Налага се префактуриране, тъй като поради недоразумение нашата фирма ги пое и съответно управителят иска да си ги възстанови.
Здравейте,

Имам следният казус:

Фирма, нерегистрирана по ЗДДС, дава под наем бус на свързана фирма, регистрирана по ЗДДС. Имам няколко неясни момента:

1). Тъй като сделката е между свързани лица, следва да е по пазарни цени. Как се определя пазарната цена за конкретния актив? Аз се опитах да събера оферти от различни фирми, даващи под наем бусове, но техните са много по-нови и съответно на висока цена. Ако, примерно, разделя балансовата стойност на срока за наема, се получава много ниска стойност.

2). Може ли фирмата наемател да ползва данъчен кредит за гориво и поддръжка на буса?
Здравейте, имам следния казус:

Фирма, нерегистрирана по ЗДДС, внася мостра на стока от Китай. Мострата не подлежи на заплащане, но за целите на вноса, китайският доставчик посочва фактура със сума, на базата на която се изчисляват ДДС и митото.
Фирмата заплаща международния транспорт, митническото представителство, ДДС и мито. Сега тези разходи следва да се префактурират на друга фирма. Има ли проблем това да стане?
Здравейте,

За първи път ще пускам ДДС декларация и искам да попитам  нещо (става въпрос за магазин с продажби в брой с касова бележка и рядко фактура):

- Дневник на продажбите - според чл. 119 от ЗДДС следва да изготвя Отчет на продажбите за всеки месец. Така записванията в дневника на продажбите за месеца ще са само 4 - отчета за продажбите и трите издадени през месеца фактури?
Здравейте,

Имам договор, сключен на 04.06.2015 и съответно подадено в срок уведомление.
Проблемът е, че се оказа, че възнаграждението, посочено в уведомлението, не е правилно.
Възможно ли е да подам коригиращо уведомление с днешна дата?
Отново повдигам темата, но този път във връзка с оповестяванията в ГФО.
Според НСС 24 е редно видът и елементите на сделките между свързани лица да бъдат оповестени.
Та въпросът ми е дали ги оповестявате при положение, че така или иначе са включени в ГДД?
Здравейте,

Фирма трябва да наеме 2-ма складови работници и шофьори - пенсионери. От гледна точка на разходите за осигуряване е по-добре да не е на трудов договор. Въпросът е дали е възможно това да стане с примерно месечни граждански договори с текст "при наличие на доставка, изпълнителят следва да извърши разтоварване на камиона, подреждане на стоката в склада и оформяне на складовите документи, свързани с доставката. След това доставената стока следва да бъде експедирана до крайни клиенти, данните за които се предоставят от възложителя. Работата се приема с отчет за извършените за времето на договора доставки".

Няма фиксирано работно време, мястото на склада е едно, няма служители на ТД в склада. Евентуално може с единия пенсионер да се сключи ГД за разтоварване, а с другия - за доставка до краен клиент.

Моля за мнение дали има резон в описания вариант.
Намерих и съдебна практика по темата - съдът е отменил НП на НАП за ползван данъчен кредит на автомобил, придобит от една фирма и отдаден под наем на друга:

http://www.admcourt-bs.org/CMS_ADM/images_content/2412_2013R.htm
"Така например след 01.01.2013 г. ще се запази възможността да се ползва данъчен кредит за покупка на лек автомобил, който се ползва единствено за отдаване под наем, независимо че дейността от отдаване под наем формира минимален приход в сравнение с общите приходи на дружеството." (Валери Колчев, данъчен консултант):

http://ekspertis.bg/document/view/qanda/138117/0/

Излиза, че това твърдение е грешно?
Аз лично го тълкува по следния начин: фирмите, с основна дейност таксиметрови услуги, отдаване под наем на автомобили, транспортни услуги, куриерски услуги и т.н. имат право за всеки закупен лек автомобил да ползват данъчен кредит, независимо дали ще го използват в основната си дейност. Останалите могат да ползват данъчен кредит само за автомобили, които се използват "единствено за транспортни и охранителни услуги, таксиметрови превози, отдаване под наем, куриерски услуги или подготовка на водачи на моторни превозни средства". И оттук и наложената практика да се ползва данъчен кредит при автомобили на оперативен лизинг, т.е. отдадени/взети под наем.

А как се тълкува текста в т. 1 "включително при последващата им продажба"?
Значи, за да ползва в случая данъчен кредит, основната дейност на фирмата, придобила МПС-то, следва да е "отдаване на превозни средства под наем"?

Изброените изключение в чл. 70, ал. 2, т. 1 не се ли отнасят за самите превозни средства, без значение основната дейност на фирмата?
Здравейте,

В процес съм на регистрация по ЗДДС на новосъздадено ЕООД - доброволна регистрация по чл. 100, ал. 1 от ЗДДС.  Връчено ми е искането за представяне на документи. Това, което ме притеснява е, че към момента дружеството не разполага с почти нищо от изискваното в справката - няма наем на помещение, няма активи, няма договор за счетоводно обслужване, няма фискални устройства, единственото, с което разполага е разплащателна сметка. Липсата на гореизброените проблем ли ще е за регистрацията? Очакванията са, че оборотът за задължителна регистрация ще бъде достигнат сравнително бързо, затова се предприема доброволната непосредствено след вписването в ТР. Търговските и партньорски отношения към момента са в процес на доуточняване и съответно няма подписани договори.
Дали??? :blink:

Таня-ЛС, може ли да уточниш какво имаш предвид?
Как преминавате от помощен персонал в специалисти без да сменяте кода?

Тя ситуацията е изначално сбъркана, тъй като те са наети на длъжност "Специалист еди какво си", но в клас 4 Административен персонал. Това "специалист" в длъжността много ми боде очите и затова искам да сменя класа на "Специалисти".
Може ли да се включа и аз с въпрос относно необходимостта от уведомление, случаят е следният:
При служител на безсрочен договор се променя класа - от Помощен персонал на Специалисти, съответно се повишава и заплатата. Кодът и наименованието на длъжността не се променя. Според мен е достатъчно това да се направи със заповед на основание чл. 118, ал. 3 от КТ без да се подписва допълнително споразумение и да се уведомява НАП. Права ли съм?
Здравейте,

Предстои ми оформяне на ТК на напускащ служител, но има следната особеност:
Служителят постъпва на работа на 01.09 с определена заплата. На 29.09 заплатата  му е повишена, считано от 01.09. Така още първият месец той е осигуряван на по-високата заплата. Въпросът е как попълвам ТК, т.е. по-ниската заплата следва ли да фигурира изобщо?
Здравейте,

Включвам се с един въпрос по попълването на декларацията:
в т.10 Наети лица към датата на подаване на декларацията какво попълвате - не че не е написано ясно "към датата на подаване на декларацията", но от СТМ ми твърдят, че се имало предвид към 31.12
А защо за 19 дни, а не за 18? Да не включваш и 21.03, когато се отработва 02.03?
delphine,

Прегледах линка, който си дала. Там се коментира полагането на личен труд и неговото отчитане. Прегледах и чл. 52 от ЗДДФЛ, както и указанията за попълване на ГДД по чл. 50 от ЗДДФЛ и оставам с убеждението, че при липса на доходи, СОЛ не следва да подава ГДД.