Здравейте,

Поради случаи на положителни тестове в офиса, работодателя реши да направи PCR тестове на всички във фирмата, всички са били контактни. Разхода е поет от компанията. Четох становище, че тези разходи би следвало да се признаят като разход, тъй като работодателя бил длъжен да осигури безопасни условия на труд някой си член по ЗБУТ, но там изрично беше споменато, че това трябва да стане по предписание на РЗИ. Вие как мислите, ако нямаме предписание, а самия работодател реши да направи тестове заради заболели разхода ще се признае ли по ЗКПО и съответно и ДДС-то ?
Министерството на финансите официално се отказва от новия софтуер за търговците

Въведените преди две години изисквания към софтуера за управление на продажбите ще отпаднат. Това се отнася и до изискванията към производителите и разпространителите на тези програмни продукти, които вече няма да са длъжни да ги лицензират в НАП. Това се вижда от предложени промени в Закона за ДДС от Министерството на финансите.

Ако текстовете бъдат приети и гласувани в парламента, с тях ще се сложи край на една двегодишна сага, в която бизнесът инвестира стотици милиони левове без особен резултат, посочва "Капитал".

Още в края на юли ведомството обяви, че ще се откаже от силно оспорваната Наредба Н-18 от бизнеса. Тогава постът бе поет от Кирил Ананиев.

Изданието допуска, че може много фирми да съдят държавата, защото междувременно са инвестирали немалки суми, за да отговорят на тези изисквания.

С днешна дата от министерството признават, че въпреки дискусиите и направените промени все още са налице правила, които водят до противоречиви тълкувания на условията на закона и наредбата.

Наредба Н-18 е над 260 страници и има над 40 приложения и не е лесно постижима за прилагане дори при най-добро желание от страна на бизнеса, допълва изданието.
Здравейте, звънях на посочените телефони на ДАНС, но не вдигат.Искам да питам фирма с дейност Търговия на едро с други нехранителни потребителски стоки е подала уведомление по чл.107 от МИП миналата година до 14.02.От 01.01.2020 г. е спряла дейност, като същевременно е освободен управителя, който е бил определен като лице, изпълняващо вътрешния контрол по ЗМИП.Едноличния собственик на капитала на дружеството е новия управител.Сега трябва ли да се подава отново?
Чл. 107. (1) Лицата по чл. 4, т. 2, 4, 6, 7, 12 - 27 и 29 - 32 създават специализирани служби при условията и по реда на чл. 106 или изпълняват лично вътрешния контрол по изпълнението на задълженията си по този закон и правилника за прилагането му.
(2) В случай че не е създадена специализирана служба, вътрешният контрол по изпълнението на задълженията по този закон и правилника за прилагането му се осъществява лично от лицата по чл. 4, т. 2, 4, 6, 7, 12 - 27 и 29 - 32, съответно от лицата, които ги управляват и представляват.
(3) В случаите по ал. 2 лицата по чл. 4, т. 2, 4, 6, 7, 12 - 27 и 29 - 32, съответно лицата, които ги управляват и представляват, може да определят с писмен акт служител, заемащ висша ръководна длъжност, който да осъществява вътрешния контрол по изпълнението на задълженията по този закон и правилника за прилагането му.
(4) Дирекция "Финансово разузнаване" на Държавна агенция "Национална сигурност" се уведомява за лицата, които осъществяват контрола по ал. 2, както и за служителите по ал. 3 по реда на чл. 106, ал. 5.
(5) Задълженията на служителите по ал. 3 възникват след уведомяването по ал. 4.
(6) Алинеи 1 - 5 се прилагат от лицата по чл. 4, т. 28, които не попадат едновременно и в друга категория лица по чл. 4, в случаите по чл. 98, ал. 4 и 5.

Чл. 106.
(5) Лицата по чл. 4, т. 1, 3, 5 и 8 - 11 са длъжни в 7-дневен срок от определянето или смяната на служителя по ал. 2 да уведомят дирекция "Финансово разузнаване" на Държавна агенция "Национална сигурност" за имената на служителя, както и да предоставят координати за връзка с него.
Здравейте,

За да не отварям нова тема, знаете ли дали трябва да уведомявам някоя институция, ако искам да унищожа финансово-счетоводни документи на 15-20 г., за частно дружество става въпрос ?
Здравейте,

Какъв е статуса на модула, който разработвате за ЗМИП ?
Някакво ново отлагане вижда ли се на хоризонта ?
Това е абсолютна подигравка, особенно към фирмите, които са инвестирали много, за да влезят в рамките на наредбата. Законите се пишат на коляно от разни барниръбълцовци и след седмица започват промените по тях. Да не говорим, че всичко се прави с предхони алинеи в един закон, а засягат всевъзможни  други - практика въведена преди няколко години.
"На твърде много и високи постове има откровени некадърници" - Кристиан Таков
Личното ми мнение, е че зависи само и единствено от теб как ще представиш нещата, не мисля, че някой ще се заяжда дали 15 или 50%. Освен това, това са максималнодопустимите стойности, аз бих ги изравнил със счетоводните, ако не гониш някакъв данъчен ефект разбира се.
За да се счита едно лице за осигурено по смисъла на КСО и да има право на съответни престации, предвидени в кодекса, е необходимо да са налице едновременно следните условия:
- да извършва трудова дейност, която е основание за осигуряване по чл. 4 или 4а от КСО;
- да са внесени или дължими осигурителни вноски върху възнаграждение /доход/.
С други думи, в основата за възникване на осигуряването е осъществяване на трудова дейност по КСО, срещу която лицата получават доходи за положения труд.

Търси №24-39-177 от 26.11.2019.
Относно данъчното третиране по ЗДДС имайте в предвид, че предоставянето на мостри не е обвързано с незначителна стойност от 30 лв. на рекламните материали.
Както казах преди, има две мнения по въпроса, всеки сам преценява. "Прочитането" идва от тълкуване на членовете. Според чл. 22, ал. 3,  компенс. квота се дължи след изтичане на срока за търсене и наемана на такива хора. От 2020 г. натам 3 месечния срок ще изтича на 30.06.хххх т.е. безспорно от 2020 квота ще се дължи за юли до декември. За 2019 обаче би следвало 3 м. срок да изтича на 30.09.2019, но какво е мнението на ГИТ - не знам.
Ще попитам за малко разяснение .Предприятието ни е със средносписъчен 2018 от 55 човека  през 2019 имаме двама работника с над 50% телк и аз мислех,че не трябва да назначаваме хора с трайни увреждания и не сме подавали заявление в бюрото по труда. Сега от инспекцията казват,че тези хора не трябва да ги броим те покривали изискванията по чл 315 от КТ ...в което аз не съм сигурен ,че е така ..
Следващото ми питане е тези компенсационни вноски чл. 38, ал. 6 от ЗХУ и чл. 29, ал. 4
за периода от месец ЮЛИ ДО МЕСЕЦ ОКТОМВРИ ЛИ трябва да се внесат сега.
Здравейте,
Мога да помогна само по втората част на въпроса. Ако прием, че за тази година се дължат вноски за октомври, ноември и декември, то плащането за октомври се дължи до 31.10, за ноември до 30.11 и т.н.
Някой знае ли кога е последният срок да се направят тези вноски.
За тази година някои казват, че трябва да е от октомври, ако си търсил кадри, а за догодина от юли. Други твърдят, че и за тази година е от юли. Звъннях на телефона на ГИТ, не можаха да ми кажат, искат писменно запитване.
Форматът му е даден в Наредбата, като приложение № 37 към чл. 52а1, ал. 5: http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=141405&fbclid=IwAR3CbFAZqZFUThlV5QaAcaG-QE_Cyq4H-sveVCTrTUif_MjQXdyHdaUh6vI

Това нещо като обобщена информация за цялата година ли ще е или за всеки бон ? Да разбирам, че е някакво улеснение ?
Някой знае ли какво е който създава стандартизиран одиторски файл ?
Здравейте,

Някой ровил ли се е как ще се плащат тези компенсационни вноски ?

Задължение за заплащане на компенсационни вноски

При неизпълнение на задължението на работодателя да назначава работници и служители с трайни увреждания съгласно квота и при неприлагане на алтернативни мерки за заетост на хора с трайни увреждания след изтичане на тримесечния срок по чл. 22, ал. 3 от ППЗХУ, работодателят, за който не са налице обстоятелствата за освобождаване от задължението да назначава лица с трайни уврежадания, съгласно квота, дължи ежемесечно компенсационна вноска в размер 30 на сто от минималната работна заплата за страната за всяко незаето работно място за човек с трайно увреждане – чл. 38, ал. 6 от ЗХУ и чл. 29, ал. 4 от ППЗХУ. Компенсационната вноска подлежи на доброволно внасяне към държавния бюджет и на принудително събиране по реда на Данъчно-осигурителния процесуален кодекс.
За момента формирах мнение, че има ли договор между наемодателя ФЛ и наемателя ЮЛ би следвало да има СИС. За да няма СИС, не трябва да има договор директно между ЮЛ и ФЛ наемодател, а например ако командировам служители в тази стая, наемодателя да им издава квитанция на тяхно име, които аз да им осребрявам като квартирни, така би следвало да се избяга от СИС.
Аз мисля като Вас в горния  пост . Платенияj патент е за едно, а Вие ползвате стаята за друго. Това е все едно, ако сключа с Вас граждански договор , а имам и трудов да настоявам да не ми правите удръжки за осигуровки, защото вече си плащам такива.
Ако има вероятност за издадете документите с дата от последно тримесечие и лицето  чекне, че не желае да му удържате данък "топката" остава у него . Да си подава декларацията, както желае - отговорността си е негова.
Всъщност патента, не е ли точно за тази дейност, както се написали по-горе отдаване на стаи до 20 на брой ? Т.е. има някаква логика да не го облагам по ЗДДФЛ .... опитвам се да видя и неговата гледна точка ...
При това положение аз длъжен ли съм да удържам данък по ЗДДФЛ ? И ако да, как се защитавам ?
Ако не съм (исках да кажа), как се защитавам ?
Хм , стана ми интересно...Вероятно има предвид , че плаща патент за тази стая.

" 1. Места за настаняване с не повече от 20 стаи - данъкът се определя за стая според местонахождението на обекта:
1 и 2 звезди от 25 до 250 лв."

Вие вероятно обаче не сте курортисти  :smile1: - иначе, ако бяхте нямаше да трябва да плаща данък , различен от патентния .
Да, въпроса ми е от страната на ЮЛ(наемател), като такива ние наемаме апартамента за 2 месеца, съответно по досегашните ми познания при такова наемане от ФЛ му издавах СИС и съответното облагане. То обаче твърди, че има категоризация 1 или две звезди и издава само квитанции.
Да, най-вероятно плаща патент, след като осмислих неговите обяснения.
При това положение аз длъжен ли съм да удържам данък по ЗДДФЛ ? И ако да, как се защитавам ?
Здравейте,

При тази ситуация винаги сме издавали сметка за изплатени суми и служебна бележка, съответно деклариране по чл. 73.

При сегашния случай лицето наемодател не иска да му се издава СИС и удържа данък, тъй като стаята била категоризирана по ЗМДТ и то издавало само квитанция.

Вие има ли сте подобни случаи ?