Ех тая нашата професия се окача най-интерената за всички нови законопроекти.
Всеки иска да бърка в нашата каца...
Този национален съвет на счетоводителите ми се вижда като замазване на очите.
Създаде ли се, ще се почвнат извисквания от него, поставящи одиторите пред счетоводителите.
Не желая предцедател на тази професия, да са хора, които си затварят очите за млрд-и, които се плащат после от данъкоплатците.
Не смятам че точно в момента одиторката професия в България има престижа, за да представлява всички нас.
С този закон ще се прокара нещо, което после ще използват и за сега виждам в това лице този "Национален съвет"...
Не ми се видя да са завишени значително изисванията за задължителен одит. Но нормално, все пак е писан от ИДЕС.


пп: Ако АССП не излезне с някаква ясна позиция до МФ, се притеснявам че ще си го приемат като нищо.
Не смятам че в МФ има много специалисти или в парламента, които точно да разбират от нашата професия.
По-скоро има лоби на  одиторите.
Здравейте колеги,

мисля да се опитам да се сборя с общинската администрация и да поискам погасяване по давност на задължения за данък недвижим имот и такса смет за 2009 г.
Обаче прочетох доста неприятен коментар, че от общината отказвали да ги отпишат.
Дали някой има повече информация, какво е хубаво да направя?
Ако откажат да ми ги отпишат, но се води че не могат да ми ги искат, мисля да пробвам да се разправям и да си платя всички други, но без 2009 г., въпреки че не знам дали тогава няма да кажат че се погасява най-старото ако тръгна да плащам.
Ще съм благодарен ако някой изкаже актуално мнение по въпроса.
Ще си позволя да цитирам коментар на потребител на 1 сайт. Просто е много забавен и ми харесва.

"Сегашната процедура за отнемане на лиценз е много облекчена. Предлагам следното: За да бъде отнет лиценз трябва одиторът да е заверил отчет на три фалирали банки последователно. Това да е станало в рамките на 5 години иначе не се брои. Лиценз не може да бъде отнеман във високосна година и по време на пълнолуние. По време на курортния сезон се подразбира ,че не може. За да бъде отнет лицензът трябва да има одобрение от патриарха и мюфтията както и от арменският католикос. Отнемане на лиценз се допуска само ако отчетите са заверени с коментар " И този път прецакахме регулаторите". Ако има други обидни думи, не се брои. "
Наказанието е смешно, ако се извади справка колко е струвал одита общо за 5-те години, то най-вероятно това наказание от 100 хил. лв. е под 5% от общия приход, който е имало одиторското предприятие във връзка с одита на КТБ.
Което ако разсъждаваме от гледна точка на бизнеса, еми и аз ще ги одитирам, като рискувам да ме глобят с 5% от приходите ми само за този одит...
Направо от бизнес гледна точка си е удар в десяткача взимаш над 2 млн за одит (общо за 5-те години) и после те глобяват с 100 хил лв.
Далавера си е.
Да, след това си поиграх с калкулатора, всеки път това "или" не му обръщам внимание, много хубаво написан закон :)
пп: Не трябва ли и 2013 и 2014 да ги покриват, за да има одит на 2014-та?
Тия изисквания ми се виждат много ниски, нямаше ли изключение на изключенията?  :noexpression:
Затруднявам се за пълномощното, знам че трябва да е специално за търг рег.
Искам да ви попитам - този текст спроед вас добър ли е?

СЪС СЛЕДНИТЕ ПРАВА:

1.   Да представляватдружеството пред Търговски регистър към Агенция по вписванията, да действат като заявител по смисъла на чл. 15, ал. 2, от Закона за търговския регистър, като подават заявления за обявяване на актове по партидата на дружеството;
   2. Да представят пред Търговски регистър към Агенция по вписванията необходимите документи за извършване на горните действия;
   3. Да плащат дължимите държавни такси във връзка с горните действия;
4. Да представят, приемат и получават всякакви документи и книжа свързани с вписванията и обявяванията на актове по партидата на дружеството.

написал съм ал. 2 - защото там пише че може заявителя да упълномощи трето лице.
декл по чл. 13 ал. 5 я попълва преносителя, а тази по чл. 13 ал. 4 - управителя - и двете не са нотариално заверени нали така?
Здравейте,

тази година за пръв път ще ми се наложи да подавам на място документи за публикуване на ГФО на място в АВ.
Аз не съм никакъв на фирмата, не съм управител или съставител на отчетите.
Ще си подготвя следните документи
- Отчети + Приложения
- Доклад на ръководството
- Г2
- Решение на ОС
- Платена такса
- Декл по чл 13. ал. 4 и дек по чл. 13 и ал. 5
- Пълномощно - ще използвам тип пълномощно като тези които се издават от адвокатите специално с търг рег - ще е нотариална заверено.

Въпроса ми е проблема с нотариалните заверки.. дали само на пълномощното? Прочетох че трябва и на самото заявление Г2 също да е нотариално заверено.
Дали някой е запознат и може да ми помогне, за да избегна плащането на няколко такси :)
Тъй като предполагам че там на място, няма никой да ми помогне в АВ.
Така тъй като аз се бях объркал, но ми се изясни
информацията която трябва да декларираме според изискването ан чл. 73а, важи от 01.01.2014 , т.е ще декларираме за 4-ти тримесечие на 2014 г. т.е догодина началото :)
За 2013 не трябва да декларираме нищо във връзка с чл. 73а.

Направих справка с НАП, то явно е било логично, но аз се бях запълнал че трябва и за 2013 да декларирам, ако някой като мене се е объркам, затова го допълвам :)

пп: До края на 2014 ще видоизменят дек по чл. 55, за да може в началото на 2015 да декларирме нужните неща.
Някой да е чул някакво разяснение за чл. 73а? :)
Първо вижте дали лицето е местно за целите на ЗДДФЛ или се третира като чуждестранно лице . Ако е местно за целите на ЗДДФЛ няма да декларирате нищо в Декларацията по чл.55 тък като се третира като трудово правоотношение . Ако лицето се определи като чуждестранно и му удържате окончателен данък по чл.чл. 37, ал. 1, т. 9 тогава ще декларирате това с декларацията .

Ами то точно от тука идва проблема, лицата са чуждестранни и им отдържаме данък, но в декл по чл. 55 декларираме данъци, не виждам къде точно в този вид на тази декларация мога да декларирам доходи и данни за самите лица... това е нещото което мен ме изненада.
И предположих че или ще има някакво приложение към тази декларация или да очакваме промени в самата декларация?
Как да декларирам доход от ДУК на лице от ЕС в декл. по чл. 55 при положение, че не удържам данък.

Много се чудя по този въпрос  :hmmm:

За него подавам декларация по ДОПК, тъй като прилагам СИДДО.

Май няма още информация, мисля днес пак да се опитам да звъня в НАП, мене лично ме притеснява това изречение в чл. 73а, а срока за подаване на дек по чл. 55 все пак е края на месеца,нямаме чак толкова много време

Мене ме интересува и когато се изплаща наем и когато е ДУК..
Чл. 73а. (1) Предприятията и самоосигуряващите се лица по смисъла на Кодекса за социално осигуряване – платци на доходи, предоставят на Националната агенция за приходите информация за доходите от наем или друго възмездно предоставяне за ползване на недвижимо имущество, както и за доходите по чл. 37, ал. 1, т. 9, начислени и/или изплатени в полза на физически лица, местни на друга държава – членка на Европейския съюз. Информацията се предоставя веднъж годишно с декларацията по чл. 55, ал. 1, подавана за четвъртото тримесечие на годината.



аз не мога да се сетя къде по-точно може да се обобщи това в дек по чл. 55, или да очакваме изменения в нея или някое приложение..
не намерих нищо? Или не съм разбрал нищо?
Аз не успявам да изровя информация от служителите на НАП, за сега ми казват че все още не може да коментират новите промени, щели да ме подведат, затова да си ходя на място.. да си питам методолозите.
Явно не са минали още обучение, аз лично обаче останах с впечетление че трябва да издаден на всички такава бележка за 2013 г.
Но не съм гледал личната декларация за 2013, както сте коментирали тук, така че може и да се бъркам

Иначе ако правилно съм разбрал през 2014 -  си издавам сметки за изплатени суми, без служебни бележки, а накрая на годината ще пускам една обща.
Действието се развива сега в декември, все още няма подавани данни, най-вероятно ще има в месеца 2 или 3 дни, в които лицето ще е при двата работодателя.
Идеята беше някак си да се запазят и двете работи (тъй като има възможност), но без да се променя това че и на двете места е на 8 часа, и аз смятам че не е възможно, но исках да се допитам и да вас :)
Дам, тя реално не се нарушава, самото лице няма да се оплаква че работи по 16 часа... но в такива случай не знам дали я данъчни я инспекция по труда, няма да дотича, а и допускам че на втория подал декларацията работодател може да му я върнат с грешка?
Или бъркам?
Здравейте,

имам следния странен въпрос, ако 2-ма работодатели ме осигуряват на 8 часа, би ли възникнал проблем. Т.е единия работодател не знае за другия и на двете места се водя осигурен на 8 часа.
При единия ще възникне ли проблем при подаване на декларациите, или ако не възникне проблем, но може да се стигне до проверка на осигурителите как така осигуряват едно и също лице едновременно че работи по 8 часа на две места?