Здравейте какви счетоводни операции следва да взема при следната ситуация :

Фирма А има банков кредит и фирма Б встъпва/поема в дълг този кредит на фирма А през договор по силата на  чл. 102 на Законът за задълженията и договорите ?

Поемането не е безвъзмеждно ,при парична наличност фирма А ще върне парите на фирма Б .
Как да го направя , за да няма салдо смерка 503/1 - Кредитна карта ? Бихте ли разписали един пример .
в сметка 503 - салдо 500 лева т.е сумата подлежаща на погасяване . В Баланса , част от ГФО  , в раздел В , група IV - парични средства според мен следва да отразя - 2000 - 500 =1500 налични пари по кредитната карта ?
Здравейте , имам затруднение с осчетоводяване на кредитна карта на фирма ?
Лимита й е 2000 лева , към края на годината има остатък за погасяване 500 лева . Какви счетоводни операции следва да взема . Според мен към 31.12.2014г. трябва в 152 сметка да има салко 500 лева  и в Баланса в графата за наличност на пари - по банкови сметки да седи 2000 лева ?
Здравейте , фирма е наета от друга фирма да извърши засаждане на фиданки и другите дейности съпътстващи засаждането им .Процеса обхваща месеци 10 и 11.2014г. / като не е работено плътно всеки ден/  Нашата фирма наема на граждански договори няколко човека за извършването на нещата . Правилно ли сме сключили граждански договори и бихме ли имали проблем по тяхното признаване?
Здравейте , работник постъпил на 01.07.2013г. до сега не е ползвал платен годишен отпуск т.е прехвърлил е 10 дни от 2013г. и 10 днии от 2014г. за ползване сега или по -късно през годината . Нали може сега да си ги използва тези 10 за 2013 и 10 за 2014г. ?
Здравейте , СОЛ получава личен труд всеки месец 420 лева , изчислявам данъка въз основа на ЗДДФЛ

ЗДДФЛ
.......
Чл. 42. (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) (1) Авансовият данък за доходи от трудови правоотношения се определя от работодателя месечно на базата на месечна данъчна основа.
(2) (Доп. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Месечната данъчна основа се определя, като облагаемият доход по чл. 24, начислен за съответния месец, се намалява с удържаните от работодателя задължителни осигурителни вноски, които са за сметка на физическото лице, по реда на Кодекса за социално осигуряване и Закона за здравното осигуряване или за задължително осигуряване в чужбина. Месечната данъчна основа на самоосигуряващи се лица за доходи от трудови правоотношения по § 1, т. 26, буква "и" от допълнителните разпоредби се определя, като облагаемият доход по чл. 24, начислен за съответния месец, се намалява с авансово внесените чрез дружеството осигурителни вноски, които самоосигуряващото се лице е задължено да прави за своя сметка по реда на Кодекса за социално осигуряване и Закона за здравното осигуряване.


Това , че да кажем осигуровките за м.12.2014г., които СОЛ дължи ще бъдат платени чрез дружеството със закъснение да речем през м.03.2015г. нали не променя начина на изчисляване на авансовия данък за м.12.2014г. т.е приспадам осигуровките за декември от личния труд за декември и по 10% ?
авансова фактура 10.2013, окончателна фактура - 28.11.2014  , признат аванс на приход на 28.11.2014г. Облагаем оборот към 14.12.2014г. за 12 предходни месеца / т.е период м.12.2013 - м.11.2014г. 47 000 лв . Превишението над 50 000 лева се получава от признатият на приход аванс , но от написаното разбирам че той няма да се отрази на оборота за рег. по ЗДДС .
Но защо признатият аванс, за който още миналата година е издадена фактура и тогава съгл. ЗДДС е влязъл в обл.оборот, да влиза и сега отново, сега сделката е завършена и е признат прихода,а не оборото?
Ето тук също е отговорено,че аванса влиза в оборото при получаване,а не при признаване на приход http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,8118.0.html
Благодаря за включването , записванията са ми точно както твойте , само дето не взимам така:
 Д-т 411                 4 000
    К-т 703                   12 000
    К-т 412                   - 8 000

А така Дт 411/ Кт 703 - 4000лв
           Дт412/Кт 703 - 8000 лв


Терсенето ни е в облагаемия оборот за рег, по ЗДДС според мен влиза само разликата за доплащане по фактурата - 4000лв , а аванса от миналата година признат сега на приход не ? Облагаемия оборот за годината е 47 000лв / включително разликата за доплащане/ но при признаването на прихода и отнасянето на аванса в гр.70  става 47 000 + 8000 признат аванс  от минала година.
аванса е приспаднат в окончателната фактура след завършването на услугата и и ма разлика за доплащане 4000 лева

411/703 - 4000 лв
412/703-8000 лв - аванс на приход

самият аванс е отчетен през 2013  - 503/411 - 8000лв , 412/411- 8000лв
Мога да празнувам спокойно и нещата са ми наред тъй ли ? :(
Да 12 месеча преди текущия , сметнах днес дали през м.01.2015г. ще трябва да подаваме заявление , тъй като няма да имаме дейност до края на 2014г. и приходите ни са ни ясни към момента . За 2014г. 47 000 лева , отнесох на приход и салдото по сметка 412 - 412/703 за получения миналата година аванс по договора, който сега завърши и се притесних, че щом 703 сметка е със стойност 55 000 лева съм уплескала нещата :)
Миналата година получихме аванс по договор 8500лв, който се изпълняваше тази година и този месец всичко по него беше завършено . Отделно през цялата година до сега фирмата има облагаем оборот 47 000 лева .Сега поради причината , че всички мероприятия по този договор , който имахме са завършени аз съм длъжна да прехвърля аванса от сметка 412 в сметка 703 и оборота ни става над 50 000 лева , но според мен това не е основание за рег, по ЗДДС , тъй като за аванса си има издадена фактура през 2013г, и съответно тогава е влязъл в облагаемия оборот по ЗДДС , а сега просто се отчита прихода от сделката . Вие на какво мнение сте?
Пътен лист няма ли да свърши същата работа ?
А ЧМР-то ни ли го издаваме ?
Здрвейте , предстой ни износ на стока за Макединия . В издадената фактура записвам ставка ддс 0% и съответния текст от закона. За да е документално обоснован износа следва да разполагаме с документите записани в ППЗДДС, но не мога да се ориентирам в алинея 1 или 2 на чл.21 ППЗДДС попадаме ? Транспортирането на стоката ще става с наш транспорт до там.

Чл. 21. (1) Когато стоките се изпращат или превозват до трета страна, за доказване на доставката по чл. 28, т. 1 и 2 от закона доставчикът следва да разполага със следните документи:
1. (доп. - ДВ, бр. 6 от 2010 г., в сила от 01.01.2010 г., изм. - ДВ, бр. 10 от 2011 г., в сила от 01.02.2011 г.) митнически документ, в който доставчикът е вписан като износител на стоките, заверен, след потвърдено напускане на стоките от изходно митническо учреждение или друг документ, удостоверяващ износа, в случаите, когато е налице възможност да не се подава митнически документ, съгласно митническото законодателство;
2. фактура за доставката;
3. документ за превоза на тези стоки.
(2) Когато стоките се изпращат или превозват до трета територия, за доказване на доставката по чл. 28, т. 1 и 2 от закона доставчикът следва да разполага със следните документи:
1. фактура за доставката;
2. документ за превоза на тези стоки;
3. писмено потвърждение от получателя, удостоверяващо, че стоките са пристигнали на територията на трета територия.
Одадих се в НОИ казаха да издам УП-то разбито по години но започващо от 01.01.1982 - 31.12.1996г. , за да може лицето да прецени кой години да посочи при документите за пенсиониране ...... какво ме чака
Здравейте пак, лицето на което се васи УП-то за периода 81-99г. иска да му включа всички години в екземпляра , а не само 3 три избрани базисни години , какво да правя? ;(