Благодаря, Irenabrili. А с какви дати вписвам въпросната фактура в дневника за м.Октомври със знак - и +, от септември датата ли или октомври? И една и съща номерация на кредитно и на фактурата, така ли? (Което в моя софтуер е невъзможно, но ще се опитам да премахна контрола за дублиране на номера).
Да, благодаря и това го помислих за отразяване със знак - и после с +. Но при мен случая е ощетяване на бюджета и това ме притеснява.
Имам фактура за продажба в м, септември тази година, която е грешно отразена в дневник продажби. Отразена е по-ниска сума на дан.основа и данъка. Два варианта ми се въртят с цел да избегна евентуална глоба. Разликата е малка в данъка. 1-ви вариант да коригирам с дебитно известие в октомври, а другият вариант с протокол и да се надявам да не ме потърсят.
Ще съм много благодарна за идеи.
Навсякъде в темите тук чета, че се попълва колона 9 и 11 при продажба. А в указанието на Тошко Поптолев с големи букви пише - Не попълва колона 11?
Мисля си, че бъркам заради коментара, че е грешка.
Благодаря Irenabrili
Основното е, че и протокола трябва да е отразен в колона 8а с код 02 и ф-рата за продажба дан.основа да е само в колона 9. Да не попълвам колона 11.
Досега счетоводството е попълвало по различен начин и затова се обърквам.


Здравейте, къде ми е грешката? Фактура за доставка на семена от регистрирано лице и ние сме регистрирано лице, я включвам в дневника до колона 8а с код 02. Отразявам протокол по чл.117 за ф-рата, който включвам в Дневник покупки  в колона 10 и 11, но Не посочвам протокола в колона 8а с код 02. Същият протокол намира отражение в Дневник продажби колони 9 и 10, 14 и 15
След това продавам на регистрирано лице тези семена и ги отразявам в Дневник продажби в колони 9 и 11, като отново попълвам колона 8а с код 02.
Къде бъркам?
Стигам до извода - ако аз издавам фактура на регистрирано лице отразявам в колона 8а и клетки 9 и 11.
А когато съм получател само ф-рата отразявам в колона 8а с код 02, а протокола без колона 8а с код 02?
Това накратко като обобщение и дали правилно съм разбрала. Благодаря ви предварително.
Здравейте, ще помоля за мнение дали правилно отразявам доставката и продажбата на доставки по чл.163а - Имам фактура за доставка на семена от регистрирано лице и ние сме регистрирано лице, включвам я в дневника до колона 8а с код 02. Отразявам протокол по чл.117, който включвам в Дневник покупки  в колона 10 и 11, но посочвам протокола в колона 8а с код 02. Следва ли и протокола да е в колона 8а? Същият протокол намира отражение в Дневник продажби колони 9 и 10, 14 и 15
След това продавам на регистрирано лице тези семена и ги отразявам в Дневник продажби в колони 9 и 11, като отново попълвам колона 8а с код 02. Следва ли да попълвам колона 8а

Същият ми е въпросът и за авансово плащане за доставка - намира ли отражение в колона 8а с код 02?
Според мен с протокол не може да се случи, тъй като контрагента правилно си отразил продажбата. И няма основание да го уведомявам. Първият вариант удачен ли е?
Здравейте, погрешно сме отразили в дневник покупки за м.март номера на проформа фактурата. Дан.основа и ддс, и контрагнет са коректно подадени. Искам да поправим грешката в м.април. Може ли като кредитно известие с номера на проформата и да подадем номера на оригиналната фактура. Или с протокол да включим поправката?
Да, за заявлението разбрах и относно месеца на изплащане. Но издавайки служебна бележка за граждански договор, коя сума посочвам - сума по сметка или след НПР?
Здравейте, имам лице с граждански договор, издадени сметки за изплатени суми, но от Дирекция Социално подпомагане му искат да издам сл.бележка за периода и да представи справка от Нап за подадени декларации 1.
Въпросът ми е, тъй като лицето ми донесе и заявлението от Соц.подпомагане, да попълня и него. Кой доход посочвам за брутен, този след НПР или сума по тази сметка? В декларация 1 е видно, че се отразява доходът след НПР. Примерно ако сумата по сметката е 100 лв, а след НПР 75 лв. Коя сума посочвам за брутен доход?
Здравейте, няма нужда да издавам УП-та, не знам защо аз все издавам и се главоболя излишно. Извинявам се за въпроса. Положителна година ви желая!
Здравейте, начислявам обезщетение по чл. 222, ал.1 Следва да го впиша на отделен реди в Уп-2 и на отделен ред в Уп-3.
В Уп-3 същия стаж ли посочвам като в Уп-2, за да няма разминаване?
Благодаря, аз също изчислявам трудовия стаж в календарни дни.
Прочетох указание, заради самоотлъчката, че трябва да издавам уп-3, но не намирам къде съм го прочела. Защото като тръгнах да проверявам изчисленията си и се зачудих защо го издавам.
Не би ли следвало, издавайки и Уп-3 да посоча равен стаж, като този в Уп-2?
Здравейте, имам два дни самоотлъчка.Лицето е работило от 01.03.2018 до 12.11.2018 вкл. 13 и 14.11.2018 са самоотлъчка. 15.11.2018 до 20.11.2018 отработени. Последен работен ден е 20.11.2018г. В трудовата книжка ги записвам като непризнати за трудов стаж двата дни самоотлъчка. Издавам Уп-2 и записвам 01.03.2018 до 12.11.2018 - 8 месеца и 12 дни
15.11.2018 - 20.11.2018 - 0 месеца и 6 дни. Общ стаж 8 месеца и 18 дни. Посочвам го така и в трудовата книжка и съм записала Осигурителният стаж е равен на зачетения трудов стаж. Но започнах да смятам УП-3 заради самоотлъчката, прочетох че трябва да издам и ги смятам на база 21 дни. Записвам 01.03.2018-12.11.2018  - 8 месеца и 7 дни
15.11.2018-21.11.2018 - 4 дни.
Излиза общ стаж 8 месеца и 11 дни.
Ще съм благодарна за помощ.
Здравейте, имали приложение в платения абонамент в помощ за разработване на Политика за обработка и съхранение на личните данни?
Става въпрос за малки фирми, но никой не иска да плати на лицезирана фирма и явно ще трябва да напиша нещо.
Да, прочетох за новата ДХ. Може би това ми е като вариант, ще му я пратим по пощата, заедно с предизвестието, с обратна разписка. Само това ми хрумва, ако не се разберат с шефа, което ме съмнява, де. Днес съм в отпуск и той е действал импулсивно.