аntea:пак отделен въпрос е моментът, че не виждам защо слагат всички недвижими имоти в една група - не се сещам за начин фирма да използва притежавани офиси, които абсолютно не са жилищни, за някакви лични цели - ако искат и сега много бързо биха могли да установят притежанието на къщи, апартаменти, имения и какво ли още не, които са собственост на фирми и да ги огледат - най-малкото си личи по обзавеждането вътре - има разлика дали са оборудвани изцяло с бюра, стелажи за документи, или с дизайнерски домашни мебели - висок клас.
...
Аааа, има и такива! И то – доста разкошни палати на името на фирмата, но си живеят целогодишно в тях. Е, разбира се плащат и големи МДТ, но така са си решили.
аntea:не съм проучвала отделните законодателства, но имаше публикации по въпроса, че например в Белгия, за автомобили правото за приспадане на данъчен кредит се умножава по коефициент 5/7, в което има някаква логика, доколкото е по-скоро нормално при петдневна работна седмица активът да се използва за служебни цели, а в двата почивни - съвсем легално да се ползва и за лични; друг е въпросът, че вероятно там няма ограничения от типа точно определени джипове 6+1 да са единствените възможни автомобили [извън нормално товарните], за които да се ползва кредит...
...
Чудя се, тъй като управителите и собствени на дружества не са на трудов договор, т.е. нямат регламентирано работно време – как „някой” ще преценява, че в определен момент използват автомобила например за лични нужди?
Че те винаги могат да кажат, че са служебно на среща, семинар и др. В почивни и празнични дни. Ииии – на кой да го кажат? На служителя на КАТ ли или на ДАИ?
А той как ще пренесе инфото на НАП?
Нещо много глупости са му се завъртяли в главата на министъра на финансите.
Регламентът 5/7 също е рестриктивен, защото пък не всички използват служебните си коли в почивни дни. Има си хора, дето за уикенда използват лични МПС, далеч по-луксозни и удобни..
Таааа – въпроси без отговори – много!