Да, в увеличение , СРП.
Сметките, които Paysera издава у нас се обслужват от Пощенска банка, т.е. не е нужно деклариране.
Малко да се допълня с цитат от Милена КИРИЛОВА - юрист
"ЗДДС прилага принципа, че когато се извършва доставка на стока, която се монтира или инсталира от или за сметка на доставчика, мястото на изпълнение е в мястото, където стоката се монтира или инсталира. Това е регламентирано в разпоредбата на чл. 17, ал. 4 от ЗДДС. Без значение в случая е обстоятелството дали инсталирането/ монтирането се извършва от самото лице - доставчик на стоките или тази дейност е възложена на друго лице - подизпълнител"

Т.е. безспорно е че мястото на изпълнението е Германия. Притеснява ме по скоро статута на получателя - българско ФЛ с постоянно пребиваване там.

И да се поправя-категорично не е ВОД /чл.7,ал.5 от ЗДДС/ , а доставка по чл.69,ал.2 от ЗДДС
БГ фирма ще достави и монитра газов котел в Германия на физическо лице с българско ЕГН , но с немски адрес на пребиваване от много години. Транспорта е с ТА на фирмата.
Изхождам от място на сделката и извършване на услугата /Германия/ и разсъждавам,че фактурирането трябва да е без ДДС /прав ли съм?/, т.е. ВОД с  VIES декларация. След като не изпращам дистанционно стоки този оборот не би трябвало да касае OSS, освен това едно от условието за дистанционна продажба е "стоките  да не са нови превозни средства, стоки които се монтират и/или инсталират от или за сметка на доставчика и стоки, за които е предвиден специален ред за облагане на маржа на цената".

Какви документи биха ми помогнали при евентуално доказване на тези обстоятелства?
Не съм ги декларирал никога и не смятам да го правя и сега.
Каквото и да направите е все разпределение на печалба /скрито или явно-дивидент/ резултатът е един и същ - 5% данък. Естествено всичко трябва да стане в последното тримесечие и декл.по чл.55 до края на януари.
Здравейте,
тъй като още не е излязъл ПП за справката по 73,ал.1 за доходи извън трудови провоотношения да споделя, че направих проба и единствената промяна е да приеме въвеждане на 2022г.Не знам защо слагат това глупаво ограничение, само за да каже някой че е направил догодина нова версия.
Понеже цифрите са едни и същи, в стария файл за наем просто промених годината на от 2021 на 2022 , подадох го и е приет и обработен. Разбира се няма проблем да се пипнат и цифри ако се налага. Същото направих и с един дивидент на друга фирма.
Та ако някой иска като мен да отхвърля нещата може да го направи така.
Благодаря много за отговора!
Ще коригирам още този месец за фирмените данъци. Малко ме озадачи обаче това със собственика,тъй като при мен той е самоосигуряващ, а до колкото  видях сметките за осигуровки са едни и същи за всички офиси в София - единствено отгоре в платежното трябва да сменя получател "офис на НАП еди кой си", но това не променя нищо. Нали е така?
Сега разбирам,че данъчния адрес на едно от дружествата е променен в средата на годината и от местонахождение офис Подуяне отива в офис Младост. Проверих и се оказа,че сметките за ДОО,ЗО и ДЗПО са едни и същи за цяла София, но за данъци са различни.
Така няколко месеца дължимия ДОД и ДДС, както и данък дивидент са превеждани на офис Подуяне вместо на Младост. Никой не ни е потърсил за евентуален проблем,данъчната сметка е чиста, така че мисля да си мълча и просто от този месец да почна да превеждам на офис Младост. Или да изчакам първите вноски за януари и тогава да сменя?
Какво бихте ме посъветвали?
Не,не е правилно, не приключва. Ако следващия сте на внасяне по-малко от 14000 тогава ще приключи.
В момента всичко преди ДДС за 12.2016 е покрито с давностен срок.
В профила си на страницата на НАП.
Здравейте!
Някой има ли проблем подобен на моя, а имено - в ел.услугите на сайта НАП тази,която трябва да е на първо място  -  "Управление на достъпи и контактна информация", липсва и няма от къде да бъде добавена. Наличните услуги започват директно с "подоходни данъци".
П.С. Подписът е на титуляра на услгите ЮЛ и е с активиран пълен достъп .

Аз бих поискал от НАП да докажат,че действително съм получател по такава сделка и тя е реално осъществена. Същата процедура като при насрещна проверка по признаване на данъчен кредит.
Защото при нас дистрибутора в колата отпред си пуска кредитно на фактура,която е объркал и не смята за нужно да ни ги даде. А после НАП ме търсят за неотразени кредитни.
Добре благодарите,но запитвате ли се ако утре аз поискам фактура на вашата фирма като си купувам материали за ремонта на къщата например? Как ще реагирате като ви потърсят от НАП.
Защото данъчните полагат много усилия да докажат, че няма доставка като отказват ДК, а тук просто една засечка им е достатъчна и ти набиват покупката.
А вие убедени ли сте,че сте действителен получател на стоките/услугите по тези фактури?
1.здравни осигуровки върху болничния преди раждането - 50
2.34.08*24 /здравни за двете години/ - 820
3.Два месеца отпуск, които като свърши майчинството плащаш /независимо дали в брой или нямаш работник за това време, на който му върви заплата/ - 2х700 /и това ако е на минимална заплата/
4.около 300лв осигуровки върху горния ред
Идват малко под 3000, но това само при условие че е била назначена на МРЗ. Всичко над нея вдига цифрата още.

Да оставим и другите несгоди като забрана за уволнение още известно време след връщането на работа,в които в масовия случай служителката е в честиболнични за гледане на болно дете.
За съжаление наличието на работничка в майчинство е доста скъпо удоволствие за работодателя / в порядъка на около 3 хил.лева, които трябва да извади от собствения си джоб/ и затова се стига до такива ситуации.
За ситуацията обаче вина няма нито служителя,нито работодателя, а законодателя.
Как так сте си "взели" болничен? Много рисковано ако е фиктивен,защото има голяма вероятност работодателят ви да сезира НОИ.
Искате коректност насреща,но самата вие не постъпвате така.