някой друг имал ли е подобен случай?  Моля да споделите опит
намерих едно решение на Бургаски адм. съд с което не се признава данъчен кредит за подобен разход
Здравейте
имам същия случай-изграждане на външна канализация извън имота на фирмата,
получаваме фактури за услугата от друга фирма, която извършва изкопите, поставянето на тръбите и изобщо цялостното изграждане на тази канализация, към ф-рата има и протокол за смр
по принцип тази услуга трябва да се извърши от общината и всъщност тази канализация не е наша но понеже общината се бави повече от година фирмата ни за своя сметка нае другата фирма която да извърши услугата
 разбрах че това е разход и не следва да се завежда като дма, понеже не е наш, но какво да правим с ддс-то- имаме ли право на данъчен кредит за тези услуги?
здравейте
искам да питам нещо относно уп2 и майчинство през 2004/ детето е родено в началото на 2003/
в указанията към уп2 пише че за периодо2000-2004 г се пише доходът върху който са внесени или начислени осигурителни вноски
във ведомостта е посочена сума 120 лв/ мрз за 2004/ , обаче върху нея  няма начислени осигурителни вноски, значи в уп2 за този период посочвам 0
 някъде срещнах че за този период се взема това което е по ведомост,ако е болничен-болничния по ведомост,  но в случая не мога да пиша 120, защото не се начисляват осигуровки върху тях нали?
извинявам се за този въпрос знам че има много писано, но това не мога да си го обясня
Здравейте
фирмата е закупила земя УПИ през 2014 г, за която е подала декларация по ЗМДТ
от началото на 2015 започна изграждане на канализация  в тази земя и свързването и към общата канализация на града
 получена е ф-ра с дата 31,07 за извършено смр за външна канализация на земята и предполагам че няма да има други разходи свързани с канализацията
Трябва ли да подам декларация за увеличаване ст-та на земята/ по чл17 , чл 14 ЗМДТ?/ до 30,09,2015 ? това подобрение ли се води?
Здравейте
не мога да взема решение как да назнача човек които ще извършва разнос на стоки във фирмата с товарен автомобил/ собственост на фирмата/
Мислех да бъде продавач разносна търговия, обаче шефа държи да има в наименованието шофьор
за да няма проблеми като го спират на пътя от даи
честно казано не съм наясно какви проблеми може да има с дай ако не е назначен като шофьор
а и шофьор товарен автомобил ми се струва по-неправилен вариант защото той на практика не е само шофьор ами предава стоката на купувача, получава парите и т н
и защо във някой фирми трябва задължително да има ръководител движение?
пак изпаднах в съмнения... Така ли е наистина- т е ако обезщетението по чл 222 в частта му за юли е изплатено до 25 август т е заедно със заплатите за юли, мога да пусна само 1 д6 за осигуровките по заплатите и обезщетението общо, само с код 5
в срок до 25,08
и съоветно да си пусна и д1 за обезщетението заедно с другите д1/по заплатите/ така че да се получи равнение му подадените за юли д1 и  подадената 1 бр д6
много се извинявам
най после разбрах кога се подава д6 с код  6 - когато обезщетението по чл 222 е изплатено след 25 число на месеца, следващ месеца за който се отнася/в моя случай след 25,08,2015/ -иначе ако е изплатено преди това, в моя случай преди 25.08,15 /за частта която се отнася за юли/
мога да включа осигуровките за това обезщетение в общата д6 за месец юли , с код за плащане 5
много благодаря !
Здравейте
продължавам темата , за да не откривам нова
д6 за обезщетение по чл 222 не се ли подава с код на плащане 6- за осигуровките и код 8- за дод
т е ако обезщетението се отнася например за периода 06,07,2015-05,08,2015
за 07,215 ще подам за съответното лице 2 декларации 1  и освен общата д6 за редовните заплати ще има и д6 за осигуровките  върху обезщетението,с код за плащане 6
и за да има равнение м/у д1 и д6  ще подам първо д1 и д6 за заплатите и после на веднъж д1 и д6 за обезщетението
а дод ще се декларира заедно с дод за заплатите в месец 09/ за заплатите за 07/ и в месец 10/за заплатите за 08,2015/
нали няма проблем обезщетението да се декларира поотделно за частта му отнасяща се за 07 и за частта му за 08,2015?/ ако предположим че се изплаща със заплатите за юли и заплатите за август?/
здравейте
и аз начислих обезщетение по чл 222 ал 1 , от 06.07,15 до 31,07,15 и другия месец
ще начисля до 05.08
работя на микроинвест про и програмата ми генерира две д1- за възнаграждението до
05,07 по трудовия договор и отделно за обезщетението
обаче при проверката на втората декларация с програмата на нап ми излиза съобение за грешка, но не знам причината
има ли някакви особености при попълване на д1 за това обезщетение?
видях чак сега отговора,благодаря !
а по отношение на осигурителния доход по трудов договор към ЕТ преди 2000г какво да впиша в уп2 ?
здравейте,
как се отразява майчинство от 2002, 2003 и 2004 в уп2? Освен това лицето е работило през 1999 г на трудов договор в ЕТ и има попълнена за този период осигурителна книжка
този период- от 06.1999 до 31.12 .1999  включва ли се в уп2 ? Защото доколкото разбирам това е осигурителен а не трудов стаж?
Но пък лицето е на трудов договор...
За периода след 01,01,2001 е ясно- прави се уп2
поисках да ми донесе справка за осигурителните периоди от регистъра на ной- и там е включен периода от 06 до 12,1999
здравейте
За първи път имам случай на съкращение на работник по чл 328 ал 1 кт -намаляване на работата
сигурно има такава тема но ще задам тук въпросите и ще съм много благодарна на отговорите ви
Първо-задължително ли е да се изплати обезщетението по чл 222 за да се запише лицето на борсата и да получава от там обезщетение Доколкото си спомням в 7-дневн срок от прекратяването трябва да се запише на борсата за да не се бави обезщетението от борсата- ами ако е напуснало на 30.06 и се запише на 5,07 и на 05,08 отиде пак на борсата и декларира че има изплатено обезщетение по чл 222?
Ами ако изобщо не отиде и не декларира че е получил обезщетение по чл 222?
Това обезщетение /по чл 222/ във ведомостта за юли ли се включва или може с ордер да се документира?
издава ли се отделно уп2 за него, или да изчакам с общото уп2 и да го включа в него?
Понеже за този период, за който се изплаща обезщ. по чл 222 не се внася здравно,
трябва ли лицето да подаде декларация като безработен и да си плати здравното само за юли?
и  последно-вписва ли се това обезщетение в трудовата книжка?
Притеснява ме че работника и работодателя може да се споразумеят да не се изплаща обезщетение по чл 222 и тогава работника да има проблем с борсата и с получаването на обезщетение за безработица...
Извинявам се за дългото обяснение на проблема...
всъщност когато имаме внос и митническа декларация трябва ли да притежаваме и транспортен документ/чмр или друг/ за да се докаже че е реална сделката...
моля за отговор и на предния ми въпрос , чудя се изобщо дали да правя протокол за 12 евро демюрейдж от швейцарската фирма/ медитераниан шипинг къмпани/ току виж ме накарали да доказвам нулево ддс за тези 12 евро...
Здравейте
с риск да повторя част от горния си въпрос , ще го задам отново защото условията са малко-по различни
Отново имам внос на стоки и, транспорта е за сметка на продавача/от Китай/ и нямам отделна ф-ра за него. Обаче имам ф-ра за демюрейдж от швейцарска фирма, без ддс
Трябва да издам протокол за самоначисляване на ддс но нямам Булстат- щом фирмата е извън ЕС/Швейцария/- 15 девятки ли да използвам като Булстат в протокола? Колоните в дневника за продажби са 14 за основата и 15-за ддс-то, но то ще е нула , нали? А основанието за нулевото ДДС  ще е чл 31 ЗДДС предполагам?
Не мога да докажа че тази ф-ра е включена в митническата основа на вноса,а само предполагам, нямам и документ за транпорта, как ще го доказвам това нулево ддс ?
Много ме затрудняват тези протоколи с нулево ДДС...