Здравейте колеги,

Искам да ви попитам нещо във връзка с новата форма на ОПР по НСС (от 01.01.2016 г.), за жалост не успях да намеря никъде ексел вариант и реших да си го направя сам. Имам обаче следния проблем, който не мога да разбера.  НСС 1, представяне на финансови отчети – точки 21.1 и 21.2., които гласят:
21.1 – Печалбата или загубата от обичайна дейност е печалбата или загубата преди данъците за сметка на печалбата.
21.2 – Счетоводната печалба или загуба се определя като разликата между общите приходи и общите разходи преди приспадане на данъците за сметка на печалбата.
Според новите форма определението от 21.1. е статия 8, след което ни следват общите приходи и разходи и след това е счетоводната печалба или загуба с определението от 21.2.
Аз разбивам как се формира 21.2, но 21.1 би трябвало да се формира по същия начин и не мога да разбера разликата. Предполагам има такава, не случайно са го направили така, но ми се иска да го разбера. Много лесно мога да си формирам резултат в статия 8 ако всички приходи изброени един по един минус всички разходи изброени един по един, а на счетоводната да дам само общо приходи минус разходи, но къде е разликата?
Прилагам и снимка ако не съм успял да обясня правилно.
Благодаря предварително.
Не мога да разбера каква беше тази медийна кампания по сайтовете тези празниците, на няколко места бяха обявили че плащанията са до 5000 лева.
И лек хаус настъпки сред фирмите в началото на годината.
За лихвите ще го проверя, благодаря.
Относно основанието за вземането, ще бъде решение на ОСА, с което след обсъждане и предвид изминалите 5 г. се взима решение да се отпише.
А някой не може ли да помогне за самата давност от кога до кога тече и т.н.т.
Не съм сигурен дали фактурата за лихви е признаение. Едната фирма е задължена да ги пусне тия лихви, тъй като така е по договор.
Относно вземането, не мисля че е толкова строга процедурата.
Надявам се и други колеги да се включат.
Здравейте колеги,

Искам да попитам нещо във връзка с отписването на вземане/задължение между две фирми, които водя и съответно са на един собственик, и по желание на собственика трябва да отпиша в едната вземането в другата задължението.
Става въпрос за договор за заем от 07.2010 г. В договора не е упоменат срок, само е записано че сумата ще бъде върната в брой или по банка. (Това нещо винаги мога да го променя с анекс със задна дата). През всичките години от 2010 до 2015 г. включително заемодателя е издавал и фактури за лихви, които също са се натрупани в двете фирми задължение/вземане. Има и правени потвърждения на салда, които са само вътршно фирмени, но биха били определящи за давността ако ги има или няма. Не се одитират и двете фирми.
Така ако правилно съм разбрал 5те години давност се броят от датата на която заема е станал изискуем,  ако правилно разбирам ако този договор беше със срок до 2015 г. да се плати, то 5те години ще се броят от 2015 г., нищо че заема е предоставен 2010 г.? Съответно ако има потвърждения на салдата то давността се прекъсва и започва от начало. (В такъв случай ще приема че няма).
Другото което съм запомнил и ме обърква е че давността се брой от годината следващата годината през която е станало изискуемо вземането/задължението(но това е явно само за държавните задължениея?).  Т.е ако са били дължими до 10.2011 г., давността започва от 01.01.2012 г. и са изтекли по давност на 01.01.2017? или ще са изтекли на 10.2016 г.
Оказва се че ми е някаква пълна каша от кога започва давността и кога свършва, за да мога да ги отпиша съгласно разпоредбите на ЗКПО.
Ако не бъркам според последните промени мога да отпиша вземанията и задълженията най-рано след изтичане на 5г. давност, т.е и да е трябвало да го направя 2015 г., тъй като не съм напълно сигурен за давността, не е проблем да ги отпиша и 2016 г.?
При самото отписване ще отчета съответно приход/разход счетоводно и те ще са данъчно признати. Няма формирани временни разлики и оценки. Тъй като отчитам разход/приход няма да преобразувам фин. Резултат и в двете фирми.
Допълнително четох че е хубаво да имам едно решение на общото събрание с което се преценява че вземането е несъбираемо и да го отпиша на тази база, същото е хубаво да направя и за задължението?
Ще съм благодарен ако може да ми помогнете с правилното тълкуване на давността.
Не на последно място остава въпроса за фактурите за лихви издавани от 2010 г. до 2015 г. включително. За всяка от тях трябва да чакам да минат 5г. т.е от тука нататък всчка година отписвам по една фактура, докато не изчистя всички?
Благодаря предварително на всички които прочетат дългия ми пост 
Да, сумата е разделена за всеки ден съгласно медия план.
Не рядко се случва да получа разход от подизпълнител, защото подизпълнителя си е разделил прихода по месеци. Всъщност тук ми се получава пропукването. Имам разход но нямам приход за месеца, което за мен е проблем. Но моя клиент тълкува че услугата приключва в следващия месец и съответно държи фактурата да е тогава.
Здравейте,

Искам да попитам нещо свързано с датата на данъчно събитие при услуга. Става въпрос за услуга, което изпълнение протича в рамките на два месеца, започва в началото на единия и свършва в началото на другия или края на другия месец. Съгласно чл. 25, ал. 2, датата е когато услугата е извършена. Нямаме получено плащане нито уговорено по-рано плащане, не са транспортни услугите. По всичко до тука ако правилно тълкувам датата е края на извършване на услугата, тъй като нямаме уговорено друго. Но проблема ми е че искам да се аргументирам законово, че трябва да фактурирам в края на всеки месец за частта извършена в този месец, не знам дали няма някакво тълкуване на закона от НАП, но не мога да намеря. Не става въпрос за услуга прочитаща в две различни календарни години, тогава е ясно. Услугата е протичаща септември-октомври. Самата услуга е реклама.
Благодаря предварително, ако може да изразите мнение 
Здравейте,

наближава отново приятния момент с публикуване, и мисля да вдигна темата, с един въпрос.
Аз съм ставителя на отчетите и ще ги подавам на хартия на място.
Въпроса ми е - в Г2, попълвам моите данни, но трябва ли да е нотариално заверено Г2, мисля си че не би трябвало, защото щом са моите данни, то аз ще се разпише, а и аз го нося лично.
Но се обърках от една тема че трябва да е нотариално заверено.
Предходни години процедирах като преносител и Г2 си беше заверено от управителите, но сега си мисля че не би трябвало да е заверено?
Разбира се ще имам заверено пълномощно.
Ако всички декларации се подават с ел. подпис, който ел. подпис е на управителя лично.
Не се ли избягват голяма част от проблемите, подател на всички декларации, ще бъде управителя.
А ако е на граждански договор за 1 месец, за да оформи годишното?
Освен ако не смятат да ни подслушват телефоните и да ни следят хронологията на браузъра...

Съмнявам се, няма да се занимават със стотинки.
Ще играят на едно - апартаменти и коли :)
И аз смятам че това указание ще доведе до доста спорове в съдебна зала, които мисля че няма да са в полза на НАП.
Иначе относно самото указание, според мен на евентуална проверка биха подложили единствено и само автомобили и имоти, другите видове активи на фирмите няма да бъдат проверявани, защото реално и няма методика с която да се проверят.
Така че ако това чудо остане да се прилага, то ще трябва да го следиме за автомобили и недвижими имоти.
За автомобилите е ясно... всичко с пътни листа.
За имотите вече.. по фирмите си има доста имоти и направо си ги виждам като обект на проверка и разбира се тези имоти са за лично ползване.
Благодаря много за коментара!
И аз се надявам да е така, тъй като смятам да го приложа.
Разбира се, аз ще си попълня още сега дан. декл, за да си видя сумата на корп. данък, но ще я подам в началото на февруари, когато ги пуснат с ел. подпис.
Лека вечер. :)
Имах подобен казус мин. година, чел съм тълкувания че от гледна точка на ТЗ всичко документално е изрядно и това е видима и явна воля на съдружниците, НО доколкото ми е известно НАП стъпват на едно старо тълкувание от 2008 г. (приложено може да го видите) и на база на него обявяват самата сделка за прикрита и я тълкуват като скрито разпределение на печалба, за което следователно.. може да глобяват...

Но ще очаквам и вашия прочит на темата.
Здравейте,

благодаря за коментара.
Съгласен съм с последователността на действията, и смятам така да я приложа, но това което всъщност мен ме притесняваше е дали има ограничение да ги приложа сега. (т.е в първата следмица след края на календарната година)
Относно учредителния акт - няма заложени различни или по-специфични изисквания, за самото разпределение, различни от ТЗ.
Със сигурност ще изготвя отчетите, ще бъде проведено общо събрание, ще бъдат приети и ще се вземе решение да се разпредели печалба, която да се изплати след това.
Но какво би станало ако направа всичко това сега, а подам дан. декларация и статистика другия месец?

Или трябва ли да има определена срокова разлика между датата на изготвянето на отчетите и тяхното приемане с протокола на общото събрание (за АД-тата има), по-спомен за ЕООД-тата няма.

Никой ли колега не може да ме подкрепи с мнение. :)
Онлайн декларацията по чл. 92 не е пусната още, но предполагам мога да я подам на хартия?
Мислех си нея да я подам по-късно, но реално, за да спазя последователността, трябва първо нея да си попълна, за да си видя корп. данък...
пп: Всъщност се сещам един проблем, ние сме ЕООД, не знам дали няма законов срок, в който предварително да трябва да предоставя готовия отчет на собственика преди да го приеме, но май беше само за АД-та, няма го в ООД и ЕООД?
Здравейте колеги,

искам да се допитам до вас.
Нали няма някакви ограничения да приключа годината сега,за да вземем решение че приемаме отчета и да разпределим дивидент за 2015 г.
Ще проверя чисто технически дали работят вече сайта на статистиката и ГДД, но не се сещам някакво ограничение?
Благодаря за коментарите предварително.
Здравейте, сега попълвам ГДД по чл. 92 от ЗКПО, при ликвидация на основание чл. 162.
Ако срокът на ликвидацията е 1 година, какво се попълва в точка 2. Период, за който се подава декларацията. Примерно срокът е 01.11.2014 - 01.11.2015 г.
Данъчната декларация по чл. 162 се подава, в деня на подаване на документите за ЗАЛИЧАВАНЕ на предприятие.
Вие сега предполагам сте подали документи за започване на ликвидацията и те първа ще чакате 1 г., от дата на покана до кредиторите.
След като мине тази 1 г., и се закрият сметките, предадат се архивите в НОИ.
То се подават документите за самото заличаване и в този ден подавате на хартия данъчна декларация от началото на годината до деня на подаване на заличаването.

Иначе аз преди 2 седмици, когато отидох в НАП, така ме объркаха.... казаха ми че се подавала в деня на покана до кредиторите... но реално няма логика да е така.
Защото в този период 6м./1г. (докато се чакат кредиторите) то предприятието се води в процес на ликвидация и може да има дейност. Съответно си подава данъчни декларация и статистики по общия ред.