Здравейте, за първи път имаме дружество, чиито разходи през годината са само от счетоводното обслужване и таксата за публикуване на ГФО в ТР.  Съответно изпълнява изискванията на Закона за счетоводството за дружество без дейност. В декларацията в НСИ  сме отбелязали, че е без дейност по смисъла на ЗС. ГДД в НАП не се дължи.
Балансът в хил.лв. има стойности различни от нула и ГФО може да се изготви, но доколкото разбирам, би могло в срок до 31.03. дружеството да се възползва, че е без дейност и да не публикува ГФО, а само декларацията по чл. 38, ал. 9 от ЗСч лично от управителя или адвокат? Има ли нещо, което изпускам?
Т.16 1 е отработени и други дни с осигурителни вноски или платения отпуск.Колкото до предизвестието той е длъжен да го спази или 30 дни ако не е уговорено в договора друго който срок не може да е повече от 3 месеца чл.326 ал,1.Може да не спазва предизвестие ако -погледнете чл.327 от КТ

Чл. 220. (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) (1) Страната, която има право да прекрати трудовото правоотношение с предизвестие, може да го прекрати и преди да изтече срокът на предизвестието, при което дължи на другата страна обезщетение в размер на брутното трудово възнаграждение на работника или служителя за неспазения срок на предизвестието.
(2) Страната, която е предизвестена за прекратяване на трудовото правоотношение, може да го прекрати и преди да изтече срокът на предизвестието, като дължи на другата страна обезщетение в размер на брутното трудово възнаграждение на работника или служителя за неспазения срок на предизвестие.

Аз се позовавам на това  :smile1:
С ПИК няма как да видите информация за отпуски.

Нали има отработени часове в кол.16.7.Аз лично не правя Д1-ци, но мисля че в тази точка са реално отработени часове и не включват отпуск. Или бъркам?
Здравейте, пиша от гледната точка на съпруга на служител, който напуска работа. Аз самата съм счетоводител и ТРЗ в едно. Имам някакъв опит според скромното ми мнение - около 15 години.
Проблемът е следният. Съпругът ми си намери работа за повече пари и при по-добри условия. Написахме и той предаде на 24.10. заявлението за напускане, в което е посочено, че желае да бъде освободен от 01.11. Казали са му, че нямал право да не си спазва предизвестието. Не можело така да напуска само с една седмица предизвестие. Аз го бях посъветвала да каже, че съжалява, но не може да го спази и знае, че дължи обезщетение пропорционално на неспазените дни. В тази една седмица, очаквано за него досегашното лошо отношение стана още по-лошо. Поради тази причина, аз му изготвих заявление, в което посочих списък с документи, които желае да му бъдат изготвени и предоставени по повод освобождаването му. Това бяха служ.бележка за дохода по чл.45 ал.2 от ЗДДФ, УП2 и УП3, бележки за социално подпомагане за детските надбавки и за стипендия на един от синовете ни, така и служебна бележка за ползван платен годишен отпуск. На него му беше забранявано да излиза в отпуск или болничен, защото "няма право". С ПИК-а му видях, че и не подавана информация за отпуски. Т.е. има право да му бъдат изплатени за повече от 4о дни.
Днес е дал въпросното заявление с трудовата си книжка, но пак са му казали, че няма право да напуска и трябва да си спази предизвестието.
Моята идея беше, да си получи заплата за изработения вече месец октомври, да му начислят дължимия неизползван отпуск и да си плати не спазеното предизвестие. Но явно няма да стане по лесния начин. Дайте ми съвет как да процедираме.
До сега е полагал личен труд в друго свое дружество, което вече няма да се случва. А във въпросното дружество винаги само управленска дейност е имал, но не с договор за управление. За това този вариант е по-удачен за нас, според мен. Колкото и да чета, когато се консултираш с хора, които дават разнопосочна информация, си е объркващо...Винаги има нюанси. Благодаря за коментарите.
 Не се осигурява на високия процент.  От всякъде ми казват различни неща. Варианта, който ми е най-приемлив е да спрем осигуряването от 1во число на следващия месец, да си подпише договора за управление от същата дата и вече ще се подава без код 12, а като ДУК с код 10.
Едноличен собственик, който е и управител, до сега се осигурява на максимума като самоосигуряващо лице през съответното дружество. Желае обаче да мине на договор за управление със заплата над максималния осигурителен доход. Доколкото съм запозната при това положение осигуровките вече минават за фирмен разход, както и разхода за заплата, но какво се случва със самоосигуряването? Просто се спира да се подава с код 12, и се ползва вече код 90? Нещо друго прави ли се?
Ами не мен лично ми е спорно такова решение за оценка на сформирана от нас комисия от неспециалисти :wink1: Все пак се констатира приход за дружеството. Мисля дали ако се обърнем към асоциация на породата в България, дали биха съдействали?
Добре, аз за имущество и техника знам оценители, но за кучета... Кой ги оценява тях?
Имаме чуденка. Подари ли са кучета на дружество ЗП, които са декларирани в общината и им е платен данъка за тази година. Те ще охраняват селскостопанската база.  Как да се заприходят, след като са подарени? Мислим вариант задбалансово...Моля за идеи! Мислим да не ползваме ДК за разходите, свързани с тях.
Здравейте, искам да попитам за следното:
1. ООД закупува от физическо лице прикачен инвентар за 8000лв. с договор, включва ли се в Справката по чл. 73 и с кой код?
2. Граждански договор с физическо лице за съставяне на ГФО  и  годишно приключване 2016 г.  с код 3074 или код 30714 в Справката по чл. 73?
Благодаря! Ползотворен ден!

Според мен по т.1 - да, включва се ако има направено плащане, като кодът трябва да е 503 или 504. По т.2 мисля, че трябва да е код 3074.
Разяснение на НАП :
Скрит текст :

http://www.tita.bg/page/341

Не знам на практика някой ЧСИ да е дал информация на взискателя за сумата на своето възнаграждение , съдържаща се в плащането по запора.


За пръв път в справка по чл.73 за дружество длъжник се сблъсквам с такси на ЧСИ и преди да се поровя по темата, бях убедена, че посочвам данъчната основа на това, което е във фактурата към длъжника, който е платил. Четейки това указание обаче разбирам, че са ако във фактурата е вписан ред с текст "допълнителни разноски" , само тях посочвам. Правилно ли съм разбрала?
Нещо с начисляването на ДДС за лични нужди за лек автомобил ми убягва или не мога да асимилирам... Виждам, че по-горе във въпроса ми има неточности. Дейността на дружеството е извън обхвата на изключенията за ползване на ДК. Щом не се ползва ДК за текущите разходи за експлоатация и гориво излиза ли, че няма да се начислява ДДС за личното ползване на автомобила, а само годишен данък за разходите в натура?
Бих искала да използвам темата. В нашия случай ще бъде закупен лек автомобил за управленски цели. Понеже след промените от 01.01.2016г. досега не съм имала в практиката си такъв случай, бих искала да си сверя часовника. Доколкото разбрах от новите текстове вече не се облагат с 10 % разходите за експлоатация и и т.н. При това положение мисля, че най-подходящо е да се признае и лично ползване от страна на управителя и да се приложи база 50:50, защото в противен случай, доколкото разбирам, следва управителя/едноличния собственик/  да води пътни листи, с цел доказване на използването на автомобила. Последното не е невъзможно, но предполагам, че ще се сблъскам с проблем в бъдеще. Данъчен кредит при р-ди за гориво и експлоатация е ясно, че няма да се ползва, защото автомобилът е лек. Ако признае лично ползване следва, че ежемесечно трябва на 50:50 (или съответния процент ако доказва лично ползване с пътни листи) да начислява ДДС в СД като безвъзмездна доставка. Т.е. още при закупуване трябва да му е ясно на управителя %та, а не при изготвяне на ГДД, тъй като дружеството е регистрирано по ЗДДС. Другия момент е с обхвата на разходите влизащи в данъчната основа - данъчна амортизация, гориво, смаз.м-ли,рез.части, паркинг, труд за ремонт с вкл.ДДС, застраховки, винетки - всичко ли влиза? Имам съмнение, че едноличния собственик може да се подхлъзне и да дава автомобила на съпругата си, което вече не ми е ясно как ще се третира....Въобще моля за вашите коментари в правилна посока ли са изводите и разсъжденията ми!
Благодаря Ви за отговора!
Предварително се извинявам, че ви ползвам темата, но въпросът ми пак касае протокол за обратно начисляване на ДДС по чл.163 а, ал.2 за получена през октомври стока слънчоглед. Реално стоката е дошла, но не са оставили на отчетника нито приемо-предавателен документ, нито фактура. Мисля, когато получим документите, да вкарам фактурата и протокола за слънчогледа в СД за м.ноември. Но протокола ще лъсне, че е трябвало да е октомврийски...По принцип няма издавани други протоколи и може да е с дата октомври, спазвайки 15 дневния срок. Притеснява ме обаче изискването протоколът да се посочи в месеца на данъчното събитие, което вече няма как да стане. Но реално не виждам друго решение. Правилно ли разсъждавам?
Имам следния казус. Около 15 дка засяти с боб. Но явно не са успели да оберат боба преди да падне по земята и после вече управителят е преценил, че няма да прибира реколтата, защото според неговите думи нямал икономическа полза. За първа година се случва подобно нещо. Освен отписването на натрупаните разходи по гр.611 за боб, предполагам, че трябва да се връща ДК, който е използван за вложени материали, тъй като нямам протокол от Общинската служба. Не мога да открия обаче на какво основание и как да го направя. Чл.79 описва случаи на унищожение, липса, брак, а тук мисля, че не е такъв случая.
Здравейте, до сега не съм се сблъсквала с такъв казус. Ситуацията е следната: дружеството ни издължава слънчоглед по договор, но реализирания добив не е достатъчен, за да достигне съответното количество за продажба и управителят взема на заем от друг ЗП. Разбрали са се да бъде върнато същото количество слънчоглед в рамките на месец. Произтичат ли някакви задължения по ЗДДС, след като все пак става въпрос за стоки  от приложение №2, част втора от ЗДДС. Опитвам се да си разпиша и контировките, така че да си личи, че дружеството има висящо задължение за този слънчоглед на заем, но пък стойността се чудя как да я определя - по СПЦ към датата на предаване на стоката?
Lena12,
Относно процедурата редът е следния:
Първо се подава коригиращата ГДД по чл. 92.
След като е приета, се изпраща писмо на info@nsi.bg. Писмото е свободен текст придружително, към което се прилагат:
- копие на новата ГДД
- таблица с корекциите с колони "код", "било", "става". Ако корекциите са много, се допуска да бъдат представени чрез задраскване на старите данни и отстрани се вписват новите с химикал. За допълнителни разяснения може да ползвате тел.: 02/9857-160 на методолозите на НСИ.
В търговския регистър не се подава коригиран отчет.
А правят ли се счетоводни записи за намаляване на салдото на сметка Каса и ако да , какви точно?
Едноличен собственик и управител на ЕООД, който не полага личен труд  в дружеството, чиято дейност е земеделски производител, иска да отиде в Германия с цел закупуване на селскостопанска техника. Ако не закупи нищо, а само гледа, счита ли се, че изпълнява изискванията за признаване на направените от него разходи за път и престой?