената сума на две равни части или да впиша само първото лице.
Здравейте,
Собственик на ЕООД, полагащ личен труд, въпреки, че е декларирал самоосигуряващ се има получени доходи от граждански договори, за които са му удържали осигуровки или данък. По други договори няма нищо удържано и е подадено декл. по чл 55 и внесен авансов данък.  Трябва ли сумата по всички гр, договори да се посочи в прил. 3 с код 307 или само тези за които има получени сл. бележки? Къде следва да посоча авансово внесения данък по чл. 55?
Според мен ав. данък по чл. 55 трябва да се впише на ред 7 , част 4 от ГДД по чл. 50 - права ли съм?
Здравейте,
Собственик на ЕООД, полагащ личен труд, въпреки, че е декларирал самоосигуряващ се има получени доходи от граждански договори, за които са му удържали осигуровки или данък. По други договори няма нищо удържано и е подадено декл. по чл 55 и внесен авансов данък.  Трябва ли сумата по всички гр, договори да се посочи в прил. 3 с код 307 или само тези за които има получени сл. бележки? Къде следва да посоча авансово внесения данък по чл. 55?
Благодаря. Въпреки, че няма отчетени приходи и разходи, все пак според мен има някаква дейност през годината и затова мисля да подам ГОД с баланс, ПП и нулев ОПР. Все пак имам някакви взаимоотношения със свързани лица и мисля, че трябва да си попълня част VI от декл. по чл.92. При евентуални насрещни проверки ще имам данни в ЕООД-то към 31.12.2014г. Само се колебая тези 20 стотинки от лихви по банковата с/ка какво да ги правя - да ли да не ги посоча като приход или приход за бъдещ период. Какво ще ме посъветвате да направя?
В ДЗЗД, създадено във връзка с обществена поръчка м. ноември 2014 няма приходи. Получен е само аванс по договор. В същото време има разходи за банкови такси, за платени копирни услуги и за префактурирани разходи от едно от ЕООД-та. Осчетоводила съм ги като разходи за бъдещи периоди, защото поръчката все още не е приключила. Правилно ли съм постъпила? За получения аванс има по банковата сметка лихва от 0,20 лв. Как да постъпя? Да подам ли декларация за неактивност за 2014?
В указанието миналата година беше посочено, че разходите за личен труд в ЕООД не се включват. Тази година трябва ли да се покажат като разход и съответно като задължение в часта на неизплатената сума към 31.12.2014 или попадат във взаимоотношенията м/у работодател и работник?
Освен това се двуумя за разходи за бъдещи периоди в ДЗЗД - на кой ред да ги посоча?
Да. В случая е по-голям и следва да се включат данните от к.7 на Т1. В к.3 на Т1 в случая няма да има данни. Ще има само в Т2.
Благодаря Ви! Мислех, че данните по Т1 и Т2 трябва да са равни. СОЛ има доходи и от други извънтрудови правоотношения в к.5.5. В осигурителната книжка трябва да се нанесат данните от к.7  или греша?
Благодаря Ви! Същото трябва да е и в табл.2 нали? А ЗО от 4,8% в/у 126 лв. също са за сметка на СОЛ нали?
Добре, тогава ще имам равнение, но защо когато направя справка с НОИ за осигуровките за осигурителен доход за месец април пише 420 лв, а за облагаем доход 294 лв.? Не трябва ли да имам предвид тези данни и да се равнявам по тях?  Действително осигуровките ми са направени и внесени в/у 294 лв. и само ЗО 4,8% в/у 126 лв.
Здравейте,
При мен ситуацията е следната. СОЛ, който получава възнаграждение за личен труд 420 лв има болничен през месец април - 294 лв. възнаграждение и 126 лв. обезщетение. Какви суми трябва да запиша в табл 1 и 2 в колона 4 и 5.2?  Според мен би трябвало да запиша на ред 13 - 5040 лв и за всеки месец по 420 лв. т.е. колкото е осигурителния доход. Сумата от р.13 няма да е равна на сумата от прил. 1 (11х420 +294=4914), т.е. на сумата за реалното възнаграждение. Правилно ли е това?
Благодаря предварително!
Здравейте!
В декл 1 за СОЛ полагащо личен труд  в ЕООД за м. 11 неправилно съм посочила в т. 34 сумата намалена с осигуровките и данъка, вместо цялата сума от 420.00 лева, т.е. т.31 - 420.00, т. 34 - 267.25 лв. Въпроса ми е трябва ли непременно да подам коригираща декларация?
Според мен няма право. Разковничето е в това "и други", т.е. няма право когато лицето е придобило необлагаеми доходи от........... и други. Освен това, ако има разплащателна сметка/дебитна карта, а почти всеки вече има, още повече щом е получило обезщетение от НОИ, то най вероятно има лихва (дори и една стотинка да е) и губи правото на ползване на облекчението за възстановяване на ДОД.
Тъй като никой не се включи по темата, то поне може  ли някой да ми подскаже къде мога да прочета за ДЗЗД-та. Почти нищо не намирам във форумите.
Днес направих запитване до НАП относно възстановяване на ДОД 2014 на лице, което освен трудови доходи има начислена за годината 0,05 лева лихва по дебитна карта. (От НАП ме посъветваха да се направи справка с обслужващата банка) Отговориха ми, че няма право на възстановяване. Трябва доходите да са единствено от трудови правоотношения.
ДЗЗД е съставено от 2 ЕООД за изпълнение на обществена поръчка. За покриване на първоначалните разходи и за плащане на гаранцията по изпълнение едното ЕООД прави парична вноска. Имам колебания относно правилното сч. записване, а именно:
- в ЕООД - с/ка Дългосрочни инвестиции в асоциирани предприятия или Вземания от съучастия
- в ДЗЗД - С/ка Задължения за съучастия или с/ка от гупа 49 Разчети
Моля за мнения по въпроса. Тази сума ще трябва ли да се отрази в Прил 4 към год. декларация. като разчети м/у свързани лица?
Да, точно така. Питането ми беше във връзка с това имам ли законово основание за предварително приспадане на сумата на осигуровките преди определяне размера на данъка.
Да, така е. Но в края на годината нали ще има изравняване и ще трябва да се начислят осигуровки и в/у допълнителните доходи от граждански договори с други фирми. Затова питам, да ли не мога предварително да приспадна сумата на тези осигуровки.
Да , плаща ДДФЛ само на сумата по ГД, намалена с НПР без да се приспадат осигурителните вноски. Обр.1 се подава само за авансовите вноски върху 420 лв. като СОЛ .
Но като се замисля, в такъв случай ще има надвнесен данък, защото така или иначе към края на годината при изравняване на дохода се дължат осигуровки. Не мога ли предварително да приспадна сумата на дължимите осигуровки и да изчисля данъка?
Но плаща авансово само данъка по сумата, намалена с признатите 25% разходи нали? - без осигуровките в/у нея и не подава декл. 1 или греша?