Не. Стоят към ордера за захранване на касата.

Супер! Много благодаря! В тази връзка може ли няколко оточнителни въпроса:
 - Има ли ограничения на броя подобни захранвания по чл. 134 от ТЗ.
 - Ако се направи едно решение за захранване на обща стойност (примерно: 10000 лв.), може ли собственикът на капитала да ги внася на няколко различни по стойност вноски (разпределени във времето) до покриване на пълната стойност описана в решението на ОС, и това трябва ли подробно да е описано в решението?
А как и кой би разбрал кога е изготвено ?
Иначе не е позволено . / по-скоро не би било редно /

Не се ли обявяват?
Нали е ЕООД? Какво ви пречи да изготвите решения?

Принципно няма проблем да изготвим решение, аз питам дали е позволено то да бъде изготвено след като сумите са вече внесени по фирмената сметка?
Здравейте!
При новорегистрирано ЕООД възниква временна необходимост от парични средства за разплащане на сума по сключен договор за наем. Собственикът на капитала, който е и управител на ЮЛ, осигуряващ се като СОЛ, на няколко пъти е внасял във фирмената сметка определени суми, които се явяват негови лични средства. За съжаление не е на лице решение на общото събрание преди внасянето на сумите.

Въпросът ми е дали може да се издаде решение на общо събрание след като са направени вноските, като същите се дефинират във вноски по чл. 134 от ТЗ за определен срок, след който подлежат на връщане или тези вноски ще следва да се разглеждат като приход във връзка с данъчните цели? И съответно ще може ли управителя да си изтегли съответните внесени суми без да плаща данък дивидент?

Благодаря предварително!
Може всичките. Щом няма ДУ и управлението може да се извършва като СОЛ. Изобщо - това е най-икономичния вариант за осигуряване. Особено ако не чакате висока пенсия или майчинство.

Ако лицето е управител и на друга фирма, в която се осигурява по МОД за управител по съответната дейност, това би ли било пречка да се осигурява в новата фирма като СОЛ?
 Търговски регистър -> Справки -> Справки физически и юридечски лица -> EИК или име на фирма -> клик върху името на фирмата -> Дело -> Заяление А4  ->  Виждаш всички документи , които придружават заявлението.
Публикуван ли при документите "Договор за управление"?

Приложени документи:
    • Документ за внесен в банка капитал
    • Протокол от учредително събрание
    • Актуален дружествен договор/учредителен акт/устав
    • Декларация относно истинността на заявените за вписване обстоятелства и приемането на представените за обявяване актове
    • Документ за внесена държавна такса
    • Друг:Декларация по чл. 141, ал. 8 ТЗ
    • Нотариално заверено съгласие и образец от саморъчния подпис на управител
    • Актуален дружествен договор/учредителен акт/устав
Без ДУ осигуряването е само СОЛ върху 420 лв. При наличие на ДУ - осигуряването по този договор е върху 995 лв, ако правилно сте отчел МОД за управител по съответната дейност. Ако има ДУ и вие вършите нещо друго, освен управлението /напр. копаете, садите, гледате животни и т.н./ тогава осигуряването ще е по ДУ + СОЛ или върху 995+420 лв.
Както виждате, разликата е голяма. Вижте в устава или дружествения договор, където е посочен управителя дали не пише нещо за възнаграждение. Ако не пише и никъде не се споменава ДУ - минавате само на СОЛ.

Имам учредителен акт и учредителен протокол, но в нито едно от двете не пише нищо за договор за управление. На всякъде се посочва като управител собственика на капитала, като пише че може да си наеме управител, но нищо не пише за възнаграждение...

Ако се осигурява само като СОЛ, то тогава ще може ли да извършва някоя от изброените от вас дейности /напр. копаете, садите, гледате животни и т.н./ освен управлението?
Не отговорихте на въпроса : Този управител има ли договор за управление или не?" Това е важно за определяне начина на осигуряване.
Ако за регистрацията на фирмата сте ползвали услугите на адвокат, много е вероятно да са Ви насамарили и с ДУ...

Извинявам се, че пропуснах да отговоря.
Да, адвокат регистрира фирмата, но в документацията не откривам договор за управление, нито пък в обявените актове в търговския регистър. Моля, обяснете каква е разликата с и без ДУ?
И каква е тази новорегистрирана фирма - ЕТ, ЕООД, ООД?

И този управител има ли договор за управление или не

Колкото до това: "минималната работна заплата за самоосигуряващите се лица" - няма да коментирам. Личи, че още нямате счетоводител. Добре е да побързате.

Съжалявам! Наистина съм прохождащ "бизнесмен" и за това ще ви помоля да не ме линчувате, въпреки, че сигурно с изказванията си го заслужавам.

Фирмата е ЕООД, като управителя е и собственик на капитала. Така е, все още нямам счетоводител и знам, че без такъв няма как да стане!

Ако никой не е навит да обясни на две на три как мога да достигна до минимални осигуровки - теглете ми още една майна и слагайте темата в коша, пък аз през това време ще си диря счетоводител за да ми обясни... :)

Усмихнат ден!
Здравейте!
Искам да попитам следното:
Ако управителя на новорегистрирана фирма, която е регистрирана като земеделски производител, се осигурява като самоосигоряващо се лице, което не получава трудово възнаграждение, на каква сума следва да се осигурява:

- на 300 лв., защото фирмата е регистрирана като земеделски производител;
- на 420 лв., защото това е минималната работна заплата за самоосигуряващите се лица или
- на 995 лв., по МОД 2016.

Благодаря предварително за компетентните отговори!