ок, мерси много
написах - з зни за 2012 и 14 дни за 2013

извинявам се отново, че ви занимах така обстойно, но ми бяхте от голяма помощ с тоя 7-дневен срок. Дано всичко е наред с регистрацията :)
Сигурно ли е, че няма да искат суми, че образемът който намерих на заповед включва и суми???

Ох, съвсем се панирах

Може ли още малко помощ - съжалявам, че ви занимавам така, но сега просто се панирах и ми се ще още днес да отиде в Бюрото, ако нещо липсва, да имаме време до утре:

Положението е следното

2012 г.
Ноември 2012 – 7 отр.дни
Декември 2012 – 0 отр. Дни (неплатен годишен отпуск,–води се са осиг.стаж)
2013 г.
Януари 2013 — 0 отработени дни (неплатен годишен отпуск, води се за осиг.стаж)
Февруари 2013 – 20 отр.дни
Март 2013 – 21 отр.дни
Април 2013 – 22 отр.дни
Май 2013 – 19 отр.дни
Юни 2013 – 20 отр.дни
Юли 2013 – 23 отр.дни
Август 2013 – 17 отр. Дни 5 дни болничен
Септември 2013  - 4 дни болничен, 2 отр.дни


КАК ДА СМЕТНА ДНИТЕ В ОТПУСКА


Мерси много, а може ли още малко помощ как най-лесно да сметна дължимите обезщетение за неползвана отпуска, за да я впиша в заповедта за прекратяване на договора?
Сега се обаждах в бюрото по труда и служителката ми сметна, че утре било - в подаденото удостоверение в НАП е писана дата 11 септември - тя нключва ли се?
Опаа, тоя срок май вече сме го изпуснали - 7-дневния - какво да правим? На 11 септември е писан като дата на прекратяване на ТД?
Лицето кога трябва да се регистрира на бюрото по труда след като измине този 1 месец по чле.222 ли?
Благодаря!

Върху обезщетението по чл.220 (неспадено предизвестие) дължат ли се някакви осигуровки?

Върху обезщетението по чл. 222 (след изтичане на 1 месец и лицето го е доказало) дължат ли се осигуровки и за този 1 месец води ли се стаж на лицето?
Здравейте,
Съкращавам мой близък след 10 месеца на трудов договор, за да излезе на бюрото по труда. Съкращението ще е по чл. 328, ал., т3, т.е. за намаление обема на работа, без предизвестие и за това се плаща на работника брутно трудово възнаграждение по чл.220 от КТ.
Въпросът ми е свързан с това, че - помня смътно, че имаше нещо за още един месец да му се води осигурителен стаж преди да отиде на бюрото по труда, но не мога да се сетя дали става въпрос за този 220 или за 222 или за нещо друго.

И още един въпрос: Изплащането на брутно трудово възнаграждение по 220 КТ и изплащането на БТВ по 222 предполагам всяко си е само за себе си, т.е. ако е съкратен без предизвестие по 220 и по 222, ал. 1 се изплащат 2 брутни трудово възнаграждение??

Съжалявам, че малко объркано го пиша...

Ще бъда благодарна на малко помощ...
 
Май го измислих, макар че не съм убедена дали счетоводно е вярно.

Понеже при обръщането по курса на банката е по-нисък от 1,955, отчитам и разходи по валутни операции, намалих тези разходи с тая сума, дето ме бърка - 1,72 лв. - и стана.

Просто клиентът е платил по-малко и това е.
Не е сметната правилно левовата стойност на самата фактура, а не при осчетоводяването.

Да, щях да оставя нещата така, но проблемът е следният:

Платено е в еврова сметка и съответно при осчетоводяването по курса на лева, излиза правилната стойност. И след това - тази еврова сметка е закрита и съответно тия 1,72 лв. ми висят като салдо. Затова се чудя как да ги компенсирам.
Фактурата е от 2011 г.

Всъщност проблемът е следният: фактурата е била издадена в евро и не е правилно сметната левовата равностойност - разликата е от 1,72 лв. и дефакто клиентът си е платил точно, ама аз не знам как да го осчетоводя това и затова си мислих дали мога да го направя, като някакъв вид загуба.

Здравейте,

Как се осчетоводява, когато клиентът не е платил цялата сума по фактура - искам да се осчетоводи като някакъв вид загуба...
Поздрави,
Екатерина
Здравейте,

Четох от страницата на НАП за режима на дистанционните продажби /по интернет/ и ДДС, но тъй като не всичко ми стана ясно, бих искала да запитам експертите:

Фирмата е регистрирана за целите на ДДС в България, иска да продава стоки по интернет на купувачи в други страни от ЕС. Например в Германия. Да кажем, че февруари месец продаде стоки в Германия като дистанционни продажби на обща стойност 1200 лв. /с ДДС/. Т.е. продажната цена е била 1000 лева, но фирмата е начислила и 20 % ДДС, тъй като е регистрирана за целите на ДДС в България и купувачите са платили 1200 лв. Тъй като купувачите са отделни потребители, следва ли да се издава фактура за продажба за всеки един по отделно, или това може да стане общо за Германия - т.е. една фактура. Макар че при една фактура не виждам кой точно трябва да се пише за клиент. Тази фактура или фактури включват ли се в дневника за продажби и съответно в справката-декларация за ДДС? /Би трябвало, ама все пак да питам./ Ако не, другаде дали се включват? Ако да, в коя колона се включват и въобще, ако има някакви други особености /а то сигурно има/, моля за информация.

Също така, какви други документи са необходими за осчетоводяването на плащанията по дистанционните продажби. В тези случаи плащанията обикновено стават чрез paypal, epay, monebookers и подобни по дебитни/кредитни карти или банкова сметка... Предполагам извлеченията от тях трябва да се осчетоводяват така, както се осчетоводяват извлеченията от движението по всяка една банкова сметка?!?...

Предварително благодаря!
Здравейте,

Бих искала да попитам нещо елементарно, но все пак...
Декларациите по ДДС необходимо ли е да се разпечатват и от счетоводната програма, където има място за подпис и печат, и от сайта на НАП, след като бъде подадена там?
Някой знае ли дали при подаване на ГФО в НАП до 31-03-2013 дали ще има такса от 25/50 лв.
От новината на страницата на НАП http://www.nap.bg/news?id=1639 това не ми става особено ясно. Също така, дали в НАП ГФО ще могат да се подават по електронен път, или само на хартия на място.

Предварително благодаря!
Благодаря за припомнянето на тази информация! Свърши ми чудесна работа!
Здравейте,

Бих искала да попитам има ли законови изисквания за дипломи и други за работещи от група 7 и 8. Става въпрос по-скоро за монтажници на дървени изделия. Т.е. работникът трябва ли да има специална диплома или удостоверение, за да може работодателят да го наеме.
Предварително благодаря!
Благодаря много, това за декларацията не го знаех и сигурно щях да го пропусна.
Да, точно така. Няма промяна в капитала, просто единият съдружник изкупува дяловете на другия.

Да разбирам ли, че ако няма аналитичност за всеки съдружник на 101 Основен капитал, реално няма нужда от никакви счетоводни операции?
Здравейте,

Имам следния въпрос, че съм пишман счетоводител на себе си.
Бяхме ООД от 2ма съдружници, но го направихме ЕООД. Документът е: договор за продажба на дружествени дялове, като съдружникът-продавач продава своите 20 дяла за 1000 лв. на оставащия съдружник. Капиталът на дружеството е 5000 лв., като преди продажбата оставащият съдружник има 4000 лв., а напускащият съдружник - 1000 лв. Какви счетоводни операции трябва да запиша?
Предварително благодаря!