Благодаря отново за коментара irenabrili и моите разсъждения са в същата посока, дано са верни, защото имаме подобен случай. Хубав и спорен ден :)
Извини ме irenabrili, но не мога да разбера, защо приемаме че датата на данъчно събитие при първия вариант е преди 1-ви януари 2014, при условие че и при първия и при втория вариант реалната доставка на стоката става през месец януари 2014г., получено е авансово плащане през декември 2013 преди да е възникнало данъчно събитие по доставка.
Разпоредбата на ал.3 параграф 24, не се ли отнася за вече започнала доставка през 2013, която продължава и през 2014, и за която съответно е необходимо да се издаде ДИ или КИ към преди това издадена фактура за доставка на стока?
Благодаря за отговора irenabrili , но моля нека го изкоментираме с пример:
Сключен договор за доставка на царевица 100 мт. по 600 лв за тон без ДДС
декември 2013г. получени авансово по договор 72 000 лв.
следва издадена фактура за аванс на стойност 60 000 лв. 
                                                             ДДС  12 000 лв.   
                                                     обща ст/ст 72 000 лв.
През януари 2014 следва извършване на доставка на съответната култура.
Вариант 1
доставени са 80 мт. царевица / по 600 лв. за тон/
- анулираме фактурата от декември 2013г. с протокол по чл. 116 с основание "чл.163а, ал.2 от ЗДДС"
ДДС-то от 12 000 лв., което е внесено декември 2013,следва да намали данъка за внасяне в януари при нас доставчика, след като бъде отразен в дневника за продажби със знак минус.
- следва издаване на ф-ра за цялата ст/ст т.е. за 48 000 лв. без ДДС с основание "чл.163а, ал.2 от ЗДДС"
- ако издадем КИ към фактурата за аванса за разликата от недоставеното количество, как да стане, при условие че сме анулирали съответния документ, какво става с дебитното салдо по с/ка 411 от 24 000 лв.?

Вариант 2
доставени са 150 мт. царевица / по 600 лв. за тон/
- анулираме фактурата от декември 2013г. с протокол по чл. 116 с основание "чл.163а, ал.2 от ЗДДС"
- издаване на фактура за цялата ст/ст т.е. за 90 000лв без ДДС с основание "чл.163а, ал.2 от ЗДДС"
- следва клиента да преведе разликата от 18 000лв.
Моля коментирай пропуските и ме поправи където греша.

Здравейте, прочетох параграф 8 от част втора на приложение 2 и не ми стана съвсем ясно как точно ще се процедира, при условие че има сключен договор за доставка на стока, получено авансово плащане, издадена фактура с ДДС през 2013г. и съответно неприключен аванс. Доставка ще се извършва през 2014г. и как точно ще се процедира относно аванса? С КИ към съответната фактура, към дата на реално извършване на доставката и съответно включване на цялата стойност на сделката в протокол, или ако имаме само частично закриване на аванс.  Моля изразете мнение как документално би следвало да се сключат нещата?
Благодаря  create, знам че в платежното нареждане вече не е необходимо попълването на номер и дата на документ, по който се плаща, както и на период, за който се плаща, но тъй като въпреки това беше попълнена дата се притеснявах относно начина на отчитане на съответната сума. Благодаря отново за отговора.
Здравейте, преведохме част от сумата на авансотвата вноска /останалата част ще преведем до 15-ти декември/, но в платежното погрешно въведохме период за който се плаща: 01.11.13-30.11.13, смятате ли че това може да бъде проблем при правилното отчитане на съответната сума от НАП.
Ако разбирам правилно, декларация по чл.88 следва да се попълни като се маркира т.1.2 на част 2-ра, в т.2.2 - трето тримесечие. Ако се прогнозира печалба 50 хил.лв. то следва за 1-во и 2-ро тримесечие преди и след промяна да се декларират нули, а за 3-то тримесечие преди промяната 0 лв., след промяната 3750 лв. До колкото съм попълнила параметрите коректно, така изчислих сумите с помоща на калкулаторите.
Здравайте, фирма в годишната си декларация по чл.92 от ЗКПО е декларирала задължение за тримесечни авансови вноски тъй като нетни приходи от продажби за предходната година не превишават 3 000 000, до сега не са правени ав. вноски, но сега прогнозира печалба и иска да направи ав. вноски поне за месеците ноември и декември.
Може ли и как следва да се попълни декл. по чл.88, от НАП казват че не може да се декларира нищо при условие че за последното тримесечие ав. вноски не се правят?
Здравейте, имаме лице наето на срочен договор, със срок 20.09.2013г., но тъй като сезона приключи го освобождаваме по рано. Лицето ще си пусне молба за прекратяване на правоотношението, след което ще го прекратим по взаимно съгласие чл.325, ал.1, т.1.
Въпроса ми е така ще бъдат ли напълно изрядни нещата, по отношение на разминаването със срока по договора, питам защото до сега не съм прекравала човек на срочен договор?
Благодаря за отговора irenabrili.
Здравейте, фирма представлява клиентите си пред ведомства и организации, за които услуги получава възнаграждение.
Доста често във фактурата за съответната услуга се фактурира и таксата платена на съответното ведомство, която фирмата взема от клиента /тази такаса може да се плати и директно от клиента, но поради съображение да не се обърка съответната сума или основание, се предпочита фирмата да превежда съответната сума/.
Таксата се фактурира едно към едно, както е обявена от ведомството, без да се завишава, тя не е обект на възнаграждение по сделката.
Съответното ведомство не издава фактура за платената такса на основание чл.7, ал.7 от ЗСч., и тъй като платежния документ за извършеното плащане е от фирмата, таксата се осчетоводява като разход за фирмата.
За да има съпоставимост на приходи и разходи, таксите отразени във фактурата се осчетоводяват като приход.
Въпроса ми е, трябва ли да се има предвид оборота от този приход от префактурирани такси, при формиране на облагаемия оборот за задължителна регистрация по ДДС?
Кой е кода за вид плащане на таксата за публикуване на ГФО в ТР?
Благодаря delphine, в общи линии ми се изясняват нещата.
Първо ще подадем ОКД5 за да може от ДУК да мине на самоосигуряване, после едно решение на Общо събрание за опредеряна на възнаграждение за личен труд, следва договор със СОЛ /договора предполагам не е необходимо да бъде наименован граждански, а просто Договор за полагане на личен труд/, следва начисляване на възнаграждение във ведомостта, подаване на Д1 и Д6 за данъка след приспадане на осигуровките за сметка на лицето от избраното възнаграждение /пр. 1000/ до 25-то число на следващия месец, издаване на фактура от самоосигуряващото се лице с брутна сума на избраното възнаграждение /1000лв./ за отразяване на разхода.
Фактурата предполагам може да си създадем на уъродвски файл да речем с необходимите реквизити. Не съм много наясно за издаване на фактури от физ. лица, следва ли някъде нещо да се декларира допълнително?
Благодаря за отговора delphine, явно съм чела точно тази твоя тема в която се обсъжда съотвентия документ издаден от самоосигуряващият се, ти как си решила въпроса, какъв документ издава лицето за положения личен труд.
И щом се прави ведомост за изплатеното възнаграждение, то смятам че отпада необходимостта от издаване на СИС, нали така?
Благодаря за отговорите, това писмо на НАП го четох, както и доста от темите засегнали този въпрос, но тъй като на някои места се коментираше доказването на разхода съгласно изискванията на чл. 7, ал. 2 от Закона за счетоводството и чл. 10 от ЗКПО, дали това става само с включването на разгохода във ведомостта или с прокотол, дали на Общо събрание се взема решение за сключване на граждански договор за полагане на личент труд или не и тъй като не видях конкретен отговор на тези въпроси реших да попитам за да си изясня.
И тъй като ДУК не се декларира, нито с подаване на уведобление, нито с ОКД5, искам да съм наясно как стоят нещата за самоосигуряването с възнаграждение за личен труд, за да може коректно да се премине от едното към другото.
Явно е, че отново ще се подават Д1 и Д6 всеки месец, с разликата че осигурителните вноски ще са за сметка на самоосигуряващият се, както и че ще се прави годишно изравняване с ГДД, но просто исках да си изясня останалите неща.
Здравейте, лице съдружник в ДЗЗД се осигурява по ДУК, но освен управленска дейност извършва и такава свързана с осъществяване дейността на дружеството. Тъй като това не е изгладено законосъобразно искаме да изчистим нещата, обмисляме самоосигуряване с получаване на възнаграждение. Лицето не се осигурява никъде другаде и затова иска да му вървят по високи осигурителни вноски. До сега лицето е осигурявано по ДУК на 867 лв. /това му е и брутната заплата/, като разхода на фирмата за осигуровки месечно е 153.34, т.е. общо разход на месец 1021.34.
Ако започне да се самоосигурява на 870 лв., а размера на възнаграждението за положен личен труд определим на 1000лв., то тогава месечния разход на фирмата ще е 1000 лв., и след приспадане на данъка лицето ще получава 925.49лв. ако правилно съм сметнала 1000-/1000-254.91/*10%
Интересува ме сключва ли се писмен граждански договор за положен личен труд, може ли той да е без определен срок, трябва ли лицето да издава някакъв протокол или друг документ за да може разхода за заплата да бъде признат във фирмата?
Здравейте, искам да си изясня няколко фактически постановки във връзка с регистрацията по ДДС при предоставяне на услиги.
Ако фирма нерегистрирана по ДДС оказва услуги на друго данъчно задължено лице установено на територията на страна членка на ЕС във връзка с чл.21, ал.2 подлежи на регистрация във връзка с чл.97а, ал.2.
1. Как стои въпроса с предоставянето на услуги на данъчно незадължено физическо лице установено в страна членка на ЕС, възниква ли задължение за регистрация тогава?
2. Когато става въпрос за оказване на услуги на данъчно задължено лице и данъчно незадължено физ. лице установени на територията на трета страна?
В случей, че фирмата вече е регистрирана по чл.97а /не е регистрирано за задължителна или регистрация по избор/ и оказва услуги, кой е задължен да плаща данъка в различните случеи:
1. Ако се оказват услуги на друго данъчно задължено лице в страна от ЕС, мястото на извършванен на услугата е в съответната страна, т.е. задължено да начисли и плати данъка е съответното лицето получател.
2. Ако обаче получател на услугата е данъчно незадължено физ. лице установено в страна от ЕС, кой плаща данъка?
3. Ако получател на услугата е данъчно задължено лице установено в трета страна, кой плаща данъка? - тук смятам, че данък не се начислява във връзка с чл.21, ал.2 и чл.86, ал.3
4. Ако пулучател на услугата е данъчно незадължено физ. лице установено в трета страна, кой плаща данъка?
След отговора на НАП - имате платен данък дивиденти и НЯМАТЕ подадена декларация. Подаването на декларацията трябва да направите от 01.07 до 31.07. Сложете си напомняне на телефона:)
Благодаря за отговора marpan :)
И какво подавате за второто тримесечие, то едва сега започва???

Подадох декларация за платен данък след разпледеление на дивидент, и тъй като няма какво друго да подавам за съответното тримесечие, което знам че не е свършило си платих данъка и подадох декларацията.
Здравейте, след подаване на декларацията получих съобщение от НАП за резултата от обработката, в което пише: "Декларацията е по дадена преди законоустановения срок, поради което е отхвърлена".
Предполагам, че това е така защото подаваме декларация за второ тримесечие преди да е изтекло тримесечието, какво мислите?