Аз бих вписала за заявител лицето, което е посочено за управител в търговския регистър.
Другият вариант е да впишете себе си за заявител в качеството си на съставител на ГФО (ако сте естествено :) ) и да Ви направят нот заверено пълномощно за обявяване на ГФО.
В писмото на НАП е посочен документ по реда на чл. 7, ал. 2 от Закона за счетоводството, а в цитираният чл.9 от ЗДДФЛ документ за придобитите от тях доходи от източници по чл. 10, ал. 1, т. 3 и 4, съдържащ реквизитите по чл. 7, ал. 1 от Закона за счетоводството и тя се издава за:
за придобитите от тях доходи от източници по чл. 10, ал. 1, т. 3 и 4 - доходи от друга стопанска дейност и наем ....
"Приравняването на възнагражденията за извършените от тази категория лица дейности или услуги в полза на дружествата или кооперациите, в които те са съдружници, акционери или член-кооператори, на трудови има за резултат това, че те ще се облагат по реда на ЗДДФЛ за облагане на доходите от трудови правоотношения. Промяната се основава на презумпцията, че предвид участието на посочените лица в съответните предприятия, упражняването на личен труд в тях не може да се квалифицира като независима стопанска дейност и доходите им от него да бъдат третирани данъчно като доходи от такава дейност" ( http://www.bcci.bg/bulgarian/infobusb/year2011/number11/item4.htm )

:)))) Не претендирам, че разсъжденията ми са във вярната насока ... но "в спора се ражда истината"  :wink1:
"При реално положен личен труд в дружеството и съответно издаден документ по реда на чл. 7, ал. 2 от Закона за счетоводството и чл. 10 от ЗКПО разходът за начисленото възнаграждение следва да бъде признат за данъчни цели."

Чл.7 (2) Първичният счетоводен документ, който засяга само дейността на предприятието, съдържа:
1. наименованието и номера на документа, място и дата на съставянето му;
2. наименование и адрес на предприятието;
3. собствено и фамилно име на съставителя на документа;
4. основание, предмет, натурално (при необходимост) и стойностно изражение на стопанската операция;
5. подписи на лицата, отговорни за осъществяването и оформянето на стопанската операция.

В писмото не е посочено (или пропускам), че лицето следва да издаде този документ, дори впредвид това, че чл.7 ал.2 обхваща вътрешни документи ме кара да си мисля, че това е документ, съставен от предприятието , което пък ме връща отново на ведомостта ...  :blush:
Не е ли достатъчно Протокол от ОС и включване във ведомостта?
А като приложение към ГДД чл.50 лицето да приложи Служ.бележка по чл.45 ал.2 (издадена от предприятието) ?
Това пречка ли е?
Или да го назначите на срочен трудов договор до завършване на определена работа...
Това са само идеи.. нека по-компетентните колеги кажат дали са възможни :)
А защо не сключите граждански договор с лицето? Доколкото разбирам още не е започнала тази процедура?
Лицето само ще внася ДДФЛ и съответно ще подава като ФЛ и декларация по чл.55 за дължимия ДДФЛ за съответното тримесечие на придобиване на дохода.

delphine, това, че лицето ще подава само и декларация по чл.55 също беше грешно, нали? За дохода за личен труд не се подава тази декларация или греша?  :hmmm:
Благодаря!!! :)))  :flowers:
За мен не са налице две насрещни доставки... т.е. не виждам "бартер"
Здравейте,

Когато имаме бартер задължително ли е да има две насрещни фактури (за ЮЛ)?
Казусът е, че връщаме стока на наш доставчик (фактурирана), но той вместо кредитно известие и нова фактура(за взетите стоки на същата стойност) издава документ "бартер"?
Може би аз имам някакъв пропуск.... Моля, дайте мнение ... да настоявам ли за кредитно известие и нова фактура? И ако това е правилна практика... как да го документирам и осчетоводя?  :hmmm:
В касовата книга трябва да имате поле "безналични", или "плащане с наложен платеж", където вписвате сумите за деня.

А след като Ви ги изплатят вписвате ли ги отново в касовата книга, съответно въвеждате ли в касовия апарат?
http://www.ksoft-bg.com/
За обслужването вече споделих, че съм доволна, а цената смятам е конкурентна :)
Здравейте,

Някой запознат ли е с тази декларация (предполагам съкращението на Наредбата е нещо подобно :) ) и по-точно с попълването й. Става въпрос за това такса смет да се изчислява на база реалното количество битови отпадъци, а не на база данъчната оценка на имота.
Ако има такива, които са се възползвали от възможността, моля да се включат :)
Свържете се с Караджов със запитване по мейл. Отговаря доста бързо и подробно.
Аз съм доволна от съдействието, което оказва :)
Няма да се стига до самостоятелна работа...тя сама по себе си и не е рискова, но все пак се провежда в производствено помещение с машини и т.н. Именно, че и отговорността е наша, а и е хубаво да знам какви документи трябва да представя в случай на проверка :)
Здравейте,

Какви документи се издават в случаите, когато в цеха има хора, които не са работници, а са дошли за еднодневно обучение?
Тъй като вече ги вписах в книгата за инструктаж (което не знам дали е правилно), трябва ли да им издам и служебни бележки за проведения инструктаж?
Благодаря!
Да, това беше дискусията.
Правото на данъчен кредит се определя в зависимост от това дали автомобилът се използва за облагаеми доставки или не.
При предишни обсъждания на тази тема не се ли стигна до извода, че за наети леки автомобили (дори и за управленска дейност) и консумативите за тях може да се ползва ДК ?
Мисля, че най-благоприятния вариант за Вас и работодателя е да Ви назначи със срок на изпитване и да Ви освободи преди изтичането му (пак по същия член), тъй като не се изисква срок на предизвестие, освен това не е по "взаимно съгласие", а това също оказва влияние върху периода, през който ще получавате обезщетение.
Нека и колегите се изкажат все пак... :)