Така обяснено, вече го разбрах. Благодаря Ви!
Много теми изчетох по въпроса, но отговор не намерих, след като има м пред мен ГД за определена работа, но без краен срок като дата и възнаграждение, което ще се изплати еднократно в някакъв неясен за мен момент. Явно н ми е трудно да разбера и имам нужда от пример.
Ако е възможно, Yo-Yo,  моля да ми разясните Вие как бихте постъпили в подобна ситуация. Какво бихте подавали като имате тази информация: получавате ГД с дата 02.08. с брутна сума  на възнаграждението еднократно 2800 лв., която се изплаща след приклюване, наведнъж. Имате информация, че изпълнителят е започнал веднага да извършва дейността ( на 02.08.), която му е възложена. Минава август, идва септември (време за подаване на Д1 и Д6) и нямате все още протокол за приклюване на дейността по ГД, нямате и изплащане - какво ще правите Вие в случая?
Както съм писала във въпроса си - договорът е сключен сега (в август) и предстои извършване на дейности от страна на изпълнителя, когато и както той прецени. Сумата ще се изплати след няколко месеца - когато си свърши работата, не е ясно месец и дата. Става въпрос за сондаж - не може да предвидим кога ще се финализира.
Наясно съм, че за ГД Д1 се подава за месеца, в който е извършено изплащане на възнаграждение, което в нашия случай е наведнъж цялата сума след като работата е приключила.
Въпросът ми беше, ако приключването на работата стане, примерно след 3 месеца (в началото  на ноември), през това време не изчисляваме никакви осигуровки и не подаваме никакви  Д1-ци, защото няма плащане. А в ноември, когато платим, изчисляваме осигуровките върху 2800 -25%НПР. И понеже лицето изрично е указало, че иска да му удържаме данъка - подавам и декларация по чл.55 за тримесечието когато е удържан данъка за изплатеното възнаграждение. Защото имам едно плащане. Стана много дълго - но това ли е, което трябва да правим?  Човърка ме мисълта за т.14 и т.15 от Д1...за започване и прекъсване на осигуряването, че ще са ноемврийски дати и дали така е правилно. 
А как да разпределя според вас дохода за всеки месец, в който е извършвало дейност, като няма яснота за колко време ще бъде изпълнен договора? Просто характера на работата е сложен и зависи от много обстоятелства - заплащането е за получаване на крайния резултат, а не за период от време....
Да използвам темата...До сега съм имала граждански договори, които все в рамките на един календарен месец започва и свършва осигуряването и съответно изплащането. Но сега имам сключен договор в този месец за изпълнение на определена работа с външен специалист, който в момента не се осигурява на нито едно друго основание. Дейността може да я извърши за два или повече месеци и ще получи възнаграждението едва след приключване с приемо-предвателен протокол. Вкарвам го в програмата с начална дата на осигуряване сега, когато е започнал да извършва възложената му дейност. Сумата по договор е 2800 лв. за цялата работа. Как трябва да процедираме с осигуровките като изтече този месец? Д1 подавам едва когато имам изплащане. Осигуровките ще се изчисляват върху 2800 след приспадане на 25% НПР в август или как?
Да, така е, наистина. При това положение следва, че трябва да се свържа с доставчика, да си коригира курса на еврото и сумата в лева...
Благодаря Ви! Още един въпрос имам. Инвойсът е издаден в евро и в лева като курсът е различен от централния. Мисля, че трябва да осчетоводя по левовата стойност, независимо, че има разлика в курса, за да съвпадне дължимия/респ.платен ДДС от доставчика, със стойността на ДК, който ще ползваме и курсова разлика няма да отчитам. Такава ще има при плащането. Правилно ли разсъждавам?
Здравейте, нашето дружество е регистрирано по ЗДДС на общо основание. За пръв път закупуваме стока от унгарски доставчик регистриран по ДДС в България. Стоката се намира на територията на България. Заплатихме стоката и получихме фактура с начислен ДДС 20%. Нали посочването на тази фактура в дневник покупки и позлването на ДК е по традиционния начин - както ползването на ДК за фактури на български доставчици регистрирани по ЗДДС в България?
Благодаря, не ми се налага да се занимавам често с тази материя, но си вземам забележка  :wink1:
Здравейте, имам ангажимент да пускам Д1 на едно физ.лице, което е ЗП. Разбрах от него, че освен трудов договор на 4 часа, за който знам, считано от октомври е сключил и договор за управление за сума над максималния осигурителен доход. Подписал е декларация пред дружеството, чийто управител е, как се осигурява. За октомври и ноември сме подавали Д1 като ЗП на минимума, а по ДУК, колегите счетоводители са пуснали за разликата до макс.осиг.доход. Та въпросът ми е, дали не трябва да спрем да подаваме Д1 като ЗП, тъй като доходът му от ТД и ДУК са достатъчни за достигане на максималния осиг. доход? В началото се заблудих от поредността на възникване на осигуряването, но реално ДУК е наравно с трудовите договори, нали така?
Моите разсъждения са, че 5-дневен е срока за издаване на фактура спрямо възникването на данъчното събитие, което е получаването на аванса от нашия доставчик. От друга страна 5-дневен е срока и за издаване на кредитно известие пак считано от деня на възникване на данъчното събитие, което е връщането на аванса. На ясно съм, че сме платили по проформа, което не ми е данъчен документ, но с плащането на сумата е възникнало данъчно събитие. И само защото са минали по-малко от 5 дни между двете, явно е практика да не се издават данъчни документи, но аз на първо четене не намерих нормативно основание за това.  :smile1:
Колеги, имам следния казус за мен. Платили сме голям аванс по проформа към доставчик. На другия ден обаче, се оказва, че искаме да развалим договорката, тъй като управителя е намерил по-изгодна цена. Изпращаме уведомително писмо до доставчика, с което му съобщаваме това и че искаме  в най-кратък срок да ни възстанови аванса. Парите са върнати реално на следващия ден. Поисках си фактура и кредитно, но от тяхното счетоводство са казали, че след като не са минали 5 дни, може и без фактуриране и не желаят да издадат фактура и КИ към нея за върнатия аванс. Никога до сега не ми се е случвало в толкова кратък срок да се прави разваляне на сделка и не съм 100% сигурна дали съм права като си търся данъчните документи.
Да, така е, но пък разбрах къде ни е грешката, докато въвеждах в ПП на НАП. Понякога човек гледа и гледайки едно и също, "забива".
Прегледах клетка по клетка, там е проблемът, че не виждам грешки... Всичко е както трябва.

Сега видях, че програмния продукт на НАП за Д1 и Д6 иманова версия от 17.08.2023г. А ТРЗ програмата ни няма актуализация. Ще пробвам да въведа коригиращата Д1 в програмата на НАП и така да подам :)
Здравейте, подадена е Д1 за СОЛ с положен личен труд. Същата е приета успешно. Но ден по-късно е открита грешка в сумата, върху която се начисляват осигуровките - декларирана е по-малка сума. Срокът за подаване на Д1 все още не е изтекъл. Подготвена е нова Д1 с код 1 (корекция) и попълнени отново всички данни за СОЛ, с коректните стойности. При подаване отново е отбелязано, че няма основание за подаване на Д6. След обработване на декларацията обаче, резултатът е неприета Д1   "некоректен флаг ЕГН/ЛНЧ" и отделно пише, че се отхвърлят поради нарушаване на правилото за едновременно подаване на Д1 и Д6...
Не мога да разбера къде грешим.
Да, съгласна съм, само за данък трябва да пусна Д6, за месеца, в който изплати възнаграждението. При това положение, да подам отделно Д1, без основание за подаване на Д6. А за ДОД за изплащане, ще подам отделно Д6, без основание за подаване на Д1, нали така?
Ситуацията си е реална, работници и служители около 60,управителят е ЕС и си върши управлението срещу съответно заплащане. Просто се наложи, да извърши конкретна трудова дейност, тъй като е със съответна професионална квалификация.