Не правя записвания с разходна сметка в кредита, за да нямам проблем с ОПР.
Не съм сигурна доколко е правилно да удържате пари за дрехи от РЗ. Някой по-запознат да каже. Аз не бих. Заплатите не ги пипам. Ще предпочета да ги възстанови на каса, ако ръководството толкова държи на това.
Клиентът дължи 1 000 лв.
Плаща 510 евро х 1,95583 = 997,47 лв
Клиентът остава да ви дължи разликата от 2,57 лв (1,29 евро).
Не виждам защо намесвате курсова разлика?! Няма такава. Остава Ви салдо в 4111.
Или клиентът доплаща или чакате да изтече давностния срок и отписвате вземането.
Или аз нещо не разбрах от описаната ситуация.....
В края на краищата работите с документи. Каквото пише, това подавате. Ясно е, че ще има проблем. Като й потрябва майчинството, ще иде да си оправи болничния.
И аз ги изкарах 134.
И да, третият болничен би трябвало да е до 27.07.2024.
Семена собствено производство, вложени за стопанската 2023-2024 не се посочват в справката. Стойността им не се включва в преките разходи в таблиците. Те са разход за следваща стопанска година, не 2022-2023, за която се кандидатства.
Относно разходите за ремонт аз ги включих разходи за услуги, последен ред.
Работя с ТРЗ на Микроинвест. Даваше ми същите грешки, когато генерирах файла за 73-6 преди да направя актуализацията им от 25.01. След нея няма проблем. Всяка година е така! Докато не направиш актуализация за новата година не можеш да генерираш верен файл по 73-6
Аз също се чудя защо НАП не възстановяват ДДС. И АПВ нямам връчено. Нещата трябваше да се случат в срок до 11.10 по принцип. И нищо все още. Иначе докато данъчния извършваше проверка се чухме и знам със сигурност, че всичко е изрядно.
При такива вливания, сливания и придобивания на предприятия и прехвърляне на работници по чл.123 от КТ би трябвало същите да бъдат уведомени писмено (мисля че беше месец по-рано от датата) за промените, които ще настъпят, както и че правата им и условията по ТД си остават защитени и че фирма У поема правата и задълженията на Х. У дължи обезщетението.
Двамата ги подавате с код 27. Моят съвет е да подадете за тях отделно Д1, да не фигурират в Д1 за останалите работници. Така ако не се приеме Д1 от първия път, ще трябва да коригирате само тях двамата. Особеното при Д6 е, че за дата на изплащане/начисляване на ОСИГУРОВКИТЕ се попълва реалната дата на изплащане, а не 30/31 число на месеца.
Банките за приключил период не връщат пари. От горчив опит споделям. На физическо лице от септември до януари от разплащателна сметка удържаха два пъти месечна такса обслужване - веднъж стандартна и веднъж по-ниска, договорена за група работници. От октомври всеки месец учтиво ги молех да направят корекция, отговор: Да, ще погледнем! Е, погледнаха януари и виновно ми заявиха, че могат да сторнират само таксата в новата година.

В конкретния случай не бих направила запис с 629 в кредита. За да избегна проблем в ОПР.

Ако не зная за кои такси се отнася или не искам да ги търся, ще направя 629/503 с минус.

Ако много добре зная за кои такси се отнася (случвало ми се е и това и съм звъняла на банката да ги възстановят по фирмената сметка), ще използвам разчетна сметка и в деня на удържането правя 498 /503, а когато ги върнат 503/498. Имам си създадена статия "грешки на банката"  :smile1:
При мен е в 498, други вземания
Здравейте!
За да спазим стандарта е редно да направим обезценка към 31.12.
При разлика 0,05 лв (0,45 лв и 0,40 лв) - не бих се занимавала.
При големи разлики (0,65 лв и 0,45 лв ) е редно да направите, но все пак обърнете внимание и на следното:
Дали наличното количество е съществено спрямо произведеното - ако Ви е налично близо половината, подлежи на преоценка, ако обаче от произведени 2 000 тона са ви останали 10 тона...оставете.
Дали е продадено в началните месеци на новата година. Имах случай, в който цената към 31.12 беше значително по-ниска от тази, на която бях заприходила продукцията. През февруари и март я продадохме, защото цената на пазара се повиши и реално се оказа по-висока от тази, на която я бях завела. Бях тръгнала да правя обезценки, но одиторът ме спря.
 Благодаря Ви lucky6!
В този ред на мисли, имаме и служител, който е в неплатен отпуск за един месец, на него също трябва да изплатим ваучери, въпреки, че не е на работа, нали така?

Смятам, че за да спазим буквата на закона - да, трябва да получи и той. 
Ваучерите за храна по Наредба 7 се дават на всички работници и служители + управител в еднакъв размер (200 лв). По-добре да й ги дадете.
Предоставянето на ваучерите/купоните за храна по Наредба 11 е обвързано с присъствието на работника на работното му място.
Засега възстановявате на тримесечие по нормална процедура. След 12 месеца че е възможна ускорената. Дори да подадете СД с попълнена кл.81 от НАП ще се свържат с Вас да поискат да коригирате СД, щом не одобрят попълнената от Вас справка по чл.92 за оборота. Опитайте, но вероятно развоят ще е такъв
Имам такива случаи и не я посочвам. Редно е рентата да се изплати срещу представено удостоверение за наследници. Щом съм сигурна, че сумата от 5000 ще се раздели между поне двама наследници, не я посочвам.
В този ред на мисли догодина, когато ще сме задължени да декларираме всички изплатени ренти през 2023, независимо от размера, направо не ми се мисли какъв хаос ще настане! Това е лудост! седмица ще набирам данните и още две ще коригирам Мариана, Марияна, Ана, Анна, Деан, Диян, Диан, Деян, докато ги улуча всичките и НАП приемат справката
Здравейте!
Имам нужда от вашата помощ.
Получаваме фактура от доставчик, регистриран по касова отчетност. Ние не сме.
Получихме фактура № 300 / 10.02.2023, ДО 500 лв, ДДС 100 лв, обща сума 600 лв.
Платена изцяло на 20.02.2023.
Получихме протокол № 300 / 20.02.2023 за цялата сума.

1.   Как е правилно да отразя фактурата в дневник покупки?  При въвеждане на фактурата в дневника, колони 10 и 11 попълнени ли са или празни?
А) Вид на документа 11, №0000000300 от 10.02.2023…... колона 10: 500 лв , колона 11: 100 лв
Или
Б) Вид на документа 11, №0000000300 от 10.02.2023…... колона 10: празно , колона 11: празно

2.   Как е правилно да отразя протокола в дневник покупки?
А) Вид на документа 91, №0000000300 от 10.02.2023…... колона 10: 500 лв, колона 11: 100 лв
Или
Б) Вид на документа 91, №0000000300 от 20.02.2023…... колона 10: 500 лв, колона 11: 100 лв

Софтуерът ми залага на варианти 1А и 2А. Спазено е условието данъкът по фактурата да не участва при определяне на резултата за ДДС за месеца.

Нещо обаче не ми харесва. Смятам, че верните отговори са 1Б и 2Б. В момента в дневник покупки имам два идентични реда, които се различават единствено по кода: 11 и 91....
За 2022 за доходи с код 90Х се посочват суми поименно, ако надвишават 5 000 лв.
Погледнете отново код 904 ли е вида на дохода, който искате да подадете.

Не претендирам за изчерпателност, но за 2022 особеност има при подаване на два вида доходи, които не се подават поименно, а в общ размер:
1) изплатен наем в режим на етажна собственост - изисква се посочване на адреса и
2) доходи от лихви по банкови сметки на местни физически лица в местни търговски банки и клонове на чуждестранни банки в страната
От описаното от Вас не мисля, че попадате тук.

Кодът, който предлага попълване на брой лица, без посочване на идентификатор е 8141.