Разбира се, СРП е най-сладкото измислено узаконяване на лични разходи /абстрахирайки се от страшното наименование/. Декларира се като дивидент в чл.55, данъкът е същия, но нищо документално не те товари-няма протоколи и решения. Ползвам го от години вместо дивидент и в бъдеще не виждам причина да променям това.
Звъннах... отговор - "Ами това ми пише в работна карта и за това го искам."
В момента трябва да ангажираме човек, на който заплатат му върви за други неща в дружеството, за да рови документи за стотинки. Съгласен съм да внесем петкратно повече от разликите, само и само да ни оставят на мира да си вършим работата.
Отделно в искането има неща за пълнеж, които са абсурдни. Ще копирам няколко да видите за какво става въпрос. Не знам как логично се отговаря на въпроси като:

11. Счетоводни документи и справки относно декларираните продажби в отчетните регистри по ЗДДС за
периода
14. Представете документи и счетоводни справки за периода
15. По какъв начин се осъществяват разплащанията с Вашите контрагенти
16.За проверявания период представете документи, доказващи обстоятелства във връзка с декларирани
освободени доставки /НИКОГА не сме декларирали такива/.
Здравейте!
Дойде ми едно искане по повод започнала проверка на фирмата. Поводът вероятно е сгрешени от нас няколко покупни КИ за 5г. назад, описани като фактури. Това добре,ще го коригираме.
Но в следващата точка на искането са изброени около 100 фактури, за които като почнах да ги гледам проблемът е , че ДДС или основа се разминават с по 2-3 стотинки между нашето осчетоводяване  и това на доставчика, като обикновено проблемът е,че в тяхната фактура ДДС не е сметнато правилно.
За тези 100 фактури ми искат копия... а ние имаме по 1000 покупки на месец, т.е. търсенето ще е някакъв ад. Как да се измъкна от ситуацията - съглсни сме да доплатим това ддс от стотинки,вероятно няма да излезе повече от 2-3лв общо.
Дайте идея как да постъпя, че направо се побърквам.
Поздрави!
609 като скрито разпределение на печалба и после в увеличение в ГДД
Действително е така, въпросът е с каква сума се включва фактура, по която само част от стоките са налични.
Едно платежно с общата сума по параграф 442400.
Повечето от тези неща, които искат, ги имат или ги знаят или пък въобще няма да ги погледнат. Всичко се засича от софтуер. Затова имам чувството, че идеята на този тормоз е да се демотивират хората да си искат ДДС-то, когато не е в голям за тях размер.
Последното.
Нека изчакаме да го приемат това за юли, има вероятност дори въобще да не влезе за гласуване.
Добре де, ако съм на патент шивашки услуги и изработвам покривки,които изпращам по Еконт, защо да попълвам приложение 2?
Въпросът е в заглавието. Замислих се защо след като се попълва само приложение 1 - доходи от трудови правоотношения  и цялата информация я има в НАП?

3. Тъй като реално ще упражнявам дейност 2-3 месеца в годината за счетоводно обслужване и съставяне на ГФО на сравнително малки фирми, нерегистрирани по ЗДДС, ще започвам и прекъсвам осигуряването си като СОЛ за тези периоди.


В такъв случай защо не процедирате с граждански договор за преглед на документи,годишно приключване и заверка на отчет. Много по-лесно е.
Между другото да споделя нещо любопитно - имаме няколко клиента /от стотината на които продаваме брашно/, които правят обратно начисляване на ДДС по чл.163а на нашите доставки към тях и ни описват в техните дневници за продажби.
Имам смесена ф-ра , отразявам всичко на един ред , със съответния код  , като покупката с 0% ДДС ми е в клетка 9 , а покупката с 20% в клетки 10 и 11 в двевник покупки . Няма проблем , минах няколко проверки .

Имате предвид 07 или 08 за цялата фактура,нали?

П.С. Проблемът ми е не че съм дребнав, а че НАП е.
Почти съм сигурен,че скоро ще започнат засечки и с тази простотия и да ни викат да коригираме, та затова гледам да минимизирам евентуалната бъдеща хамалогия.  :smile1:
Дали тогава тази логика за двата реда на отразяване важи и за дневник продажби?
Софтуера е Ажур. Не съм ги питал по проблема,тъй като сега видях това мнение на експерт за двата реда. Между другото и на мен ми се струва нелогично отразяване на един документ на два реда.
Здравейте,
как процедирате при отразяването в дневник покупки и колона 8А на смесена фактура за хранителни стоки и хляб в един документ например ? Четох тълкувание на експерт счетоводител, че тъй като нямало изрично указание на НАП как се процедира, то той смята за правилно такъв документ да се отразява на два реда в дневника, като на реда за хляба в 8А се посочи код 07. Добре, но моят софтуер не позволява дублиране на номер документ от един и същ контрагент и веднага ми забранява въвеждане-т.е. това при мен е невъзможно. Така се получава омагьосан кръг например за фактура с 2000лв хр.стоки, от които 50лв. хляб - ако покажа код 07 излиза, че той е валиден за цялата доставка, а ако не го направя отново съм в нарушение, защото не показвам доставка на хляб.
Не знам как и доставчика отразява това,въпреки че в дневник продажби сякаш не би имало проблем, тъй като е ясно че кода в 8А е за сумата в колона "освободени доставки", въпреки че и това не винаги е сигурно.
Това е някаква нова лудост от НАП- засечка и на най-маловажните реквизити във фактурите. Имам проверка за грешно описана покупна фактура с 4лв ДДС!
Така,отговорих си и на двата въпроса - ГОДИШНА е корекцията по чл.79а от ЗДДС,малко съм я изпуснал,ще бъде сега в януари и ще е в дневник ПОКУПКИ със знак минус.
Обаче ударих на камък с осчетоводяването - ясен е дебита на 453/1 с минус, но какво идва в кредита -709 вероятно?
Здравейте,
закупили сме нов апартамент 2018, ползвали сме ДК и сега предстои да го отдадем под наем на ФЛ. Наемът ще е освободена доставка. Т.е. правя корекция по чл.79а от ЗДДС. Възникват ми два въпроса:
1. Логиката е,че връщам пропорционално ползваното ДДС за периода, през който извършвам освободени доставки - т.е. ако ползвания ДК е 10 000лв. например, то за година от наема коригирам с 10 000лв./20, т.е. 500лв/год и 41,67/месец. Не знам защо се умножава с 1/20, а не с 1/25, какъвто е периода на амортизация,но такъв е закона. Та на въпроса - тази корекция всеки месец ли се прави или в края на годината? Според ЗДДС е в последния месец, но ми се стори нелогично държавата да ме чака цяла година да й върна ползвания ДДС.
2. По-маловажен въпрос - корекцията е с протокол, това е ясно, но в кой дневник се включва. Чета различни мнения на експерти, като повечето казват в дневик продажби, но има и такива, които твърдят,че трябва да е в покупки със знак минус, тъй като е корекция в намаление на пълзван ДК.