181
Да, права сте
182
ТРЗ и осигуряване » Re: Корекция Декларация 6
05.12.2013, 14:26Може разбирасе , но служителката в НАП ме посъветва ако имам възможност да ги подавам чрез молба, като по този начин се намалява риска от грешка при обработката на информация. Но така или иначе ще трябва да подаде молба заради декларация 6 щом е в намаление
183
ТРЗ и осигуряване » Re: Корекция Декларация 6
05.12.2013, 14:19През Септември съм изчислила 1 ден повече на едно лице и сега трябва да коригирам Д1 и съответно Д6 в намаление. Срока ми за корекция на Д6 е до края на Ноември нали така? Молба трябва ли да нося за коригирането?
Подаваш молба за корекция в деловодството на нап, като прилагаш коректно попълнени Д1 и Д6 (по възможност на дискета и протоколи задължително!) и чакаш да ти се обадят. Аз този месец правих корекция по този начин на д1 и д6 от 06.2013 до 09.2013
184
Данъци и счетоводство » Re: каква лихва при заем между свързани лица
05.12.2013, 10:56Ние сме на 8%
185
Данъци и счетоводство » Re: Заем
05.12.2013, 10:47Добре де, това не е ли работа допълнителна?
При мен кредита беше като овърдрафт, и кредитополучателя строеше, превеждахме пари, когато има нужда от плащания към строителя. На всичко отгоре кредитополучателя излезна на ДДС за въстановяване, от НАП поискаха произход на парите, показахме договора, подпукаха кредитора от къде има пари, добре че имахме произход.
А на всичко отгоре изчислявай лихви от дата до дата, добре че в кик има и калкулатор.
И накрая да останеш с едната привилегия...
Бих искала да припомня на питащата Дани54, че кредитора следва да има свободни средства с доказан произход, за да отпуща кредит.
При нас имаше подобен случай и ми искаха освен произход на средствата + договор, още и лихвен лист. Минахме ревизията без проблем, въпреки че сега установявам, че лихва съм начислявала освен на главницата от предната година, а и върху натрупаната лихва. Иначе съм изчислявала лихвата от дата до дата. За сега вече 1 година няма последствия дано и да няма
186
Данъци и счетоводство » Re: Право на строеж и апорт
05.12.2013, 10:09Казусът се заплита още, понеже при учредяване правото на строеж не е издадена фактура за аванс. Според шефът за малко се е разминал с глоба от данъчните. Предполагам, че и тази липса на фактура ще усложни нещата...
Като цяло най - голямата ми драма е как да закрия 412 и имам ли основание да го направя на този етап...
Като цяло най - голямата ми драма е как да закрия 412 и имам ли основание да го направя на този етап...
187
Данъци и счетоводство » Право на строеж и апорт
04.12.2013, 11:56Здравейте!
Обръщам се към вас понеже никога не съм се занимавала със строителни фирми, но за жалост вече ми се налага
Ситуацията е следната:
През 2007 е издадено разрешение за строеж на комлекс състоящ се от 4 сгради - А, Б, С, Д, което е собственост на 2 физически лица. Те като физически лица учредяват право на строеж за сграда А (2/3 чат) и Б(цялата) на дружестовото в което са съдружници, като си запазват правото на строеж върху 1/3 част от сграда А. Сделката е бартерна - срещу правото на строеж те ще получат тази част от сграда А за която са си запазили правото на строеж. Учреденото право на строеж на дружеството по НА е на стойност 244 х.лв, а на ФЛ - 73х.лв.
Учреденото право на строеж е осчетоводено така:
219/412 - 244х.лв
Всички разходи по строежа се натрупват по сметка 611
Към 2013г. са построени сграда А, Б и С (да и сграда С!?). Д не е започната
До тук нещата са ясни, НО през 01.2013г съдружниците вземат решение за увеличване на капита на дружеството, чрез апорт на правото на строеж върху тази 1/3 част от сграда А. Като вещите лица оценяват на 45 х. лв, въпреки че по НА е 73 х.лв. (можеби в случая няма значение НА)
Осчетоводявам така:
426/101 - 45 х.лв
219 1/ 426 - 45 х.лв
През 03.2013 отново се взема решение за увеличение на капитала, отново чрез непарични вноски:
1. Правото на собственост върху земята
2. Правото на строеж върху сгради С и Д
Оценени са от вещите лица съответно на 382 х.лв и 82 х.лв
осчетоводявам така:
426/101 - 464
219/101 464 ( като ги разделям на подсметки - земя и ПС)
През 10.2013 за сграда А,Б и С е издаден акт 16 и започва най сложната част за мен.
1. Следва ли апортираното правото на строеж и право на собственост върху земята да влезе в себестойността на комплекса или си остава като актив на дружестовото? - според мен правото на стреж върху построените сгради трябва да влезе в себестйността по стйността определена от вещите лица; правото на строеж на непостроената сграда и правото на собственост върху земята съответно да останат като актив на дружеството.
2. След като ФЛ апортират правото си на строеж какво се случва със сметка 412 ? - Според шефското тяло по този начин ФЛ се отказват от правото си на обещетение. Аз не съм напълно съгласна, понеже те апортират правото си на строеж върху тази част, която не е била учредена на дружестовто, но в същото време си стои правото на собственост върху построеното, което всъщност е другата страна на бартерната сделка. Нали така?
Извинявам се много за дългата тема, но вече съм отчаяна...
Обръщам се към вас понеже никога не съм се занимавала със строителни фирми, но за жалост вече ми се налага
Ситуацията е следната:
През 2007 е издадено разрешение за строеж на комлекс състоящ се от 4 сгради - А, Б, С, Д, което е собственост на 2 физически лица. Те като физически лица учредяват право на строеж за сграда А (2/3 чат) и Б(цялата) на дружестовото в което са съдружници, като си запазват правото на строеж върху 1/3 част от сграда А. Сделката е бартерна - срещу правото на строеж те ще получат тази част от сграда А за която са си запазили правото на строеж. Учреденото право на строеж на дружеството по НА е на стойност 244 х.лв, а на ФЛ - 73х.лв.
Учреденото право на строеж е осчетоводено така:
219/412 - 244х.лв
Всички разходи по строежа се натрупват по сметка 611
Към 2013г. са построени сграда А, Б и С (да и сграда С!?). Д не е започната
До тук нещата са ясни, НО през 01.2013г съдружниците вземат решение за увеличване на капита на дружеството, чрез апорт на правото на строеж върху тази 1/3 част от сграда А. Като вещите лица оценяват на 45 х. лв, въпреки че по НА е 73 х.лв. (можеби в случая няма значение НА)
Осчетоводявам така:
426/101 - 45 х.лв
219 1/ 426 - 45 х.лв
През 03.2013 отново се взема решение за увеличение на капитала, отново чрез непарични вноски:
1. Правото на собственост върху земята
2. Правото на строеж върху сгради С и Д
Оценени са от вещите лица съответно на 382 х.лв и 82 х.лв
осчетоводявам така:
426/101 - 464
219/101 464 ( като ги разделям на подсметки - земя и ПС)
През 10.2013 за сграда А,Б и С е издаден акт 16 и започва най сложната част за мен.
1. Следва ли апортираното правото на строеж и право на собственост върху земята да влезе в себестойността на комплекса или си остава като актив на дружестовото? - според мен правото на стреж върху построените сгради трябва да влезе в себестйността по стйността определена от вещите лица; правото на строеж на непостроената сграда и правото на собственост върху земята съответно да останат като актив на дружеството.
2. След като ФЛ апортират правото си на строеж какво се случва със сметка 412 ? - Според шефското тяло по този начин ФЛ се отказват от правото си на обещетение. Аз не съм напълно съгласна, понеже те апортират правото си на строеж върху тази част, която не е била учредена на дружестовто, но в същото време си стои правото на собственост върху построеното, което всъщност е другата страна на бартерната сделка. Нали така?
Извинявам се много за дългата тема, но вече съм отчаяна...
188
ТРЗ и осигуряване » Re: Промяна на икономическата дейност
06.11.2013, 11:09 Да всъщност е така. Благодаря за съдействието
189
ТРЗ и осигуряване » Re: Промяна на икономическата дейност
05.11.2013, 10:50 Да прави са. Фирмата от самото начало се е водила търговия на дребно, въпреки че няма търговски обект и сега от НСИ искат да се заведе като търговия на едро.
190
ТРЗ и осигуряване » Re: ПРОМЯНА НА ИКОНОМИЧЕСКА ДЕЙНОСТ
04.11.2013, 13:11не няма официален документи, а с разговор по телефона...
Служителката ми обясни, че автоматично в нап се сменя КИД и по никакъв начин нямало да ни повлияе..
Служителката ми обясни, че автоматично в нап се сменя КИД и по никакъв начин нямало да ни повлияе..
191
ТРЗ и осигуряване » Re: ПРОМЯНА НА ИКОНОМИЧЕСКА ДЕЙНОСТ
04.11.2013, 12:53На нас от НСИ ни наложиха промяна в икономическата дейност - от търговия на дребно преминаваме към търговия на едро, като служителката от НСИ ме уведоми, че отчетите за 2012( не знам защо чак сега ги обработват) ще бъдат с новият код. В такъв случай % ТЗПБ от 0.4 се променя на 0.5%. Въпросът ми е какво ще стане с тази разлика при положение, че през цялата 2012г и почти цялата 2013г служителите са осигурявани върху 0.4%?
Да не ни подгонят сега НАП
Да не ни подгонят сега НАП
192
Данъци и счетоводство » Re: Спиране на дейността на ЕООД - касовия апарат?
29.10.2013, 13:14" А ако не се спира дейността на фирмата, а просто продажбите на дребно? "
Всъщност за наличието на касов апарат са важни продажбите , за които се издава касова бележка. Ако няма да имате такива не е проблем да не подновите абонамента си за поддръжка на касовия апарат и съответно да не го използвате.
Благодаря за отговора, но тук изниква въпросът дали трябва да се подава някакво заявление до НАП
193
Данъци и счетоводство » Re: Помощ за задача
28.10.2013, 16:39Като се замисля, май е по-правилно първо да прехвърля сумата от сметка 123 в 122 и тогава да начислявам корпоративния данък?
През 2010г. начисляваш корпоративният данък 123/452 и през 2011г. разпределяш съгласно решението на общото събрание
194
Данъци и счетоводство » Re: ДАНЪК ЗА НАЕМ НА МПС
28.10.2013, 12:11А има ли някакво значение ако са свързани лица - физическото лице е на ТД при ЮЛ?
195
Данъци и счетоводство » Re: Спиране на дейността на ЕООД - касовия апарат?
24.10.2013, 14:40А ако не се спира дейността на фирмата, а просто продажбите на дребно?
От фирмата, която ни поддържа касовите апарати ни казаха, че ако не си платим абонамента спират сим картата на касовия апарат и НАП нямало да ни търсят обяснение защо не подаваме информация..
Вие как мислите?
От фирмата, която ни поддържа касовите апарати ни казаха, че ако не си платим абонамента спират сим картата на касовия апарат и НАП нямало да ни търсят обяснение защо не подаваме информация..
Вие как мислите?
196
Данъци и счетоводство » Re: Фактуриране на рекламни материали
23.10.2013, 14:32Според мен сделката е ВОД, съответно фактурата трябва да е без ддс най - общо казано
197
Данъци и счетоводство » Re: пускане на регистрирана фирма отново в действие
16.10.2013, 13:15Ако плащанията са Ви в брой / което е най-вероятно след като обекта е кафе/ трябва да имате касов апарат. За трудовата медицина е задължително да имате сключен договор ако имате наети работници .
В случай, че в дружеството няма служители на ТД, а работят само съдружниците, които са СОЛ с личен труд, необходимо ли е да се сключва договор с трудова медицина?
198
ТРЗ и осигуряване » Re: Декларация 1 с код 90
16.10.2013, 11:57Тогава да , Д1 с код вид осигурен 12 се подава по Булстата, чрез което СОЛ се осигурява. Д1 с код 90 се подава, ако СОЛ-съдружик е положил труд в дружество, различно от това, чрез което се осигурява, като тази Д1 съдържа данни само за данъка - т.31, 31а, 32 и 33
Код 90 важи ли ако съдружникът работи на ТД в дружество на което не е собственик?
199
ТРЗ и осигуряване » Re: Осигуряване съдружник в ООД, работещ по тр.договор
13.10.2013, 22:53Здравейте,
искам да попитам при какви условия двамата съдружници в ООД могат да са СОЛ(и двамата ще полагат личен труд в дружеството и като цяло ще са единствените служители)? Може ли да се регистрира ООД без договор за управлние?
Ако се приложи при регистрацията ДУ, но без договорено възнаграждение, длъжен ли е вписаният като управител да се осигурява на това основание (т.е. на МОД за управител)
Блгодаря предварително
искам да попитам при какви условия двамата съдружници в ООД могат да са СОЛ(и двамата ще полагат личен труд в дружеството и като цяло ще са единствените служители)? Може ли да се регистрира ООД без договор за управлние?
Ако се приложи при регистрацията ДУ, но без договорено възнаграждение, длъжен ли е вписаният като управител да се осигурява на това основание (т.е. на МОД за управител)
Блгодаря предварително
200
ТРЗ и осигуряване » Re: декларация 1
09.10.2013, 13:26Благодаря за отговора! За напред ще го коригирам, а за назад трябва ли да подавам коригиращи декларации?
Ако подадените данни с грешен код са след 30.04.2013 можеш да направиш корекция на д1 до 30.04.2014, но ако са преди 30.04.2013 трябва молба до НОИ за предписание. Аз имах същия случай, като НОИ са изпратили предписанието в НАП, но вече 2 месеца чакам сигнал от НАП...