Колеги, в как най-правилно е да се осчетоводи такса свръх багаж при Европейска командировка - като вид глоба или в 609 - към признатите разходи за командировка?
Здравейте,
Необходимо ли е към всяка фактура за ремонтна/сервизна услуга да се издава някакъв сервизен протокол и къде е регламентирано това?
Според мен правите Кредитно известие за върнатата стока и съответно сторно бележка за сумата, която трябва да върнете на клиента, съгласно КИ.
Здравейте,
Предстои ми да пререгистрирам ТД, съгласно указанията на НАП, но се чудя какво да правя, ако:
1. Лицето през 2008 г. е било назначено на срочен договор 02.........сега да го актуализирам ли, че вече е на безсрочен ТД, т.е. 01?
2. Ако някои лица са подадени с различни КИД и НКПД..........сега да ги впиша ли с актуалните кодове ?
3. Да се впише ли актуалната РЗ, защото на повече от половината работници тя е доста по-ниска при назначаването им, отколкото е сега?
Много благодаря за отговорите! Бяхте ми изключително полезни!
Спорна седмица!
Здравейте,
Получихме във валутната сметка 100% аванс за стока, чийто износ се очертава да стане към края на Юни или началото на Юли. Сега, ако издам фактура по чл. 28/ЗДДС - за  100 % авансово плащане на стоките......и евентуално преди самият износ да издам окончателната фактура, където изписвам стоката и приспадам аванса, но така стойността й ще бъде 0 и не знам на Митницата как ще погледнат на това? Или там трябва да представя Инвойс на английски - с коя дата? (датата на авансовото плащане или дата преди самият износ?)
Здравейте,
Възникна ни следният казус. Получаваме  стоки от Тайван по море, но на пристанището в Хамбург, но този път вместо стоката да пътува за БГ, тя директно ще се претовари и ще отпътува с камион за Македония, което се явява като реекспорт.
Та въпросът ми е -
1.  По кой член 28 на ЗДДС нашата БГ фирма трябва да издаде фактурата с нулева ставка към Македония или бъркам?
Много благодаря! Аман от бумащина.....за едни дребни парички колко декларации, сметки, договори, служебни бележки......все имам чувството, че нещо ще пропусна и явно така щеше да стане, защото нямаше да се сетя да подам и двете декларации /рядко пускам ГД и затова си сверявам часовника/
Все още се колебая дохода и данъците по граждански договори къде се декларират - в декл. по чл.55 или чрез Спр.73?
Много благодаря на всички отзовали се! Неоценима помощ в натоварен за всички ни момент!
А кои са другите данъци, алтернативни на корпоративния данък[/b] - т.11 от ОПР - примерно данък дивиденти, данък представителни р/ди, данък натура ............или съм в грешна посока?
Много ви благодаря за помощта по темата! Ето, че научих нещо ценно от вас  :good:!
Нашата адвокатка ни издаваше фактури за хонорара си и тях съм ги завеждала в см. 602
Здравейте,
Спечелихме дело с/у БГ институция, заведено преди 2 години. Днес получихме по банковата си сметка превод за съдебни разноски по изпълнителен лист....
Правилно ли е да осчетоводя така:
1. Дт445 присъд.вземания/ Кт 444 Вземания по съдебни спорове
2. Дт Вземания по съд. спорове/Кт 799 Извънр. приход
3. Дт 503/Кт 445 Присъдени вземания
В случая не съм сигурна дали втората статия е коректна, т.е. как би се отразил самият приход?
Много благодаря за отговора. И аз така мисля да ги подам по ел.път в м.Май, защото дефакто м.4`2015 г. съм подавала предните Д1 и Д6. А тези лихви защо пък ги слагат, след като сумите ми са платени в срок............само заради забавено деклариране?
Здравейте, днес - 21.04.2016 установих, че когато съм подавала по ел.път Д1 и Д6 за осигуровки по ГД за м,3/2015 - те дефакто не са минали и е трябвало да ги коригирам в срок от 7 дена, но аз виждам това едва след 1 година...........иначе сумичките са платени в срок още м.4-2015.
Ще имам ли санкция за неподадени в срок декларации, ако ги подам тези дни  ...........или да ги подам м.5 като се позова на изтекла давност - 1г.?
Колеги как е най-правилно да осчетоводя картина на стойност 1000 + 200 ДДС, която в момента виси в стаята на управителя:
1. Като ДМА - офис оборудване
2. Като разход на фирмата - гр.60 - и му плащам 10 % данък представителни разходи, а ДДС-то не го ползвам?
Отново ви благодаря за категоричният отговор. Вече напълно осъзнах, че е водещо и важно РЕШЕНИЕТО от ОС за дивидента, а не начините на плащането му. Ще си го оформя в 1 протокол с цялата сума. Другият съдружник също ще получи дивидент, но ОС е решило в доста по-малък размер.
Благодаря за бързият и адекватен отговор! Всъщност наистина бях доста объркана относно този казус, но след като внимателно преразгледах документите установих, че  всъщност при напускането си, съдружникът продава само 33 дяла по 100 лв на оставащият съдружник и никъде в документацията не се споменава за ликвидационни дялове, намаляване на капитала...........т.к. има само споразумение между съдружниците за разсрочено изплащане на дивидента. Ще си правя протоколи от ОС за  дивидентите - за всяко тримесечие. Но, друго исках да попитам - правилно ли е да осчетоводя към 31,12,2015 г. по Кредита на някоя разчетна сметка /напр. 499, 493???/ цялата сума от 300 хлв, която Дружеството дължи на напускащият съдружник и после с всеки издаден протокол от ОС ще приспадам тази сума със съответните начислени суми за дивиденти, до пълното изчерпване на салдото по разчетната сметка?
т.е. 1, Дт Резерви/Кт 499..........или 493  = 300 хлв
2, Дт 499/ Кт 426 = 28500 след приспад. данък дивид.......тази статия се взема периодично до изчерпване средствата по Кта на 499
3, Дт 426/Кт 503
Ще ви бъда много признателна да коментирате дали правилно разсъждавам или отново някъде греша?!?

Здравейте,
Ликвидационният дял на напускащ съдружник е примерно 300хлв, като адвокатът е изготвил споразумение за РАЗСРОЧЕНО изплащане на този дивидент на напускащият съдружник за период от 3 години. През м.10 и м.11/2015 са изплатени по сметката на напусналият съдружник по 30хлв, а в началото на м.1/2016 са изплатени още 30 хлв, което бе определено за Декемврийска вноска.
Всъщност сега с Декл.по чл. 55 колко дивидент да декларирам - 60 хлв/колкото реално са получени от лицето за 4-то тримесечие/ или 90 хлв - колкото са начислени?
 Пропуснала съм да удържа данък дивидент на ФЛ за целият този период - може ли да го удържа от следващата вноска, която му дължим?
Напусналият съдружник трябва ли да подава декларация по ЗДДФЛ, при положение, че прехвърля дела си от 2500 лв на другият съдружник и с каква сума, а всъщност тези 300 хлв как се декларират - еднократно или пропорционално, в съответствие с получените парични престации от ФЛ? Фирмата трябва ли да попълва Спр.73 за ликв.дял - с коя сума точно? Нещо друго пропускам ли във връзка с декларирането тези доходи на напусналият съдружник?
Нъм 31.12.15 следва ли да начисля цялото задължение на Дружеството към напусналият съдружник от 300 ххл и какви контировки е правилно да се вземат?