Здравейте,
Дружеството е закупило нов електрически автомобил (който по талон всъщност се води четириколесно МП над 50 куб. см.,  категория N1) от Румъния. Фирмата има много служебни автомобили, осъществява разносна дейност, всички автомобили са с право на ДК, но за това не съм сигурна как точно трябва да процедирам? Някой може ли да ми даде насоки, как точно да  осчетоводя тази ф-ра?
Благодаря ви! Много се чудих, какво да го правя това салдо
Здравейте,
При покупка на недвижим имот във фактурата имам следните редове:
- самостоятелен обект в сграда - 700 000,00
- приспаднат аванс - 50 000,00
- корекция на данъчната основа съгл. чл. 26 ал. 3 от ЗДДС и чл. 15 ППЗДС (МДТ, Такса вписване, нотариални такси) - 100 000,00

стойност на сделката - 650 000,00
данъчна основа - 750 000,00
ДДС - 150 000,00
всичко - 900 000,00
сума за плащане - 800 000,00

И въпросът ми е как да закрия салдото по 401, образувало се от корекцията на данъчната основа?
Здравейте,

вече подадени отчети в ТР не могат да се коригират.
Миналата година ми се наложи и им се обадих, като отговорът бе този.

Благодаря, ви за отговора!
Някой може ли да помогне по този въпрос? Аз също се интересувам как мога да променя вече подадени файлове в ТР?
Защо трябва да сме имали такъв случай , за да знаем как да осчетоводим задължения по договор?

Като знаете как се осчетоводява, но нямате желание да споделите знанията си, може и просто да подминете  .... Не е нужно да се заяждаме. Простичък въпрос имам виждане по него, но просто не се чувствам сигурна дали е законово издържано, много ли ви е трудно да сте добри??
Според мен фирмата наемодател трябва да издава някакъв документ (не фактура) за разходите по застраховките за да са документално обосновани за наемателя.

Благодаря ви! И аз си мислих за някакъв вид протокол (в програмата за ф-ри има такъв документ), да прехвърлям задължението към наемателя.
Като цяло в договора за наем е упоменато, че всички разходи по автомобила са за сметка на наемателя, но все пак не ми е ясно, възможно ли е гражданската да мине за разход на наемателя, след като на полицата е описано името на собственика по талон?
Здравейте,
Имам следният казус - Фирма отдава автомобили под наем и до сега всички полици за Каско и ГО са били на нейното си име и платени в брой. Сега обаче, колежката е платила от банковата сметка на НАЕМАТЕЯ, към застрахователя, на основание Дебитно известие сумата по полицата, която е издадена на името на Фирмата НАЕМОДАТЕЛ. Възможно ли е такова плащане? Как и  в коя фирма ще отчета разхода за застраховка в такъв случай? На пръв поглед имам разход и задължение по 495 при наемодателя и само едно плащане при наемателя?
Ще съм благодарна на всички, отговорили!
Здравейте,
Ще съм благодарна на всички, които ме ориентират къде да прочета повече по темата, а казусът е следния: Дейност на фирмата отдаване под наем на движимо и недвижимо имущество (коли и магазини). Дружеството си купува кола от Германия, за която има ф-ра без ДДС и документ (Може би е КИ) за връщане на ДДС. Не съм сигурна как да ги отразя в ДДС дневниците
А разходите по разглеждане на документи, такса обезпечение, такса управление в някаква отделна сметка за разходи по кредита ли трябва да се отчетат? Или може директно в 629
Правилно се ориентирате към Протокол по чл.117 и възниква въпроса за регистрация на собственика по чл.97А преди тези фактури...
Честно казано се колебаех дали разчети със собственика да ползвам или да ги осчетоводя като разходи не свързани със дейността, разходи без документ .... нещо подобно и да ги сложа в увеличение в ГДД. Но след като възникна въпроса за регистрация на собственика .... май ще се ориентирам към вторият вариант.

Потърсете най-долу в десния ъгъл на фактурата - изписват номерата с много ситен шрифт.
успях да се свържа с човека, който поддържа ФБ страницата, оказа се че при него имало друга ф-ра която е с номер, явно номерата на фактурите се появяват в по късен етап, не знам как да си го обяснявам. Щом за едно и също плащане имам два документа, единият с номер другият без? ...
Здравейте!
Имам два фактури от фейсбук, които са издадени на името на фейсбук страничката на фирмата, която водя и са платени от фирмената сметка. След като установихме този проблем, вече фактурите са на името на фирмата и пак са платени от фирмената сметка. Отделно на нито една от фактурите не виждам да има начислен ДДС. Нашата фирма е регистрирана по ЗДДС.
Въпросите ми са следните:
- Как точно да процедирам с фактурите, които не са издадени на фирмата? Мисля да ги осчетоводя като разчети със собственика, но не съм сигурна дали трябва да ги включа в дневника с доставките и дали и за тях важи това със самоначисляването на ДДС с протокол по чл. 117?
- Другият ми проблем е, че една от фактурите, които е издадена на фирмата, няма номер на фактурата.
Здравейте,
Честито Рождество!
По Коледа "сънувах", че съм пропуснала да подам декларация по чл. 55, изплатените доходи на физическо лице, през 3 тримесечие. Та въпросът ми рано сутринта е, как е най-правилно и "безболезнено" да подам информацията?
Благодаря на всички, които ще ми отговорят!
ОК, ще оправим нещата, много благодаря
Честно да Ви кажа аз лично бих търсила друг вариант, защото сте изпуснали срока - до 27.05. За мен и д.6 трябва да е редовна, защото кода на плащането по ГД е 4.

Точно заради изпуснатият срок си мислих, че трябва да са коригиращи декларациите
Хонорарът е платен през април месец.
Честно да си кажа и аз не знам какво ще коригирам, броят на лицата в обр. 1?...
Така като ми задавате този въпрос ми хрумва че мога да подам нова обр. 1 само за лицето с ГД и коригираща обр. 6 ?
Здравейте,
Предварително искам да се извиня ако въпросът ми се стори глупав на някого, но .... все пак ще го задам.
Подала съм обр. 1 и 6 за едно лице по ДУК, от после разбрах че имало и ГД през този месец (април) сега трябва да подам коригиращи декларации, вече с двете лица и новите суми, нали така?