Не е ли най-правилно първо да разговаряте с клиента /възложителя/ и да уночните какво ще правите с тези аванси. После осчетоводявате според договора/договорката

ПП  Аз, ако съм собственика на сградите, ще трябва мнооого да си помисля преди да приема Вашето предложение
По скоро ще поискам анекс, в който да напишем, че направените авансови плащания по ремонта на сграда А да се ползват като аванс за ремонта на сграда Б.
Или още по-елементарно - анекс, който заменя текста "ремонт на А" с "ремонт на А и Б"
Много ви благодаря, разбира се, че разговаряме по между си и търсим кое е най-правилно като решение и за двете страни.
Сключете един анекс към договор, променете адреса и толкова.
Благодаря за отговора!
А до колко би било правилно да развалим този договор за сграда А, да ни издадат КИ за пуснатите фактури за аванс и да подпишем нов договор на друга стойност за сграда Б?
Има си инструкции към Д1. На телефоните на НАП не се получават адекватни отговори по принцип.
Да, именно заради инструкциите за попълване на Д1 смятам, че е правилно тези дни да са в т.16.3 и наистина съм много разочарована, че нито един служител от НАП не го спомена, дори и след като им цитирах какво пише относно попълването на Д1, те не казаха, че трябва да са там, а да попитам в НОИ, което вече беше върха!
Защо не го говорите това със счетоводството на фирмата изпълнител?
Принципно не виждам необходимост да се издава КИ, нали материалите са едни и същи?
И в договора и във фактурите (тъй като вече имаме две направени авансови плащания) е упоменат адреса на сграда А.
Да, фирмата изпълнител купува материалите и ни ги фактурират след това за сграда А.
Здравейте, фирмата ни има сключен договор за СМР на сграда А собственост на дружеството, междувременно (2 месеца след сключения договор) след частичен пожар в сграда Б отново собственост на фирмата ни се налага да прекратим този договор за сграда А и да преминем на ремонт само на сграда Б поради финансова невъзможност за ремонт и на двете сгради. Фирмата изпълнител е една и съща. По договора за сграда А има платени и закупени, но не и вложени материали. Може ли да прекратим договора за сграда А и закупените материали да се ползват за сграда Б след префактуриране, че става въпрос за сграда Б? Как е редно - фирмата изпълнител да издаде КИ за закупените материали за сграда А и после да пусне нови фактури за обект сграда Б или по друг начин? Благодаря предварително за отговорите!
Много благодаря за отговорите! Ще подам Д1 с попълнени дни в т.16.3 и ще се надявам да е правилно.
Благодаря! Точно тези указания за попълване на Д1 прочетох и на двете служителки от НАП, но вече казах какво ми отговориха...Аз реших да се допитам, защото и името на тази точка 16.3 "Дни за отглеждане на малко дете" не ми звучи много подходящо при условие, че жената дори не е родила, но може би е правилната точка в случая.
Здравейте, имам служителка, която излиза по майчинство, но все още няма 12-месечен осигурителен стаж. Този месец трябва да й подам 45-дневния болничен и от там възниква и въпросът ми - по ТРЗ програма дните от болничния в декларация 1 са ми в т.16.3. Обадих се в НАП и според едната служителка дните от болничния трябва да са в т.16.2, а според другата служителка тези дни трябва да са в т.16.4...В крайна сметка казаха да се обадя в НОИ и да питам къде е правилно да са тези дни в декларацията - от там ми казаха, че от НАП трябва да кажат. Може ли всъщност някой, който скоро се е сблъсквал с такъв случай да ми каже къде е правилно да се отразят дните от болничния в декларация 1 за тази майка без стаж? Благодаря предварително!
А как тогава осчетоводявате протокола ?
В програмата са ми настроени автоматично фактура Д-т 304 Стоки/К-т 401 Доставчици, за протоколите Д-т 498 Други дебитори Д-т 4531 ДДС покупки на К-т 499 с името на доставчика и втори протокол Д-т 499 с името на доставчика на К-т 498 Други дебитори и К-т 4532 ДДС продажби
Защо ще осчетоводявате фактурата? И защо въобще са ви я издали? Правите си протокол по  чл. 117 м януари и пазите абсолютно всички документи , доказващи сделката най вече кога е пристигнала стоката при вас. И кога е тръгнала от доставчика ви - тогава е дан.събитие.
За да си пусна протоколи по чл.117, аз трябва да си осчетоводя фактурата (при мен са свързани операции). Фактурата я осчетоводявам по дебита на сметка 304 Стоки, а в моята програма, когато пускам протоколи не участва сметка 304. Как да си заприходя стоката, без да си осчетоводя фактурата?
Данъчното събитие е когато дойде стоката т.е 01. 2024
Значи, ако фактурата ми е издадена на 06.12.2023 год., а аз получа стоката на 10.01.2024 г. трябва да си осчетоводя и фактурата в януари 2024 г. и да си пусна протоколите с дата 10.01.2024 г.?
 Протоколи по чл.117
Ще трябва да пускам протоколи по чл.117, но с каква дата да са? С датата на фактурата от декември 2023 г. или с датата на доставката, т.е. януари 2024 г.?
ЗДДС чл. 13, чл.63, чл. 84, чл.117 ...
Протоколи по чл.117
Здравейте, платили сме и имаме издадена фактура с дата от м.12.2023 г. за внос от страна в ЕС, но стоката ще пристигне януари 2024 год. Кога и кой месец е правилно да си осчетоводя фактурата и да си пусна протоколите? Има доста спорове по темата и вече тотално се обърках...Благодаря предварително на отговорилите!
ОК, за информация - да, може да започне на втори ТД, но трябва да се съобразят някои неща по него - работното време, почивките и т.н. За осигуровките - вторият работодател трябва да знае ОД по първото правоотношение и според него да начислява ДОО и т.н.
Много Ви благодаря! Като се замисля май ще е по-добре на едното място да е на 6 часа, а на другото на 2 часа, или общо 8 часа, за да се впише в работното време и на двете фирми.
Е, това главният счетоводител не го ли знае?!?
Здравейте bobo, дъщеря съм на собственика и просто попитах за информация, не съм разговаряла със счетоводителя все още.
Здравейте, лице работи в дадена фирма като главен счетоводител на 8-часов работен ден (осигурява се на 1300 лв). Може ли да започне работа при друг работодател пак като главен счетоводител на 2 часа за 4 дни от седмицата за да се спази максимума от 48-часа работа на седмица? И на каква сума ще се внасят осигуровки, ако е осигурен на МОД за длъжността-267,50 лв, ли?Двете фирми са на свързани лица, като работата се осъществява предимно от по-голямата, но искат да назначат главен счетоводител и в по-малката. Има ли някакви особености при назначаването по втори трудов договр на които трябва да обърнем по-специално внимание? Благодаря предварително за помощта! Успешен ден на всички!
Тази свалих, не намирам вариант за онлайн попълване.
Предприятията – платци на доходи, както и самоосигуряващите се лица подават декларацията само по електронен път.
https://kdkcorrective.com/deklaracia-po-chlen-55-ot-zddfl/
 - Гледах този вариант- тук са 6.1. и 6.2.
Но намерих една за попълване онлайн. Там са т.9 и т.10 от част 2
Та въпроса е коя е най-актуална...
Ще търся.
Благодаря Ви!!!
https://nra.bg/wps/portal/nra/documents/taxes/zddfl/2023/4afb804c-7537-46cf-aa9e-d5a1d14aabf9
Един съвет - винаги гледайте документите в НАП, там са най-актуалните  :smile1: