Да, права сте  :thumbup:
Може разбирасе :), но служителката в НАП ме посъветва ако имам възможност да ги подавам чрез молба, като по този начин се намалява риска от грешка при обработката на информация. Но така или иначе ще трябва да подаде молба заради декларация 6 щом е в намаление :)
През Септември съм изчислила 1 ден повече на едно лице и сега трябва да коригирам Д1 и съответно Д6 в намаление. Срока ми за корекция на Д6 е до края на Ноември нали така? Молба трябва ли да нося за коригирането?

Подаваш молба за корекция в деловодството на нап, като прилагаш коректно попълнени Д1 и Д6 (по възможност на дискета и протоколи задължително!) и чакаш да ти се обадят. Аз този месец правих корекция по този начин на д1 и д6 от 06.2013 до 09.2013
Добре де, това не е ли работа допълнителна?
При мен кредита беше като овърдрафт, и кредитополучателя строеше, превеждахме пари, когато има нужда от плащания към строителя. На всичко отгоре кредитополучателя излезна на ДДС за въстановяване, от НАП поискаха произход на парите, показахме договора, подпукаха кредитора от къде има пари, добре че имахме произход.
А на всичко отгоре изчислявай лихви от дата до дата, добре че в кик има и калкулатор.
И накрая да останеш с едната привилегия... :smile1: :wink1:

Бих искала да припомня на питащата Дани54, че кредитора следва да има свободни средства с доказан произход, за да отпуща кредит.

При нас имаше подобен случай и ми искаха освен произход на средствата + договор, още и лихвен лист. Минахме ревизията без проблем, въпреки че сега установявам, че лихва съм начислявала освен на главницата от предната година, а и върху натрупаната лихва. Иначе съм изчислявала лихвата от дата до дата. За сега вече 1 година няма последствия дано и да няма :)
Казусът се заплита още, понеже при учредяване правото на строеж не е издадена фактура за аванс. Според шефът за малко се е разминал с глоба от данъчните. Предполагам, че и тази липса на фактура ще усложни нещата...

Като цяло най - голямата ми драма е как да закрия 412 и имам ли основание да го направя на този етап...
Здравейте!
Обръщам се към вас понеже никога не съм се занимавала със строителни фирми, но за  жалост вече ми се налага :(
Ситуацията е следната:
През 2007 е издадено разрешение за строеж на комлекс състоящ се от 4 сгради - А, Б, С, Д, което е собственост на 2 физически лица. Те като физически лица учредяват право на строеж за сграда А (2/3 чат) и Б(цялата) на дружестовото в което са съдружници,  като си запазват правото на строеж върху 1/3 част от сграда А. Сделката е бартерна - срещу правото на строеж те ще получат тази част от сграда А за която са си запазили правото на строеж. Учреденото право на строеж  на дружеството по НА е на стойност 244 х.лв, а на ФЛ - 73х.лв.
Учреденото право на строеж е осчетоводено така:
219/412 - 244х.лв
Всички разходи по строежа се натрупват по сметка 611

Към 2013г. са построени сграда А, Б и С (да и сграда С!?). Д не е започната

До тук нещата са ясни, НО през 01.2013г съдружниците вземат решение за увеличване на капита на дружеството, чрез апорт на правото на строеж върху тази 1/3 част от сграда А. Като вещите лица оценяват на 45 х. лв, въпреки че по НА е 73 х.лв. (можеби в случая няма значение НА)
Осчетоводявам така:
426/101 - 45 х.лв
219 1/ 426 - 45 х.лв

През 03.2013 отново се взема решение за увеличение на капитала, отново чрез непарични вноски:
1. Правото на собственост върху земята
2. Правото на строеж върху сгради С и Д

Оценени са от вещите лица съответно на 382 х.лв и 82 х.лв
осчетоводявам така:
426/101 - 464
219/101 464 ( като ги разделям на подсметки - земя и ПС)

През 10.2013 за сграда А,Б и С е издаден акт 16 и започва най сложната част за мен.

1. Следва ли апортираното правото на строеж и право на собственост върху земята да влезе в себестойността на комплекса или си остава като актив на дружестовото? - според мен правото на стреж върху построените сгради трябва да влезе в себестйността по стйността определена от вещите лица; правото на строеж на непостроената сграда и правото на собственост върху земята съответно да останат като актив на дружеството.

2. След като ФЛ апортират правото си на строеж какво се случва със сметка 412 ? - Според шефското тяло по този начин ФЛ се отказват от правото си на обещетение. Аз не съм напълно съгласна, понеже те апортират правото си на строеж върху тази част, която не е била учредена на дружестовто, но в същото време си стои правото на собственост върху построеното, което всъщност е другата страна на бартерната сделка. Нали така?

Извинявам се много за дългата тема, но вече съм отчаяна...





 Да всъщност е така. Благодаря за съдействието  :smile1:
 Да прави са. Фирмата от самото начало се е водила търговия на дребно, въпреки че няма търговски обект и сега от НСИ искат да се заведе като търговия на едро.
не няма официален документи, а с разговор по телефона...
Служителката ми обясни, че автоматично в нап се сменя КИД и по никакъв начин нямало да ни повлияе..
На нас от НСИ ни наложиха промяна в икономическата дейност - от търговия на дребно преминаваме към търговия на едро, като служителката от НСИ ме уведоми, че отчетите за 2012( не знам защо чак сега ги обработват) ще бъдат с новият код. В такъв случай % ТЗПБ от 0.4 се променя на 0.5%. Въпросът ми е какво ще стане с тази разлика при положение, че през цялата 2012г и почти цялата 2013г служителите са осигурявани върху 0.4%?
Да не ни подгонят сега НАП :(
" А ако не се спира дейността на фирмата, а просто продажбите на дребно? "

Всъщност за наличието на касов апарат са важни продажбите , за които се издава касова бележка. Ако няма да имате такива не е проблем да не подновите абонамента си за поддръжка на касовия апарат и съответно да не го използвате.

Благодаря за отговора, но тук изниква въпросът дали трябва да се подава някакво заявление до НАП :hmmm:
Като се замисля, май е по-правилно първо да прехвърля сумата от сметка 123 в 122 и тогава да начислявам корпоративния данък?

През 2010г. начисляваш корпоративният данък 123/452 и през 2011г. разпределяш съгласно решението на общото събрание :)
А има ли някакво значение ако са свързани лица - физическото лице е на ТД при ЮЛ?
А ако не се спира дейността на фирмата, а просто продажбите на дребно?
 От фирмата, която ни поддържа касовите апарати ни казаха, че ако не си платим абонамента спират сим картата на касовия апарат и НАП нямало да ни търсят обяснение защо не подаваме информация..
 Вие как мислите?
Според мен сделката е ВОД, съответно фактурата трябва да е без ддс най - общо казано :smile1:
Ако плащанията са Ви в брой / което е най-вероятно след като обекта е кафе/ трябва да имате касов апарат. За трудовата медицина е задължително да имате сключен договор ако имате наети работници .

В случай, че в дружеството няма служители на ТД, а работят само съдружниците, които са СОЛ с личен труд, необходимо ли е да се сключва договор с трудова медицина?
Тогава да ,  Д1 с код вид осигурен 12 се подава по Булстата, чрез което СОЛ се осигурява. Д1 с код 90 се подава, ако СОЛ-съдружик е положил труд в дружество, различно от това, чрез което се осигурява, като тази Д1 съдържа данни само за данъка - т.31, 31а, 32 и 33

Код 90 важи ли ако съдружникът работи на ТД в дружество на което не е собственик?
Здравейте,
искам да попитам при какви условия двамата съдружници в ООД могат да са СОЛ(и двамата ще полагат личен труд в дружеството и като цяло ще са единствените служители)?  Може ли да се регистрира ООД без договор за управлние?
Ако се приложи при регистрацията ДУ, но без договорено възнаграждение, длъжен ли е вписаният като управител да се осигурява на това основание (т.е. на МОД за управител)

Блгодаря предварително
Благодаря за отговора! За напред ще го коригирам, а за назад трябва ли да подавам коригиращи декларации?

Ако подадените данни с грешен код са след 30.04.2013 можеш да направиш корекция на д1 до 30.04.2014, но ако са преди 30.04.2013 трябва молба до НОИ за предписание. Аз имах същия случай, като НОИ са изпратили предписанието в НАП, но вече 2 месеца чакам сигнал от НАП...