Здравейте,

имам следния въпрос, когато акционерно дружество съставя консолидиран финансов отчет заедно със своите дъщерни предприятия.
Тъй като е АД - и индивидуални отчет и консолидирания на АД-то се одитират.
Но, е ли следва и индивидуалните отчети на дъщерните фирми задължително да бъдат заверени от одитор.
Съгласно чл. 38, ал.3 - се подразбира че е така, но аз имам смътен спомен, че имаше нещо и не е винаги така.
Ще съм благодарен ако можете да ми помогнете с малко информация.
пп: Иначе същата алинея 3 от чл. 38 я има и в новия закон.
Ами избирателното четене на директивата, води до това :D
И аз първоначано се зарадвах, викам си край с публикуването.
Ама като прочетох втори път и видях точното конкретизиране за ОПР и доклад... и си викам... все едно нищо не направиха :)
Освен че от тук нататък всеки ще си публикува каквото си иска, един баланс, друг баланс и опр, треи и приложение, според зависи как е свикнал да работи.
И да, съгласен съм ще стане по-трудно проучването им в ТР.
Май получих прозрение.
Ипей - бяха за картови плащания, и тъй като са лицензирани именно, за този вид плащания, не трябва да има касови бележки, а Изипей са си платежна институция, и самата микросметка и тяхна.
Мисля че така се връзват нещата,
Успях за себе си да сглобя пъзела  :good: :good: :good:
Две отделни юридически лица са
Четох тази тема, но не успях да намеря конкретен отговор за Ипей, специално.
Във втория коментар предимно се говори за ПейПал, а за Ипей - се споменава че там е ясно.
Но мен ми се губи точно кое е ясното.
Относно становището на НАП ,там се говори че при плащания с Пейпал, Ипей, Изипей и т.н.т, трябва да гледаме дали имат лиценз.
Е, в БНБ е публикуван лиценза на Изипей и аз за тях нямам съмнение, но аз се чудя конкретно за ИПЕЙ.

Здравейте колеги,

с тези касови бележки за 5-ти път се боря, стигам да решение и след година съм го забравил и почвам отначало, тоя път ще си запиша всичко.
Фирмата ни е разбира се ел. магазин, и се очаква да има плащания от Epay и Easypay.
За плащанията от Easypay нямаме задължение да издаваме касов бон, тъй като те са лицензирана платежна институация и ги има в сайта на бнб.
Но какво е положението с Epay??
Получих доста глупав отговор от самите тях - казаха ми буквално: нас ни знае НАП и няма нужда от касови бележки, няма го разписано никъде.
Нещо мен този отговор не ме задоволи въобще.
Ще съм благодарен, ако някой може да удари едно рамо.. имаше някъде логично обяснение, но не мога да се сетя къде.
Здравейте,

ще си позволя да вметна нещо.
Относно тази част от вашия текст:
"Алинея втора на същият член уточнява, че данъчен кредит за придобитите леки автомобили може да се ползва само когато:

    се използват за транспортна и охранителна дейност;
    таксиметрови услуги;
    отдаване под наем;
    куриерски услуги;
    за подготовка на водачи на МПС;
    са придобити с цел продажба;

и то при условие, че тези дейности /една или повече/, са основна дейност за придобиващата фирма /приходите от нея са над 50% от общите за 12 месеца назад- пар. 1, т. 18а от Допълнителните разпоредби към ЗДДС/, а не инцидентно възникнали."


Данъчен кредит за изброените дейности може да се ползва дори и да не ни е основна дейност.
Но ако извършваме повече от една дейност и основната ни е една от изброените, то може да ползваме данъчен кредит и за другата дейност, която не ни е основна, въпреки че не попада в горе изброението.
Това е моето тълкувание, не претендирам че е вярно, само го споделям, а може и вие това да сте имали предвит,а аз да не съм го разбрал.

пп: Много благодаря за прикачените документи!
Според мене трябва АД-тата да се освободят от одит, освен ако не покриват тези така и така приети минимални изисквания. - 4 млн. приходи, 2 млн активи, 50 служители.
Както и да се въведат някакви изисквания за съставителите било то - образувание, стаж и т.н.т.
А кой може да ги съставя финансовите отчети?
Запорираните суми, преведени на ЧСИ - не са доход , това са удръжки от трудово възнаграждение, а не друг доход и не се декларират в справката по чл.73 ЗДДФЛ.

Благодаря ти много за бързия отговор.
А ако не е нахално да попитам, може ли да ми дадете пример за ситуация, в която му се изплаща доход?
Защото имам и един друг случай, където ЧСИ ми взе от сметката на една фирма 3000 лв, тъй като дружеството не си беше платило една такса към банката, и банката беше ползвала ЧСИ, за да си вземе таксата от фирмата?
Да не би в този случай да трябва да го търся това ЧСИ, да го питам, каква такса си е зел за него... и т.н.т.
Извинявам се глупавия въпрос найстина..
Здравейте колеги,

може ли да ми помогнете с тези ЧСИ, изчетох темата, видях че ги включвате към код 306. Обаче не разбрах какво се има предвит в коментара дали ЧСИ-то е самоосигуряващо или не...
При мен винаги идват едни запорни писма на заплати на служителите, в който еди каква си част от заплата трябва да я превеждам към тях.
Съответно аз не получавам нищо друго освен това съобщение, в което са включени и някакви такси, но е трудно да се разбере кой точно, те така добре ги описват....
Та аз превеждам тази сума към тях - тя е обща, от която няма как да знам с този частичен превод, каква част от неговата такса превеждам...
В спраквата по чл. 73 - декларирам цялата сума която му е преведена? Или някак си трябва да разбера каква част е негова такса, и колко от нея съм изплатил, защото запора понякога може да е за повече от 1 година..? Малко нещо се обърквам с тези ЧСИ-та, и накрая няма да им декларирам нищо ми се струва.
Ще си напишете сторно бележката и тя не намира действително отражение никъде, защото парите са върнати по банка, а върнатата стока е отразена / не знам защо не с КИ / с протокола, който сте издали. Ако парите бяха върнати в брой тогава щяхте да вземете операцията Дт 411 / Кт 501 .

Здравейте,

тъй като става въпрос за физическо лице, което не е изискало документ, съм издал протокол, той е обобщаваш протокол за всички върнати стоки към физически лица, за които няма издадено КИ.
Благодаря много :)
Да като операции са почти същите.
Но чуденето ми е за самата касова бележка, аз трябва да и напиша сторно, но това сторно не го отразявам никъде, защото съм издал протокол с минус за върнатите пари, който протокол съм си закрил в превода по банка.
Ето го процеса при мен.
1. Продажба
411/702
499/411 - наложен платеж
503/499 - влезнали пари от наложен платеж
2. Върната стока и върнати пари по банка.
411/702 - сторно с протокол
411/503 - върната сума с плюс.
Здравейте колеги,

може ли да ми помогнете с едно леко мое объркване.
Продаваме стоки на клиенти с наложен платеж, издаваме си касов бон.
В конкретен случай, клиента си е платил в брой, в последствие се отказва от стоката.
Връща ни я заедно с касовия бон.
Ние му връщаме парите по банка. - Сега понеже аз за върнатите пари по банка си правя един протокол, с който осчетоводявам върнати стоки.
411/702 - сторно.
Се чудя какво правя с касовата бележка, издавам си сторно, но не го отразявам в намаление на свободния ми оборот, защото вече съм го намалил с протокола?
Нали така, че нещо май се обърках.
Здравей,

благодаря ти за отговора, и аз мисля че би трябвало да значи това, но, това но...
много ме бърка начина, по който е формирана точката - "Получени доходи от източници в чужбина".
Аз го разбирам като, опция за деклариране на получени от нас доходи от източни в чужбина, а тези законови текстове, касаят за платени от нас доходи.
Или може би отговора е много прост, а аз търся под вола теле - имаш предвит че тези доходи касаят парични транзакции и в двете посоки. - че всъщност аз до декларирам, само ако съм получил някой от тези доходи от чужбина.
Може би сега разбрах.
Никой ли не се е ровил за тази точка  :noexpression:
Здравейте,

някой може ли да ме насочи къде да прочета какво се разбира под "доходи от източници в чужбина" в т.3 - в част III - в раздела данни за юридическото лице на дан. дек. по чл. 92.
Леко се обрках, казаха ми че това били доходите за които се удържа данък при източника, но то такъв данък се удържа за суми, които ние плащаме, а така формирани доходи ОТ, се подрабира за суми, които ние получаваме, та малко явно се обърках.
Някакъв жокер някой да ми даде?
Здравейте,

ще имам проверка след 2 дена от КЗЛД. Нямам представа какво трябва да подготвя. Казаха че ще искат всичко на място, без да казват какво - "защото все пак това било проверка, ако кажели какво искат нямало да бъде проверка".
Имам регистрация в КЗЛД, и създадени 3 регистри - служители, контрагенти и свърз. лица.
Разбрах че трябва да имам инструкции, намерих само едни примерни за служителите.. ако някой има такива инструкции и може да помогне ще съм благодарен, както и ако е имал проверки и каже какво трябва да подготвя...