Според мен това е дистанционна продажба,но не на 100 %. Отдаването под наем е услуга с място на изпълнение в Холандия, вие не начислявате ддс във вашите фактури, но следите оборота си за регистрация по ддс в Холандия.
Нека и други колеги се включът с мнение.
Извинявам се, че се повтарям, но нещо ми объркано за тези социални разходи в натура, значи това са тези по чл. 294 от КТ, ваучерите за храна, разходите за вноски (премии) за допълнително доброволно осигуряване, за доброволно здравно осигуряване и за застраховки "Живот";  разходите, свързани с експлоатация на превозни средства, когато с тях се осъществява управленска дейност;, което означава, че нашите витамини не са социален разход и разход свързан с дейността на лабораторията и прилагам чл.26, т.1 от зкпо.
1-дук, 2-трудови и 1- граждански, а ако просто си осчетоводя фактурата на разход?
Управителя на една лаборатория, желае да закупи витамини,  за двамата си служителя, за него той е по ДУК и на човека на граждански договор, ще им го предоставя два месеца- Януари и Февруари. Това социален разход ли е, трябва ли да платим в/у тази сума 10% данък, и трябва ли да ги включа във ведомостите или само заповед на управителя и да им се раздадът?
Но тази схема, която описах в първия пост, ако реша да се прихват, но да не се ровя години назад, за да ги издирвам би ли ми свършила работа? :smile1:
Благодаря ви за съветите.
не знам какво да направя, сега все едно имаме да внасяме още 50 лв. за ддс по ведомост.
Не то беше една каша, банката се разминаваше с около 800 лева и т.н.
Затова помислих за този варянт, не трябва да подавам нищо към нап, нали?
Код за вид осигурен, съгласно декларация обр. №1?
ЗА ДУК-10
ЗА ТРУДОВИЯ, както е назначен сигурно е 01.
2 бр. приложения 15.
Поехме счетоводството на фирма, която в единната й сметка висят 50 лв, надвнесени за данък (ДДС или корпоративен)? Сега при подаване на ДДс декларацията има ддс за внасяне 200 лв., НАП си ги прихващат тези пари и остава 150 лв. за внасяне и са внесени, не съм подавала искиане за прспадане на тези пари, те автоматично са ги приспаднали, но сега как да го осчетоводя, като не знаем от каде идват тези пари?
Аз си мислех:
1.дт 459   50.00
      кт 709   50.00

2. дт 4532   200.00
       кт 4539  200.00

3.  дт 4539    200.00
       кт 459     50.00
        кт 503     150.00
Други мнения за тези надвнесени пари по с/ка на данъците?
Благодаря!
Тъй като ще ги попълван на ръка и това не ми стана ясно:
1. Едно придружително писмо- в него отбелязвам един брой опис на хартия.
2.Един опис като в него описвам болничните и приложение 15-2 бр. и  приложение 7-1бр.
3. Имали значение, че осогуровките за ноември ще се преведът декември а пък сега ще занеса болничните.

Извинявам ви се ако въпросите са ми малко глупави, но за първи път се занимавам с болнични.
Благодаря ви!
Само още един въпрос
този болничен е от 11.11.15 до 20.11.15- ще го занеса до 15 декември, но ще има оше един от 23.11.15 до 23.12.15( една майка самоосигуряваща се през ЕООД се налага да влезе в болница за 5 дни и от там ще дадат този за 1 месец), мога ли да ги занеса двата заедно до 15.12, като в описа ще опиша двата болнични с двете приложения 15-код 18, като към единия ще сложа код 14 за банковата сметка или да ги занеса по отделно.
Здравейте и от мен.
Малко глупав въпрос, при попълване на 1 бр.декларация 15 за 1 болничен в клетките "брой приложения 15- "01" или в първата клетка "1", а втората остава празна? и в описа пиша за 0 приложения и 1 бр.болничен.