Здравейте, моля за малко разяснение относно декларирането на неприсъствени плащания с дебитна/кредитна карта.
Хотел сме и сме подали, че сме електронен магазин чрез букинг. Получаваме плащания само, когато физически дойде клиентът в хотела, а не при направена резервация чрез букинг.
Какво следва да посоча, тъй като нямаме софтуер за управление на продажбите и не генерираме уникален номер.
Здравейте, останал е за съхранение в банката, от която е купен, всичко е оформено документално. Обаче сега има проверка, макар и за друг период, и възниква въпросът защо не съм го отразила в дневниците по ддс. Трябва да напиша писмени обяснения.
Успях да се свържа с отдел плащания, според тях не следва да правя корекция или да уведомявам, тъй като при тях е приспадната правилно сумата, въпреки грешката от моя страна.
Извинявам се за темата!
Възможно ли е да са направили служебна корекция, тъй като са му удържали точната сума за ддс по сд, а останалото седи надплатено.
Не успявам да се свържа с НАП по телефона в нито един офис.
Здравейте, резултатът ми за м.март 2020 е на внасяне и е вярно отразен, но в кл. 70 приспаднат ддс съм объркала сумата и съответно съм посочила в кл.71 и внесла повече. В справка за плащания на НАП обаче всичко е отразено както трябва, прихванали са ми точно ддс-то, което е трябвало да внеса, а другото седи надплатена сума, която се прихвана и с подаване на декларация 6.
Сега следва ли да уведомя нап и да направя корекция на ддс за м.март?
Списъците за служителите с дата начална дата от март и до 31 март. А за април кога ще се подават.
Днес ми казаха от териториалното бюро да подам до края на март. А за април щяло да има указания.
А от София в петък ми казаха да пиша до 13 април краен срок за компенсация.
Вие как процедирате?
Здравейте, подавали ли сте документи по програмата по електронен път? Регистрирах се в  Системата за сигурно електронно връчване и стигнах до подписване на списък служители и заявление за подписване с електронен подпис. Обаче как се подписва с електронен подпис екселски файл и същото ми е за word? Подписвала съм само pdf  документи досега.
Здравейте, през 2019 дружеството отпуска заем на друго юридическо лице. Начислен е приход от лихва. Към 31.12.2019 заемът не е погасен. Следва ли някъде да го декларирам в годишната декларация по чл.92?
Не, почти всичко се плаща по банков път. И затова се чудя как да извадя парите от сторното. Защото в Дт Клиенти ми остава салдо, а касата ми равни. Съответно и приходът е по-висок.
Здравейте, сега откривам грешка от м.септември 2019. Посочила съм в дневник продажби по-голям приход по касов апарат, не съм видяла, че има сторно. Корекция на ддс няма да правя. Въпросът е отчитам в годишната декларация по-високия приход, не съм ощетила бюджета, но мога ли да направя изваждане на сумата от касата? И каква счетоводна операция да предприема?
Оправих се със сметката - 1 900 000 х 10% =190 000 х 0,75 =142 500. От тази сума смятам да не превишава 20 % = 118 750, приспадам 10 000 авансови вноски и посочвам и внасям 108 750
Здравейте, правя тримесечни авансови вноски. След като сметнах открих огромна разлика в прогнозна и сегашна печалба. Прогнозна 200 000, печалба 1 900 000 лв. Ако смятам по формулата за тримесечните вноски ми излиза тримесечна вноска 47 500 лв. А съм внасяла досега по 5000 на тримесечие. Като подавам декларация по чл.88 в последното тримесечие каква сума следва да посоча? Смятам следното три тримесечия по 47 500  = 142 500, внесени досега 10 000, което ще рече че посочвам и внасям авансова вноска в размер на 132 500 лв.
Но и с датата от септември като посоча също не ми изписва грешка по програмата на НАП. А според мен нали заличавам уж нещо, не би ли следвало да посоча фактурата с датата от септември?
След проба с програмата на Нап - въведох въпросната фактура с код 01 и знак -, дата 01.10. и после същата фактура с дата 01.10 със знак +. Не ми изписва грешка. Нали така следва да посоча?
Здравейте, опитах се да променя настройките на програмата и се получи. Когато посочвам фактурата със знак -, с код 01 ли го подавам, като фактура или кредитно с код 03? Защото с код 01 и минус, ми изписва фатална грешка, отрицателно число.
Фактурата с каква дата я въвеждам, дата септември или октомври?
Малко неточно съм задала въпроса си - грешната фактура не ми позволява да я посоча с код 01 и знак - Затова ми е питането с код 03 като кредитно известие с този номер?
Благодаря, Irenabrili. А с какви дати вписвам въпросната фактура в дневника за м.Октомври със знак - и +, от септември датата ли или октомври? И една и съща номерация на кредитно и на фактурата, така ли? (Което в моя софтуер е невъзможно, но ще се опитам да премахна контрола за дублиране на номера).
Да, благодаря и това го помислих за отразяване със знак - и после с +. Но при мен случая е ощетяване на бюджета и това ме притеснява.
Имам фактура за продажба в м, септември тази година, която е грешно отразена в дневник продажби. Отразена е по-ниска сума на дан.основа и данъка. Два варианта ми се въртят с цел да избегна евентуална глоба. Разликата е малка в данъка. 1-ви вариант да коригирам с дебитно известие в октомври, а другият вариант с протокол и да се надявам да не ме потърсят.
Ще съм много благодарна за идеи.