УП-3 се издава за осигурителен по съответните правила за това, а не за трудов стаж, има огромна разлика. В ЕТЗ т. 30 и 31 трябва да вписваме трудов стаж, от там и неразбориите, според мен. Може би за Вас е ок, за мен - не.
https://messages.mlsp.government.bg/arhiv/index21.php?page_no=1078

от линка :
" 2012-07-19 10:30:14   Имам два трудови договора - единият е основен с 4 часов работен ден. Вторият е допълнителен с 4 часов работен ден. Следва ли допълнителният трудов договор да бъде вписан в трудовата ми книжка?   Росица Ленкова   Когато едно лице работи по няколко трудови договора, първият сключен по време трудов договор е основен, а останалите, независимо на какво основание от Кодекса на труда са сключени, са договори за допълнителен труд. В трудовата книжка на лицето се вписва само сключеният първи трудов договор, а за периода на работа по останалите трудови договори се издават удостоверения образци за осигурителен доход и за осигурителен стаж – УП 2 и УП 3. КС"

По втори ТД не се попълва ТК.



Именно! От там там правя извод, че не трябва да се подава и в ЕТЗ. Дали е така и защо трябва да се чудим правилно ли е или не и  как да "излъжем" програмата е друг въпрос, на който трябва да отговорят авторите на тази Наредба. И не само по този казус, има много други пропуски. Защо няма инструкции/ указания за прилагане на Наредбата? Защо държавата все още не изпълнява  задълженията си по чл.15? Защо вкараха тези безумни 3 дневни срокове за почти всички промени?
 Да, в трудовите книжки не се отбелязваше допълнителния трудов договор, но пък имахме задължение да издаваме обр. УП-3 при прекратяване, докато сега трудовият стаж се изчислява и вписва както по основното, така и по допълнителното трудово правоотношение, тъй като служителят ползва поотделно права по всяко едно от тях.

Къде има вписано подобно нещо - "трудовият стаж се изчислява и вписва както по основното, така и по допълнителното трудово правоотношение?
По допълнителни договори аз практикувам по следния начин - вписвам съответен стаж от - до който се признава за ТС /т.30/  и същият го записвам като време, което НЕ се признава за ТС /т.31/.
Моля за мнение по следния казус: имам служител на втори ТД по чл. 111 от КТ, на когото  са прекратили основния ТД в др. фирма. Възможно ли е да регистрирам в НАП допълнително споразумение с промяна в основание от 11 на 01 /преди не беше възможно/. Изобщо нужно ли е да се прави ДС за промяна от допълнителен на основен ТД в подобна ситуация и какъв е смисълът от това упражнение?
То е ясно, че не прекратяване правоотношението, а само приключваме ТК, но за мен не отпада задължението за вписване, когато ОС е равен на ТС - чл. 40, ал. 4 от Наредбата за пенсиите и осигурителния стаж.
Няма да споря повече, явно колкото лектори, толкова и мнения.
Не, не е необходимо.
Защо да не е необходимо? Ако ТС=ОС според мен не е отпаднало задължението за вписване в трудова книжка.
Здравейте,
при същата ситуация подадох уведомление за допълнително споразумение, в което отразих правилния код. При мене бяха минали повече от 7 дни и не посмях да залича и отново да назнача. Не знам това ли е най-правилния ход, но с това действие поправих грешката. :smile1:
Ако правилно съм разбрала, сте променили основанието от 01 на 11 с ДС? Това поне доскоро не беше възможно?
По първият Ви въпрос: трябва да са налице и двете условия - стаж и възраст. Недостигащ стаж може и да се закупи и Вие дори да не сте информирани. Може и да има осигурителен стаж, документ за който да не са ви представили /примерно/
По втори въпрос: абсолютно да.
Ако човекът има възраст и стаж за пенсия, естествено, че ще му дадете 2/6 брутни заплати!
31 дни трябва да му дадете отпуск. Съгласно чл. 319 КТ са не по-малко от 26 дни основен отпуск, а по Наредбата е допълнителен .
В смисъл да пусна допълнително споразумение за преназначаване със сегашна дата или от 2013 който е?
Заличете първо прекратяването от 2013-та и вижте с каква длъжност ще излезе човека /предполагам първоначалната, на която е назначен/ . Уведомление за промяната от 2013та едва ли е необходимо отново да се подава, щом като има подадено. Сега си подайте ЕКАТТЕ-то и правилните длъжност и всичко останало.
Ами мисля, че да! Понеже изрових из класьорите от 2013 година и видях, че лицето е замествало някоя по майчинство и понеже майката се е върнала на работа, другия са го прекратили и са го (пре)назначили на друга длъжност с допълнително споразумениена същата дата!  Как за прекратен договор се пуска допълнително споразумение за преназначаване не ми е ясно.. И може би вече оттам тръгва цялата бъркотия. НАП приема първо уведомлението с ДС-то, а след това уведомлението за прекратяване и хоп честито лицето вече го няма. Това са мои предположения все пак, дано да не съм права, че не ми се иска на място в НАП да ходя, но...
Заличете прекратяването от 2013 г. с код за заличаване 02. Така договора ще Ви излезе като активен и си направете споразумението сега. Имала съм подобен случай и така се получи.
Освен, че това е голяма глупост, ами сега и на завереното ще трябва да подаваме.
те това е най-голямата глупост, особено за големи организации с много служители. Но ще видим другата седмица как ще са нещата. Приятен уикенд, колеги!
Според мен тук се ограничава оталгането да е до половината от полагаемите дни за календарната година
А какво според Вас означава "се осигурява ползване на не по-малко от половината от полагащия му се за календарната година платен годишен отпуск." ?
Могат. Служителят, който е ползвал дълго време болнични дори не е нужно да пише заявление за отлагане.
принципно дните от 2016 могат да бъдат ползвани до 2018 тъй като имат 2 години давност. Вярно, че в КТ пише разни неща, но 2-те години давност са си 2 години давност. Тук отварям една скоба за да кажа, че на едно от обученията ни обясниха, че отпуска принципно не се губи. Може да се ползва все едно кога стига работника/служителя да знае точно колко дни отпуск има по години и изрично да  впише в заявлението си кои дни иска да му бъдат прихванати. Давността важала само при изплащане на отпуска при прекратяване на договора.
Извинете, но това просто не е вярно. Давност няма само за отпуски отпреди 2010 г. . За всички останали важи - и за ползване, и за изплащане като обезщетение при напускане.
Да, точно така е! С уточнението, че принципно са отложени по установения ред и би трябвало да ги ползва до средата на следващата година.
Имате предвид 2017, нали?
Бих изразила мнение, че ограничението е по-скоро за работодателя - в смисъл, че е длъжен да разреши при поискване от работника ползване на отложения от предходна година отпуск до 30 юни следващата. Но за някого това може да мине за подробност  :smile1:
Ако нямате документ, че майка Ви е дала съгласието си трудовата и книжка да се съхранява при работодателя, значи ТК е у вас. Тогава ще е Ваша грижа да и издадат трудова кжижка - от Инспекция по труда, като ще трябва да събирате стажове и от предишни работни места. Ако имате документ, че майка Ви е дала съгласието си трудовата и книжка да се съхранява при работодателя- значи работодателя я е изгубил и има задължение да издаде нова и това не е Ваш, а техен проблем, има си ред за това. И като цяло Инспекция по труда е институцията, към която може да се обърнете.
чл.328, ал.1, т. 10 от КТ. Освобождавате го с президвестие и му дължите съответните обезщетения.