Най-добре си поискайте сумата. На мен ми се получават такива неща при личен труд в различна фирма от тази през която се плащат осигуровките. В този случай данъка е удържан и внасян от фирмата и не съм сигурен дали надвнесената сума ще се прехвърли по партидата на ФЛ за да се приспадат бъдещи дан задължения.
Ако данъка е внесен от ФЛ по ЕГН със сигурност надвнесената сума ще остане висяща по партидата на ФЛ и с нея ще се прихванат бъдещи дан задължения.
Защо ги правите тези врътки? Ако е за да приспаднете ДДС за материалите - няма смисъл!  Ако фирмата няма средства по-добре документирайте вноската по чл.134 или увеличете капитала. Но ако е авансово плащане за услуга на каса трябва да има фискален бон.  :smile1:
ДА удържан е данъка и е внесен
НЕ не съм начислил нито осчетоводил обезщетение като разход само ОВноски
Работника се е подписал че е получил Х лв.
ОК ясно
Значи всичко се извършва върху МОД.
Сумата на МОД в/у който сте изчислили осигуровките осчетоводете като разход
609/421- МОД
За удържаните осигуровки и данъци мисля че е ясно осчетоводяването
Направете записване
421/501 - с чистата сума МОД-осигуровки-данък
Изкарайте допълнителна РПВ за служителя за този период  :smile1:
Нищо не е получавало и в трудовота книжка не вписано нищо
само при изчисляване на дохода е вписан сумата в/у която се прави начислението
Ако го оставя така ще имам ли някакви проблеми от компетентните органи
ОК осигуровки сте удържали, а данък по ЗДДФЛ удържан ли е? Отчели ли сте обезщетението като разход? И най-важното според мен има ли документ на който работникът се е подписал че е получил сумата?
Покупката е направена през 2014, няма как да я осчетоводите през 2015г. Осчетоводете я през 2014г, а амортизациите ще започнете да начислявате от 01.01.2015. Относно разпределянето на стойността между сградата и земята, няма някакво законово правило което трябва да следвате. Това може да е на база оценка от оценител или на някаква друга подходяща база избрана от вас, важно е да бъде реално и аргументирано, т.е. може да си определите стойностите сами. Вижте например колко е средната цена на кв.м. земя в този район и така определете цената на земята, а другата част от сумата да е сградата или използвайте друг подходящ метод  :smile1:
И аз съм ги направил споразуменията на 05.01 но съм записал че заплатата се променя считано от 01.01 за по-естетично и за да няма проблеми с някои "компетентни" държавни служители  :good:  Иначе разликата в действителност е никаква, освен ако служителите не са работили в периода между 1-ви и 5-ти  :smile1:
И никой не предположи, че жената може да има усложнения от грипа, да е лошо лекувана и поради това да има продължаващо заболяване....

Ех, колеги...  :blush:
Професионално изкривяване - мнителност  :blink:
Нищо де като има усложнения няма да се притеснява  :good:
На мен от няколко дена много ми се бави резултата от обработката. За декларация подадена в петък ми излезна в понеделник. Просто в последните дни бавно се обработват, изчакай няколко дни трябва да излезне всичко  :smile1:
Подайте сигнал в НОИ. Сега с електронното подаване лесно може да се хване. Личната ми лекарка каза че ходели на проверки по домовете незнам колко е вярно  :smile1:

Те едноличните търговци без дейност и без това не са задължени да подават ГФО в ТР. За дружествата ГФО се състои минимум от Баланс, ОПР и приложение. Съгласно СС1 в Баланса и ОПР не се посочват тези групи, раздели и статии за които липсва информация за текущия и преходния отчетен период, но въпреки това няма изрично нормативно основание освобождаващо предприятията без дейност и без салда в баланса да изготвят и обявяват ГФО.
И още нещо ако лицето е било цял месец на борсата и не е започнало работа по друг ТД обезщетението ще е една заплата. Равна ли ви е заплата на МОД? Осигурителния доход не е МОД, а обезщетението т.е. в случая една заплата. При всички случаи ще трябва да си коригирате декларациите. Включете си обезщетението във ведомостта за заплати. Работника никъде ли не се подписа, че го е получил?
Ако е необходимо се консултирайте с адвокат и си изпипайте документацията. Ето и едно съдебно решение по тази тема http://www.admcourt-bs.org/CMS_ADM/images_content/1478_2011R.htm

Постнал съм в грешна тема  :smile1:
Ако е необходимо се консултирайте с адвокат и си изпипайте документацията. Ето и едно съдебно решение по тази тема http://www.admcourt-bs.org/CMS_ADM/images_content/1478_2011R.htm
става въпрос за продавач консултант начисленията са на база 470(мин осиг доход) в/у които са направи изчисленията (чл.328,т.1.1  чл.222. ал.1)  и не се дължи обезщетение заплата. а само осигуровки
Как да не се дължи обезщетение? Обезщетението е равно на трудовото възнаграждение или на разликата във възнаграждението, ако лицето е започнало работа на по-ниска заплата. Тук няма МОД. Осигуровки се изчисляват върху сумата на обезщетението, но не повече от макс. осиг доход. Минимален няма.  :smile1:
Ситуацията е малко нелогична, дружеството има парични средства в банката, а в същото време поради необходимост от парични средства съдружниците правят вноски на каса. И аз съм имал подобни ситуации. Накарайте собствениците да изтеглят парите от фирмената сметка за да си оправите касата, а ако искат да ги държат в банка да го направят в лични сметки. А съдружниците като ФЛ имат ли достатъчно декларирани доходи за да оправдаят вноските?
И двата варианта са правилни, все пак 702 е операционно-резултатна!
Но щом в случая се отнася само за една аналитична партида, а като цяло 702 има кредитно салдо и според мен е по приемливо да приключите аналитичната партида със знак минус 702/123. И другия вариант е правилен, но се получава излишно "замърсяване" на оборотите.  :smile1:
Не разбрах на каква база са изчислени осигуровките? Казвате обезщетение но не сте го посочили.
Щом обезщетението е начислено без значение дали е изплатено или не трябва да удържите осигуровките от него. Например:
Начислено обезщетение 609/421
Удръжки от работник - 421/461,454,463 и т.н
Осигуровки от работодател 605/461,463 и т.н.
И ако обезщетението не е платено трябва да ви остане салдо по 421 /задължение/
Дълготрайните активи не са представени коректно в баланса има големи разминавания вижте си амортизациите. Балансовата стойност трябва да е равна на отчетната стойност на актива минус начислената амортизация  :smile1: