Здравейте,
При закупуването на паркомясто  през 2020г., е приспаднат изцяло данъчен кредит, но тази година 2024г. това паркомясто е е продадено с фактура на стойност над балансовата след намаляване на амортизацията та обекта. Трябва ли да се прави корекция ?
Благодаря, четох стандарта, но не ми става ясно дали трябва да си разменяме фактури. Ако данъчната оценка се издава само за материалния интерес по сделката и данъците не би трябвало да има отношение към замяната.
Здравейте,
Казуса е следния
Две фирми регистрирани по ДДС си заменят паркоместа в сграда- едното паркомясто е в подземен гараж/ водят го част от сградата/ и данъчната оценка е 30000 лв,а балансовата стойност 5000лв а другото паркомясто е на двора  и данъчната му оценка е 500 лв.. В нотариалния акт са уредени взаемоотношенията и няма да има доплащания и т.н.,Трябва ли да си разменят фактури и да прихващат ? Паркоместата имат едно и също предназначение но ме притеснява разликата в данъчните оценки.
Благодаря Ви!
Да няма доставка на стока или извършена услуга, но зададох въпрос, защото  за първи път получавам Инвойс за авансово плащане.  До сега винаги са ми пускали Проформа.
Здравейте,
За платен аванс през месец септември за доставка на стока към страна членка имаме издаден  инвойс. В основание пише първа вноска. Стоката няма да бъде доставена до края на месеца. Трябва ли да пускам протокол за самоначисляване на ДДС?
Здравейте,
Фирмата ,през2017г. е закупила магазин и го отдава под наем. Ползвала е данъчен кредит при покупката. Сега иска да го ползва за дейността си - за офис и няма да получава приходи от наеми.
Трябва ли да прави корекция на полвания ДДС при покупката ?
Благодаря Ви !
Здравейте,
Може ли бащата да ползва отпуск при раждане на дете в размер на 15 календарни дни през месец февруари 2022г при положение, че бащата е бил в неплатен отпуск от 01.09,2021-31.12.2021г. ?
Много благодаря,за Вашия ясен и бърз отговор.
Ползотворен ден Ви желая!
Ние предявихме претенцията и предполагам ,че ще ни обезщетят стойностно.
Но въпросите ми са за изписването на  увредената стока, която е непродаваема.
Здравейте,
Фирмата ни има договор с куриерска фирма за доставка на стоката до клиентите ни.
Но при транспортирането е настъпило ПТП стоката не е доставена  при клиента .След 10 дни е върната  в наш склад с повредено съдържание и липси. Как би следвало да процедираме?
Да съставим протокол за брак, но ще ми бъде ли призната  липсата за данъчни цели/ като непреодолима сила съгласно чл.28, ал.3, т.1/
Относно ДДС-то дали чл.80, ал.2, т.2 от ЗДДС ми дава право да не начислявам ДДС?
Кои са правилните контировки ?
При даване под наем на имущество  наемодател физическо лице и наемател физическо лице, подава ли се Декларация по чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ?
Фирмата предостави мостри от стоката / по 10-на бройки/ на клиентите си за тестове,
чиято стойност на брой е около 1 лв.
С какви документи трябва може да се оформи предоставянето им ?
Дали издаването на стоковата разписка може да бъде призната за документално обоснован разход?
Защото длъжностите при освобождаване и след това при назначаване  са почти идентични .
Освободен е служител  на длъжност Счетоводител с код 33133001 и е регистриран на Бюрото по труда. Сега може ли същият да бъде назначен в същата фирма на длъжността Специалист с контролни функции въвеждане на данни с код 33413006, за да може да бъде съставител на ГФО / по стаж и образование отговаря на изискванията за съставител/.
Здравейте,
Фимата е освободила всички работниците включително и счетоводителя си от 01.04.2020г.  Регистрирани са в Бюрото по труда и получават обезщетение за безработица.
Възможно ли е от 01.04.2020 същото освободено по трудов договор лице на длъжност счетоводител да полага труд по граждански договор всеки месец и да получава месечно възнаграждение 400 лв.
/под минималната работна заплата /като едновременно получава обезщетение за безработица.

Първото тримесечие обаче вече е минало и не е подадена декларация по чл.55 и не е удържан и внасян данък. 
Благодаря Ви за коментарите . Много ми помогнахте.  Отчетох разхода по 60 гр.за да се отчете финансирането. Финансовия резултат в края на годината няма да се промени защото стоката е продадена и дали разходите са отчетени по304 или по 602,няма да има значение . Притеснява ме това че се нарушава стандарта.
Здравейте,
Въпросът ми е във връзка с програмата за подпомагане на микро  предприятия за преодоляване недостига на средства във връзка с Ковид-19 . За получената сума смятам да отчета разходи за въшни у-ги - извършен международен транспорт за доставка на стока. Стойността на тази услуга обаче я натрупвам в себестойността на стоката и тя не минава през сметките на 60гр. Как трябва да се отчете ?
Българска фирма регистрирана по ДДС трябва да издаде фактура на украинска фирма за комисионна, във връзка с клиент, който е намерила в България регистрирана  по ДДС и съответно този клиент ще закупи от украинската фирма стоката. Българската фирма трябва да издаде фактура за комисионна и на другата българска фирма.
Интересува ме с какъв ДДС код за вид сделка да бъдат въведени в дневника за продажби и в кои колони на СД по ДДС ше влезнат?
Дали комисионната за извършената  услуга към българската фирма да бъде с код 6-Облагаема доставка 20%, а към украинската с код15 - Доставка на у-га чл.21 ал.2?