Здравейте и Честит Празник на всички дами! :flowers:
 Извинявам се но за първи път се сблъсквам с подобен казус и за първа година приключвам. От предишния и от това кое как се е приключвало не мога да разбера нищо. Не е имало такова разделяне на разходите и такива неразпределяеми, всичко е било едно общо.
 Имам още въпроси свързани с ЮЛНЦ.
В тези неразпределяеми разходи влизат ли Разходи за заплати, разходи за осигуровки на служителите? Тук влиза касиера, които няма как да го разделя и на счетоводителя които е бил на граждански договор седем месеца. По пътя на логиката трябва да е  правилно? Или не?
Здравейте!  :no:
От известно време се ровя и търся материали за ЮЛНЦ, които е много малък и реших да се допитам до вас за някои неща, за да ми стане картинката по ясна. ЮЛНЦ е Читалище което има нестопанска и стопанска дейност. Стопанската е даване под наем помещение. Благодарение на на този наем те си помагат за нестопанската дейност, т.е за поддържане и разходи свързани с читалището, за закупуване на книги за библиотека  и др. това е всичко за читалището и за всичко което правят. От прочетеното се делят тези разходи на видовете дейности.
Как се разпределят кои разходи са за стопанска и кои за нестопанска?
Това поне разбрах, че има ли Стопанската дейност се облага с корпоративен данък и се подава ГДД по чл. 92 от ЗКПО

Ще съм благодарна на всеки които има подобен казус изкаже мнение  или ми изпрати материал свързан с него.
Здравейте! Имам нужда от помощ в следния казус.
Имам неприключени с/ки 421 Персонал с д/тно салдо, с/ка 463 Здравно осигуряване с к/тно салдо. Това е  останало наследство от предишни години и служители.За да съм по точно така започва м.01.2016г.  При връщане поглед назад доста години се е приключвала годината с тези салда. Ако ги приключа в с/ка 609 непризнати разходи?
609/421  0,20
463/609  0,46
след това направо в с/ка 123
Правилно ли е?
Или има и друга с/ка? Или има и друг начин на приключване?
 Малки са сумите, но мисля, че не може да продължа така.
 Това са такси (от танцовия състав ), които се събират от участниците в танцовия състав. Този състав е към читалището и от време на време ходят по фестивали и представят читалището.   Това е регламентирана дейност.
Другите приходи са : приход от регламентирана деиност/ танцов състав/, приход от чл. внос, приход от дарения и приходи от субсидия. Но това са приходи от нестопанска дейност?
Здравейте колеги! :hmmm:
 ЮЛНЦ Читалище отдава под наем свои недвижим имот, като наема  се заплаща в брой и съответно му се издава ПКО. Това е практиката до момента. Не е регистрирано по ДДС. След дълго ровене и малката информация за Читалищата реших да се допитам до Вас колеги. След като отдава под наем недвижим имот това е стопанска дейност на ЮЛНЦ.
 Въпросите са ми следните:
1. Правилна ли е практиката с издаването на ПКО?
2. Това ЮЛНЦ / Читалище/ длъжно ли е да има регистриран касов апарат?
3. Може ли вместо касов апарат да издава само фактура за отдаване под наем на този недвижим имот и плащането да се осъществява по банков път?



Здравейте! Извинявам се, че пак пиша, но искам да уточня всичко тъи като все още не е приключил.
Правилното осчетоводяване е през с/ка 499 ДДС както бях написала в самото начало.
302 / 401 -100лв, данъчна основа;
499/ 401- 20лв ДДС;
401 / 501 120лв.
тук с/ка 401 е ОМВ
Това ти е разход за 2016г. В оборотната ведомост към м.12.2016г с/ка 499 е с д-т салдо 20лв.
През 2017г трябва да я включа в Дневниците по ДДС :
4531/499 20лв.
Проблема е че при попълване на контировката през 2017г програмата иска вид
документ и при с/ка 499 иска иска контрагент. На вид документ когато се изписва фактура, при проверка на дублирани документи излиза че се дублира.
В разплащанията излиза, че не са обвързани.
Въпроса ми: С какъв документ се включва ДДС-то през 2017г.?

точно това го направиш. Вече всичко е ООКККкккк :good:
Благодаря Ви! :bow: :bow:
Преди малко се свързах с микроинвест бургас и те ми казаха да не ползвам 499 а  стандартната 4531 с експорт м. 01.2017. Това го направих, но сега ми стои  2017 с/ка 499 с начално дебитно салдо. В разплащане стоят 20лв. в документи за съществуващи плащания. Някаква идея как да махна това начално салдо?
Здравейте! Имам следния казус, които се опитвам да реша от сутринта, но не мога. Затова реших да пиша тук.
 Фирма регистрирана по ДДС има фактура от 12.2016, която не е включена в Дневниците по ДДС за м. 12. Ф/рата е осчетоводена през м. 12. 2016г като м. експорт е 01.2017г:
Осчетоводена по следния начин:
302 / 401 -100лв, данъчна основа;
499/ 401- 20лв ДДС;
401 / 501 120лв.
тук с/ка 401 е ОМВ
В оборотната ведомост към м.12.2016г с/ка 499 е с д-т салдо 20лв.
През 2017г трябва да я включа в Дневниците по ДДС :
4531/499 20лв.
тук  посочам документ и дата( тези прозорци са в червено) Фактура и дата на същия документ които е осчетоводен през м. 12.
На с/ка 499 - ми иска име на партньор? ОМВ  пиша записвам.
В разплащане ми излиза ОМВ необвързана със сумата по ДДС 20лв. Обвързах ги
Подробно описвам деиствията си, и се надявам някои колега да ми помогне.
Програмата с която работя е Делта Про. От сутринта се опитвам да се свържа с тях, но не неуспявам.
Къде греша? Това ли е правилния начин на осчетоводяване на такава фактура? Или има друг начин ще съм ви много благодарна. Може да е елементарен казуса, но за първи път се сблъсквам. Извинете ме ако нещо неправилно съм обяснила но тотално съм се объркала.
Здравейте!  :no:
През цялата година фирмата е купувала храна с която са хранили персонала. За храната има  фактури на фирмата за които е ползван данъчен кредит. До момента са осчетоводени като Други разходи с/ка 609. Въпросите са много тъи като с такъв казус не съм се сблъсквала.Правилно ли е осчетоводена храната в с/ка 609? Как се приключва  или от тук нататък как да процедирам.
Здравейте колеги! Не съм се сблъсквала с подобен казус и затова моля за съвети Казуса е следния: ООД с двама съдружници /50:50/ и двамата се осигуряват като СОЛ в/у 420 лв.. Единия съдружникът почива на 24.12. до момента е плащал осигуровки като самоосигуряващ се за фонд "Пенсий". Всеки месец му е пускана Д1 Неговия дял се наследява от наследниците му.   Въпросите са  ми следните:
1. Трябва ли да се подаде декларация в НАП за  прекратяване на трудова дейност – смърт? Срока за настъпване на промяна на  обстоятелства е 7 дни?
2. Осигуровките за м. 12 ще се внесът през м. 01.2017. Те трябва ли да се изчислят за период от 01.12.2016г до 25.12.2016г?
3. Когато ще се подава Д1 за м. 12 в нея трябва ли да се упомене последен ден на осигуряване?
Въобще, моля за съвет, какви са стъпките от тук насетне.
Много Ви благодаря колеги! :bow: :bow:  :bow:

А Изчисляване на  обезщетението:
 БМ - базов месец, последния месец, през който служителят е отработил
БМ м. 10 , Отработени дни 21, Брутна заплата 203,25лв
( Заплата за отработено време /отработени дни ) * дни неизползван отпуск
( 203,25/21)*1=9,68лв е обезщетението.
Изчисляването на обезщетението то поне правилно ли е? Че вече тотално се обърках  :no:
   :hmmm: Годишен отпуск не се ли изчислява така:
20дни отпуск / 12 месеца*2часа= 3,33 или 3 дни
Значи, че му се полага 1 ден  платен годишен отпуск.
Изчисляване на  обезщетението:
 БМ - базов месец, последния месец, през който служителят е отработил
БМ м. 10 , Отработени дни 21, Брутна заплата 203,25лв
( Заплата за отработено време /отработени дни ) * дни неизползван отпуск
( 203,25/21)*1=9,68лв е обезщетението.
Годишния отпуск така ли е?
Изчисляването на обезщетението правилно ли е? Ако греша моля колеги поправете ме.