Здравейте!   :hmmm:
Българска транспортна фирма рег. по ЗДДС извършва транспортни услуги - превоз на строителни и други машини. До момента е извършвала само в България, но сега се налага да извърши транспортна  услуга от България до Гърция. Получател по фактурата е българска фирма също регистрирана по ДДС.  Появиха се следните  въпроси:
-  правилно или не се начислява   20 % ддс?
-  в счетоводната програма кое трябва да отметна / облагаеми доставки с 20 % ДДС или пък да отметна вътрешнообщностни доставки.
- Сумата на ДДС по тези фактури в коя клетка отиват в дневника по продажби и справка-декларацията.
- пуска ли се Vies декларация?
или Как стоят нещата при тези  фирми  извършващи транспортни услуги от България до Гърция?   
Много объркващо е с  тези транспортни фирми и дори понякога човек да знае все си мисли ,че греши. Благодаря предварително на всеки които ми разясни.
А свързаното лице - съдружника трябва ли да подава някъде нещо за тази сума ?
т. 1 Общ размер на счетоводните приходи от взаимоотношения със свързани лица?? :no:
Част VІ Деклариране на взаимоотношения със свързани лица или бъркам
Здравейте! Имам затруднения относно следния казус:
Новорегистрирана фирма ЕООД през 2016г. През м. 07 на  общо събрание съдружника е направил  допълнителна вноска по чл. 134 от ТР .  Тези средства са със срок на връщане и без лихви т. е. не е заем.  С част от средствата през м. 11/2016г купува Тов. автомобил
Тази сума е  осчетоводена в с/ка 493 разчети със собственици с ПКО, т. е.
Д-т с/ка 501 / к-т с/ка 493   
1.   Тези сума посочвам в Баланса, Други задължения?
2.   В ОСК не ги пиша
До тук правилно ли е?
3.   В ОПП :
-   В други парични потоци от основна дейност
Или
-   В Парични потоци от допълнителни вноски и връщането им на собствениците
Въпроса ми е в ОПП къде е правилно да ги напиша?
4. Тази сума декларира ли се в ГДД по чл. 92 от ЗКПО?

Има много неразбираеми неща относно това ЮЛНЦ.
Първо какво е това ЮЛНЦ сдружение, фондация, читалище, партия  и т.н?
Нестопанска дейност е свързано с изпълнението на идеалните цели на ЮЛНЦ. Стопанска дейност е търговска дейност по смисъла на ТЗ
Може ЮЛНЦ да не извършва стопанска дейност, а само нестопанска.
Здравейте!  :hmmm:
Трябва да назнача служител  на ТД и затова  бих искала да се попитам до вас и да направя сверка на информация,с която разполагам : Лицето което трябва да назнача има основен ТД - 48 часова работна седмица
1. Трудов договор по чл.111 от КТ  във връзка с чл. 68 ал.1 т.1 КТ за работа на 4 часа
2. Лицето в този случаи може ли да е назначен на 4 часа или на по малко часове?
3.Писмено искане на работника съгласно чл.68 ал.4
4.Писмено съгласие на работника  по чл. 111 за работа повече от 48 часа  седмично
5. Трябва ли да упомена за какъв период е ТД?
Ако съм пропуснала някои неща ще Ви бъда благодарена да ги посочите, тъй като отскоро се занимавам със ТРЗ

Здравейте!  :no:
Реших да се допитам пак до вас за някои неща които не знам дали е правилно или не. ЮЛНЦ има и стопанска и нестопанска дейност. Както приходите се разделят на стопанска и нестоп. д. така и разходите се разделят. Има разходи които са и за двете деиности-неразпределяеми. Първо се приключва стопанската дейност
Приход от стоп. д. е 7 200лв., разх. за стоп. д. са 3700лв,Неразпределените разх. са на стоиност 22 785, общо приходи от стоп. и нестопанска дейност е 69000лв
Според чл. 30 от ЗКПО
общо неразпределени разходи Х Приход от стоп. д./общ приход стоп. и нестоп. дейност:
22785*7200/69000=2376лв се признават според ЗКПО и тази сума добавям в разхода на стоп. дейност?
Прих. 7200-(3700+2376)=1124 печалба от стоп. д. До тук правилно ли са разсъжденията ми или греша?

Здравейте!  :hmmm:
Имам малко затруднение и реших да се допитам до вас по опитните. Новорегистрирано ЕООД с капитал 10лв. Пред м. 12 закупува ДМА за 7000лв. като допълнителна парична вноска чл. 134 от ТР.  с протокол на общо събрание,  осчетоводено е
с ПКО 501/493 7000лв.
Въпросите са :
1. Тези 7000лв  се пишат в  Баланса Пасив Други задължения?
2. В ОПП сумата от 7000лв.
- в Други парични потоци от основната дейност
или
-  Парични потоци от допълнителни вноски и връщането им на собствениците? 



Много ти благодаря за разясненията delphine!  :yes3:

за заплатите и осигуровките от работодател към тях вижте кои служители са заети и в стопанската и нестопанска дейност едновременно
 т. е. само на тези служители?
До тук нещо ми се изясни нещо малко. Трябва ли да отделя разходите на касиера отделно от другите служители? Но тук излиза и друго, че за тази стопанска дейност има и други хора които са свързани например секретар, ръководител които договарят и подписват договора за наем. На всички отделно ли трябва да отделя разходите за заплата и т. н. или на всички общо?
Касиера събира и членски внос и издава фактури за наема и взима парите от наема или с една дума тя се занимава с това. Така описано и в двете ли дейности? Нещо съвсем се обърках.