Донесоха ми ел.подпис и наистина директно може да се ползва и чрез ЕГН и чрез БУЛСТАТ-а.
Като вначало ми изникват два въпроса :)
Използвам програмата на НАП за създаване на Д. Създадох нов осигурител с БУЛСТАТ-а на физ.лице, което е ЗП и започнах да попълвам декларацията за април. В т.5 вписах БУЛСТАТ-а, не съм сигурна дали не трябваше ЕГН?
Плащането на самите осигуровки през сметката на лицето, но в задължено лице, предполагам, че трябва да се впише БУЛСТАТ?
Все още нямам ел.подпис при мен и затова исках да знам предварително!

 :smile1:
Това просто го проверете с ел.подпис. Според мене имате достъп до всички услуги по ЕГН. За ЕИК - упълномощаване.
Здравейте, това какво означава - че в сайта на НАП има достъп до всички услуги по ЕГН и Булстат когато се влезе с ел.подпис, така ли?
Има ли някаква особеност за работа със ел.портал на НАП при физическо лице с ЕИК от БУЛСТАТ регистър, чийто ел.подпис е по ЕГН? Упълномощаване по БУЛСТАТ ли се прави?
Във връзка с намерение на управителя за закупуване на лек автомобил от ЕС ми се иска да проверя дали правилно съм обобщила възможните варианти:
1. Нов лек автомобил, независимо от това дали е закупен от фирма или физическо лице в страна от ЕС, има ВОП и трябва да се начисли ДДС с протокол по чл. 117 от ЗДДС;
2. Стар лек автомобил, закупен от физическо лице, нерегистрирано по ДДС в страна от ЕС, тогава не се начислява ДДС с протокол;
3. Стар лек автомобил, закупен от дилър, който прилага схемата на маржа, което трябва да е записано във фактурата - няма на лице ВОП и не се начислява ДДС с протокол;
4. Стар лек автомобил, закупен от фирма, регистрирана по ДДС в страна от ЕС, която не прилага маржа, тогава е на лице ВОП и трябва да се начисли ДДС с протокол по чл. 117 от ЗДДС.

Пропускам ли нещо?
Дейността на дружеството не е от тези, за които може да се ползва ДК за лек автомобил и при това положение в дневник покупки за вариантите с начисляване на ДДС с протокол по чл.117 от ЗДДС ще се посочи без право на ДК и конкретния резултат за покупката на автомобила ще е ДДС за внасяне, нали така?
Къде в част 5 на декларацията по чл.92 слагате увеличенията / намаленията по чл.36 от ЗКПО? В други увеличения / намаления ли?
 :good:
Имаше разлика в зададения % на ТЗПБ при създаване на осигурителя и въведения при подаване на информацията за лицата. От толкова гледане ми се зави свят два дни, но току що си принтирах резултата от успешно подадени Д1 и Д6 :) Лека вечер на всички!
Изобщо не ме пуска до там :( Сигурна съм, че някъде аз греша. На друга фирма вкарах заплатите на 7 човека персонал и нямах проблем...Благодаря на всички за отзивчивостта, ще трябва да се справя :)
И на друг компютър опитвам - пак същото...Предполагам, че аз нещо изпускам. Всичко ми изглежда коректно. Код на дейност, група професия, отработени дни и часове...Всичко уж въведено правилно, но отново излиза грешен осигурителен доход. Да не би актуализацията  да не съм направила както трябва? Вече не зная.
Кода на професията е с 2-ка, МОД 750 лв., а осигурителния доход е почти 1000 лв. и пак не го приема.
Дааа, всичко прегледах точка по точка. :blink:
Мисля да пробвам на друг компютър. Ако и тогава не стане, не знам вече!
В т.16 съм попълнила 2088, а дори и да попълня кръгла сума, например 1000 лв. пак ми дава същото съобщение...
Налага ми се да използвам програмния продукт на НАП за Д1 и Д6 за м.01.2021г. Актуализирах си продукта до версия 13.02. Въвеждам данни за първия служител и при т.21 за осигурителен доход ми дава съобщение "грешен осигурителен доход". Не мога да разбера къде е грешката...Стойността е доста над МОД. Някакви идеи?
Няма плащане, а имотът е продаден преди началото на стопанската година, но чак сега се разбра че рентата е за новия собственик.
Благодаря! Слава богу, че сделката е освободена и не се е ползвал ДК за фактурата и няма да има главоболия с това.
А за основанието в протокола за анулиране дали е правилно да напиша: "Липса на основание за издаване на фактура"? Или да е лаконично "грешно издаден документ"?
Здравейте,  казусът ми е следният. Издали сме фактура за дължима рента към юридическо лице в ноември съгласно договор. Днес обаче се оказа, че имотът е пордаден на физическо лице и няма основание за издаване на фактура. И сега се чудя да анулирам ли фактурата с протокол за грешно съставен докумнет или да пусна КИ като развалена сделка?
Сигурно правя нещо не както трябва, но следвам точно тези стъпки, а не виждам къде греша. Благодаря Ви за съдействитето, все пак!
Точно това направих, но се експортира с тази колона. Няколко пъти се мъча, но все така излиза. Май най-добре да си въведа в програмата на НАП за д1и Д6 и там да си генерирам файла.
Разбрах, благодаря! Единствено ме притеснява, че програмата ми генерира и колоната с деклариран удържан ДОД за изплатените в септември доходи, но на вид плащане кодът е 0 (нула). Опитвам се да махна данните, за да остане само колоната с ДОО, ДЗПО и ЗО, но остават. Микроинвест ТРЗ използвам.
Здравейте. Налага се корекция на Д1 за един служител по отношение на здравните осигуровки за м.09.2020г. в посока намаление. Генерирах Д1 с код корекция само с неговите верни данни. Д6 също е в намаление само за здравните осигуровки, но се притеснявам как да подам коригиращата Д6: с коректните данни за ЗО за целия персонал, а останалите суми както са били подадени, без да подавам корекция на колоната за ДОД, тъй като там няма промяна? Или нещо бъркам?