Имам сключен договор с Фонд Земеделие за закупуване на земеделска техника по подмярка 4.1 Инвестиции в земеделски стопанства.
Плащането е на два пъти и през 2016г. съм получила финансиране от Фонда за един трактор.
Останалата техника по проекта още не е закупена и финансиране съответно не е получено.

Имам натрупани разходи за бизнес плана 2000лв. в 2015г. и 5000лв.в 2016г., които до момента съм осчетоводила за бъдещи периоди. Финансиране за бизнес плана не съм получила. Ще го получа при второто и окончателно плащане от Фонда.

Питането ми е кога се признават разходите за бизнес плана като текущи и кога се отразява приход от финансиране за него?
Много ви благодаря
Имам натрупани разходи по с-ка 611 Незавършено производство за люцерна. Но тя така и не пониква и я изоравам.
Причината да не поникне е суша и вероятно лоши семена, но нямам доказателства за нито едно от двете.
Трябва ли да го третирам като брак и да начисля ддс?
За авансовата фактура осчетоводяваш 302/402. Издаваш протокол
За окончателната ще имаш първи ред семена на стойност...и втори ред приспаднат аванс. Предполагам, че ще е е "нулева". Осчетоводяваш 302/401 и 402/401. Пак издаваш протокол и отразяваш в дневника
Точка 2 е правилния вариант.

На въпроса: "В същото време си мисля, ако това ФЛ продаде имот, означава ли, че продажбата му трябва да мине през счетоводството на ЕТ-то?"
Ако имота е включен в активите на ЕТ-то - минава през счетоводство и облагане в ЕТ-то.
Ако си е на физическото лице - преценяваш дали се декларира и плаща данък като- четеш чл.13 ЗДДФЛ , ал.1 б
Не са облагаеми:
б) до два недвижими имота, както и селскостопански и горски имоти независимо от броя им, ако между датата на придобиването и датата на продажбата или замяната са изминали повече от 5 години;

Декларацията по чл.50 е по ЕГН. Аз съм Емилия, имам доход от граждански договори, имам ЕТ, продала съм нещо си - всичко това се декларира в различни приложения на декларацията, но данъка от всички доходи си ми е общо задължение по ЕГН

Ако установиш, че има и продажба на ябълки, пак няма да мине дохода през приложение 3, защото няма регистрация като ЗП

Да на всички въпроси
Следва да си уточните статуса на всяко едно лице: безработен, работещ по ТД, инвалид, пенсионер по осигурителен стаж и възраст и т.н.
Има разлика при осигуровките и данъка за всяка "категория"
Към Арнаудова: В 7-дневен срок от регистрация в служба Земеделие трябва да се регистрира в Агенция по вписаванията регистър Булстат
Ако е физическо лице по ЕГН не
Ако е ЕТ или юридическо не
Искам да споделя една публикация с вас. Има промяна в закона и от 2015г. , ако с преотстъпения данък вземете активи при условията на финансов лизинг, то трябва да ги придобиете в двегодишен срок.
Старата разпоредба не задължава придобиване, а само встъпване в договора.
Има и още интересни неща.

http://www.trudipravo.bg/mesechni-spisania/mesechno-spisanie-schetovodstvo-danaci-i-pravo/menucontfp1/2455-promenite-v-zkpo-svarzani-s-preotstapvane-na-korporativen-danak-ot-zemedelski-stopani-yuridicheski-litza
От къде го разбрахте
И аз го осчетоводявам в Допълнителни резерви и там си стои
Преотстъпения данък за 2014 може да ползваш за активи, купени през 2014г. и 2015г.
Актива /както казва колегата/ като обикновена покупка.

Защото има различни варианти за осчетоводяване
Избрала съм да не коригирам себестойността
Пък и отстъпката ми е фактурирана чак след жътва

По смисъла на ЗСч нетните приходи от продажби не включват търговските отстъпки...да го пиша ли това за изравняване не знам
Земеделски производител ФЛ.
Имам осчетоводени търговски отстъпки в размер на 1000лв. от издадени кредитни известия за препарати. Отстъпките са осчетоводени като Приходи от други продажби.

Трябва ли да се прави изравняване за този приход според вас?
Благодаря. А ето и отговор как се признава в не идеалния вариант:

Въпрос:
През Октомври 2015г пуснахме фактура за наем на земя за стопанската 2015/2016г. Сумата по фактурата е преведена в м.Октомври. Контировките, които съм взела са:

411/751 - приходи за бъдещи периоди -понеже наемът се отнася за следващата стопанска година

503/411 - към 31.12.2015г с/ка 751 ще бъде с остатък и ще бъде отразен в баланса,

През Януари 2016г ще прехвърля сумата от с/ка 751 в с/ка 709 (751/709) за да бъде отразен прихода за годината. Понеже за първи път се сблъсквам с такъв случай, моля да ми кажете, правилно ли вземам операциите?

Отговор:
Във Вашия случай Вие трябва да разделите сумата на наема за целия период (брой дни) и да получите колко е приходът за 1 ден. Правилното отчитане на прихода е текущо, всеки месец.

Например ако наемът е за 1000 лева, а стопанската година е от 1.10.2015 до 30.04.2016г, то Вие трябва да разделите сумата от 1000 лева на 213 дни, или приходът за дружеството е 4,6748 лева на ден. За 2015 година ще отчетете приход за месец октомври от 145,54 лева, за месец ноември 140,85 лева и за месец декември 145,54 лева. От 1000 лева като извадите вече признатия за 2015 година приход от 431,93 лева следва да имате салдо по сметка 751 Приходи за бъдещи периоди в размер на 568,07 лева.

Контировките са:

1. Осчетоводяване на фактурата:
Дт 411/Кт 751

 2. Осчетоводяване на плащането:
Дт 503/Кт 411

 3. Признаване на приход всеки месец:
Дт 751/Кт гр.70
Фирма ЮЛ купува земя и после я арендова на други фирми.
За ЮЛ е прихода
Някой има ли опит с признаване на приход от аренда на земеделска земя ? Кога се признава ...или да ме насочите къде да прочета