леле няма как да не го видя... :) но ми се искаше потвърждение
благодаря!
хм земеделските производители не са ли данъчно задължени лица?
а какво да включа в дневника за покупките ,освен протокола по чл117 , като нямам фактура а приемо предавателен протокол?
Дали да не го включа/приемо-предавателния протокол/ като друг документ ,с №1 и нулеви стоиности на данъчната основа и ддс-то-не съм осчетоводявала до сега така и се чудя дали дневника ще поеме такъв друг  документ...мисля че не трябва да го включвам в дневника изобщо...
т е протокол се издава и ддс се начислява, но ако доставчикът е физ лице протоколът е по-различен
според указание на нап от 17.03.2014 статута на доставчика няма значение-дали е данъчно задължено/фирма,зп/ или не е данъчно задължено/физическо лице/  и дали е рег по ддс или не- задължително условие е само получателят да е рег по ддс
здравейте
ние сме регистрирана по ддс фирма и купуваме зърно от земеделски производител нерег по ддс, който не издава фактура, а приемо предавателен протокол за зърното
при това положение пак ще си издадем протокол по чл 117 и ще го включим в покупките и продажбите
но нямам ф-ра която да включа в дневника на покупките с основа и ддс с нулеви стойности
мисля че не следва да посочвам приемо-предавателния протокол в дневника за покупките, защото не е данъчен документ а и дори няма номер
Благодаря irenabrili, и аз така си мисля да направя
Здравейте,
не мога да преценя трябва ли да подавам декларация по чл 15 или само уведомление. Едно от условията, за да се подава нова декларация е промяна в основната или спомагателна дейност. Дейността на фирмата за 2013 е различна от тази за 2012, -от строителна стана посредническа за продажба на стоки/като стоките изобщо не минават през фирмата/, така че не се наложи да се назначава нов персонал, защото той и без това няма с какво да се занимава. Промених кода на осн дейност за статистиката и в декл по чл 92 от ЗКПО, защото приходите са само от посредничество, но оставих строителство като осн дейност за целите на осигуряването, обаче какво да правя с тази декларация по чл 15 збут- да подам ли промяна в дейността или пак да си подам едно уведомление...
здравейте,
и аз имам един въпрос относно детските надбавки
12-месечния период с доход на член от семейството под 350лв гарантира ли че 12 месеца след него майката ще получава детски или , ако доходът и се увеличи в последствие, след като е подала молбата, която и дава право на детски, тя трябва всеки месец да си изчислява какъв е доходът 12 месеца на зад, защото може да превиши тези 350лв в някой от следващите месеци/например на 6-тия месец след подаването на молбата/?
Здравейте,
този път се изложих , не прочетох на време коментарите и внесох ДОД за януари 2014 по единната сметка. На всичкото отгоре в една фирма имам внесен авансов корпоративен данък през април и юни 2013г но после подадох декларация по чл 88 защото стана ясно че фирмата ще е на загуба,
Преди няколко дни подадох декларация по чл 92 за тази фирма където посочвам загубата за 2013 и надвнесените авансови вноски/ 50 лв/
Като вляза в справката на НАП обаче виждам като остатък по единната сметка само ДОД за януари 2014, а тези 50 лв надвнесени авансови вноски не се виждат като остатък, а като дължими по декл чл 92 от 2012г и съответно платени.
И сега, ясно е че ще ходя до НАП да обвързвам суми останали в единната сметка с новите 4 сметки/и по конкретно сметката за данъци/ но дали да посоча само сумата на ДОД за 01,2014 и да прежаля 50 лв ав . вноски или да включа и тях
мисля също дали като дойде дата 31.03.2014 т е срока за подаване на годишната декларация, няма чак тогава да се появят тези 50лв като надвнесени в единната сметка?
дълго излезе, но ще се радвам на мнения !
по-добре означава "да", "не" или "може би" или пък нещо друго ? :)
здравейте
и аз да попитам за това ново приложение 4- изчетох всичко каквото намерих и пак не съм сигурна - сделки между ЕООД -та на съпрузи трябва ли да се посочат в това приложение? Някъде в тази тема срещнах отговор че не трябва, но в указанието на НАП пише че изключението за съпрузи, роднини и т н не се отнася за техни фирми/ЕТ/, и по тази логика ми се струва че трябва да се включат такива сделки
и другия случай който имам- съпруга е на трудов договор в ЕООД-то на съпругата и като физическо лице отпуска кредит/през 2011/ на ЕООД-то на съпругата През 2013 имам начислена само лихва без друго движение по този кредит, и се чудя трябва ли да включа тази лихва в приложение 4
Извинявам се че донякъде повтарям зададените вече въпроси и благодаря за отговорите !
Здравейте и аз искам да попитам нещо за този тип кредит
Салдото по банковата ми сметка е кредитно заради усвоения овърдрафт.
Мога ли да го оставя така без да пускам операция от тип 503/151
а в баланса да си посоча това кредитно салдо като задължение
обаче стигнах до паричния поток и се омотах- тази сума/на кредитното салдо по 503/ трябва да бъде посочена някъде- мисля най-добре е в парични потоци от финансова дейност и по-точно като постъпление от парични потоци свързани с получени или предоставени заеми
Вярно ли разсъждавам или съвсем обърквам нещата?
В данъчния период през който са издадени....
Здравейте отново,
ще подкрепя въпроса си с цитат от Правилника за изм. и доп. на ППЗДДС:

ПРАВИЛНИК ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОП. НА ППЗДДС, ДВ БР 20/2013
Отчитане на получените документи за доставки, за които доставчикът прилага специалния режим, от регистрирано лице, което не прилага този режим
Чл. 104з. (1) Регистрирано по закона лице отразява получените от него фактури и известия към фактури за доставки, за които доставчикът е приложил специалния режим, в дневника за покупки за данъчния период, през който са издадени, като данъчната основа и размерът на данъка (след приспадане на данъчната основа и размера на данъка за получени авансови плащания) не участват при определянето на резултата за данъчния период.
(2) Независимо от ал. 1 получените фактури и известия към фактури за авансови плащания се отразяват в дневника за покупки в срока по чл. 72 от закона, като данъчната основа и размерът на данъка участват при определянето на резултата за периода.
Благодаря
Надявах се поредността да е разноски, главница ,лихви тъй като главницата е по-обременително задължение от лихвата
Но законът  е така написан че ме хвърли в чуденка
Благодаря ти irenabrili , ти обикновено не ме оставяш без отговор
Моля за отговор  :(
Здравейте,
имаме заведено дело от 2012г срещу клиент който не ни е изплатил 6 фактури от 2011г  Част от разхода за адвокати и експертизи сме го направили през 2012 и той стои като разчет по дебита на сметка 444. /не съм ползвала 2 сметки за съдебни и присъдени вземания/
Сега през 2013 спечелихме делото но парите идват на части и към края на 2013 ще е изплатена част от сумата- около 2/3 , Имам вече и лихвен лист от съда в който е посочена всяка 1 ф-ра и лихвата към нея към определен момент/ това е средата на лятото/
Въпросът ми е в каква поредност да закрия разходи, лихви и главница ,дали първо разходи и главница,докъдето стигне сумата или разходи, главница и лихва по най-старата ф-ра, после главница и лихва по следващата и така до където стигне сумата преведена ни към 31,12,2013
Благодаря предварително, ако ми посочите и в кой закон да намеря отговора, ще е страхотно
мисля че трябва да попълните за трето тримесечие след промяната 2400 което е
3*1500-2*1050 при положение че прогнозната печалба е 4*1500 т е 6000 лв и не мислите да се възползвате ат 20-те процента възможност за отклонение
Обаче не съм сигурна и е добре да се даде и друго мнение