Всичко останало е валидно и както за автомобили те, така и за останалите стоки втора употреба, отговарящи на това определение по ЗДДС
Особеното при стоките втора употреба, е че те трябва да бъдат ясно разграничими. При бялата техника мисля, че това е възможно. Т.е имат конкретен, сериен номер, който да индивдуализира стоките освен по модел, марка и една от друга. Иначе не влизат в определението за стока втора употреба
Не знам защо реших, че става въпрос за автомобил, извинявам се
Ако правите покупката от фирма, независимо дали е рег. по ДДС или не, трябва да разполагате с фактура. Ако е от физическо лице, което не е регистрирано по ДДС /защото има и таива случаи/ ви е необходим само договор за покупко-продажба и съответните документи на автомобила по местното законодателство. В случая ми се струва, че вие купувате автомобила от физическо лице,  но в този документ не виждам обаче никакво описание на автомобила, а то е задължително. Трябва да са посочени  модел, марка, и едно от двете: рег. № или рама. Този документ не е фактура. Къде е идентификационния номер на лицето /нещо като нашия ЕИК/, а къде са вашите данни и ДДС номер.
Страхувам се, че този документ никой няма да ви го признае като счетоводен, а още по-малко като данъчен. Казвате, ще още не е регистрират, но ще се регистрира. Защо тогава има 20% ДДС
Струва ми се, че информацията, която alfa вие е предала е мъничкоооооо остаряла в някои абзаци и така ще ви подведе.
alfa:"...Следва също така да се подчертае, че в случаите на упражнено право на избор от лицата дилъри правото на данъчен кредит за получените или внесените от тях стоки, за които не се прилага специалният ред за облагане на маржа, възниква и се упражнява в данъчния период, през който данъкът за последващата доставка на стоката е станал изискуем....." .

Вече  в ЗЗДС вече ясно е определено, че ако имаш покупка на стока втора употреба по общия ред, т.е. с начислено ДДС във фактурата, нямаш право на избор при продажбата - задължен си да начислиш ДДС също по общия ред.
Също така отпадна и следното ограничение: alfa:".......Този ползван данъчен кредит като цяло за годината не може да превишава общия размер на начисления от дилъра данък за доставките на стоки втора употреба, произведения на изкуството, колекционерски предмети и антики. Когато ползваният през календарната година данъчен кредит превишава начисления през същата година данък, дилърът дължи ДДС в размер на превишението, което се декларира в справката-декларация за последния данъчен период за годината (декември) като годишна корекция в клетка 43 на тази месечна декларация (сумата в нея следва да бъде посочена със знак минус)......"
Здравейте!
Българска фирма е подизпълнител по договор за изграждане на газстанция в ЕС. Изпълнителят  също е българско дружество.Възложителят е от ЕС.  Колебая се, къде е мястото на изпълнение на услугата по отношение на подизпълнителя.
Съгл. чл.21, ал.2:  "Мястото на изпълнение при доставка на услуга, когато получателят е данъчно задължено лице, е мястото, където получателят е установил независимата си икономическа дейност. Когато тези услуги се предоставят на постоянен обект, който се намира на място, различно от мястото, където получателят е установил независимата си икономическа дейност, то мястото на изпълнение е мястото, където се намира този обект.".......
Значи място на изпълнение - България

Обаче, съгл. чл.21, ал.(4): "Мястото на изпълнение при доставка на услуга е:
1. мястото, където се намира недвижимият имот, когато услугата е свързана с недвижим имот, включително при:........"
Това означава ли, че независимо, че получаващият услугата е с място на независима икон.дейност България, тъй като самата услуга е свързана с недвижим имот, а той се намира в ЕС - мястото на изпълнение е в ЕС.
Тревожи ме факта, че и подизпълнителт и изпълнителят ще издадат фактура без начислено ДДС, на основание чл.21, ал.4.
 Като пример за техническа грешка. Аз въвеждам ръчно отработените часове.
Не знам с какъв софтуер работите, но при мен се е случвало същото, когато в клетките за изработени часове посоча  произведение по-голямо от това между отработените дни и работните часове на ден. Примерно -при 21р.д., 8ч/ден, отрабатените часове са 168, тъй като аз ги въвеждам ръчно понякога обърквам цифричка и ако въведа 178ч., веднага ми дава тази грешка, ако осигурителният доход е равен или близък до МОД.
Искането е стандартно, не е съобразено с естеството на дейността, с правния статут на лицето, нито с члена, по който се регистрирате  по ДДС.
Кои от документите ви притесняват? Може да направите една декларация обща и по точки от искането да декларирате обстоятелства. Примерно: т.1 дейност, т.2. Дружеството има/няма касов апарат, т.3 Има/няма наличен персонал и т.н. Кат съответно приложите и исканите документи.
Имайте в предвид, че задължително трябва да разполагате с касов апарат или с разплащателна с/ка, но не  набирателната. Иначе, ще ви откажат или в срока за  регистрация ще поискат да си купите или касов апарат или да си откриете с/ка. Няма начин да извършвате дейност и да нямате осигурен начин за разплащане.
Връчват ви едно искане за представяне на документи, ще цитирам по памет какви: оригинални фактури за продажби, както и самия кочан с фактурите, оригинални фактури за покупки; оборотна ведомост към датата на подаване на заявлението за регистрация; касова книга, свидетелство за касов апарат, банкови извлечения, справка за трудова обезпеченост/Справки  по чл.63 от КТ/; за материално-техническа обезпеченост/налични ДМА, договори за неми и др/; нот.акт или договор за наем на обекта, където е регистрирано лицето, договор за счетоводно обслужване /това може и тарикатски да се избегне, като се декларира, че все още няма такъв договор/, уведомление за ел.адрес;Декларация за предмета на дейност. Май това е в общи линии. В момента на подаване на заявлението за регистрация ви връчват това искане, като си договаряте със служителката някакъв срок за предаването на документите. Те разглеждат дали отговаряте на изискванията по съответния член за регистрация по ЗДДС, най-вече за задължителната регистрация, имате ли необходимия оборот. В законовия 14-дневен срок ви регистрират, често е много по-рано, почти веднага/поне в нашия НАП/
(4) Освен реквизитите по чл. 114 известието към фактурата задължително съдържа и:

Всъщност прочитайки повторно цитираната разпоредба, става ясно - да, задължително е посочването на  наименованието на стоката/услугата чл.114, ал.1, т9/, както и единичната цена /чл.114, ал.1,т.11/
Чл. 115. (1) При изменение на данъчната основа на доставка или при развалянето на доставка, за която е издадена фактура, доставчикът е длъжен да издаде известие към фактурата.
(2) Известието се издава задължително не по-късно от 5 дни от възникване на съответното обстоятелство по ал. 1.
(3) При увеличение на данъчната основа се издава дебитно известие, а при намаление на данъчната основа или при разваляне на доставки - кредитно известие.
(4) Освен реквизитите по чл. 114 известието към фактурата задължително съдържа и:
1. номера и датата на фактурата, към която е издадено известието;
2. основанието за издаване на известието.

Така формулирано, излиза че е задължително да се посочи точно основание. Ако не точно наименованието на стоката/услугата, то нещо като неосъществена сделка или др. А какво ще бъде вашето /освен желанието да си получите парите/ за издаване на кредитното известие. Още повече, че вие  имате реално извършена доставка, от която финансовия резултат е отчетен през предходен отчетен период. А как ще осчетоводите новата фактура, само като разчети ли? Да не говорим, че и клиентът ви при евентуална проверка би  имал проблеми при признаване на данъчния кредит по тази нова фактура. Смятам, че е по-редно нещата да си останат така, а ако вашият клиент не иска да плаща, има си законов ред /по-труден, по-конфликтен/. Важното е, да разполагате с документи, доказващи, че е получил въпросната стока.
Благодаря, така и ще направя. Лек и спорен ден на всички.
Благодаря, create. Нямам колебание по отношение на счетоводните записвания, а в кой данъчен период да включа издадената фактура. Но ти всъщност си ми отговорил/а. Всъщност  май най-безболезнено е да я включа в м.07.
Няма основание, това е проблемът. От този месец се работи чрез лизинг. Това е първият клиент, който иска да се възползва и да си вземе стоката на изплащане. От банката са поискали фактура, управителят я е издал на 30,07. Оттам нататък започват моите мъки. Днес проведох разговор с него и се оказва, че е постъпило плащане преди 2-3 дни, но то е в м.08. Разбрахме се, че трябва да издава проформа, но той се запъна, че от банката искали оригинал. Успях да го убедя да говори с банкерите, ако ще се издава нещо в края на месеца и плащането ще е в другия - да е проформа. Ще видим какво точно ще свърши. Но сега пред мен стои проблем за решаване.
Пропуснах да спомена, че нямаме получена фактура за покупка на тази стока.
Да, монажът е включен в цената на климатика. Въпросът ми не беше от изключинелна важност, но вътрешно ме човъркаше това двоумение. Благодаря и спорен ден.
Да, права сте. Стоката ни се доставя след направено плащане от страна на клиента. Тази сделка на практика е малко хипотетична, защото няма гаранция, че банката ще одобри лицето и ще се направи плащане по фактурата.
Здравейте, отново!
Днес /06.08,13/ ми предадоха фактура, издадена на 30.07, в която като основание е изписана определна стока. Проблемът е в това, че за покупката на стоката клиентът /ФЛ/ ще ползва лизинг от банка и съответно банката  е поискала да  се представи фактура. И ето, фактурата е издадена, но няма постъпило плащане до 31,07 от страна на банката; собствеността на стоката не е прехвърлена /тя даже още не ни е и доставена/. Как да процедирам: трябва ли да я включа в дневник продажби за м.07, когато е издадена фактурата, или да я включа, когато настъпи данъчното събитие/ плащане или предаване на стоката/. Знам, че е било редно да се издаде за банката проформа, ама като си мълчат и не казват какво правят, сега аз се чудя.  Благодаря!