Пак е толкова, 420 лв е :)
420 лв. е, на минимална заплата е служителят. Падат се точно по 20 лв. на ден. В програмата ми иска минимум 219 лв., за да продължа напред/11 дни х 20 лв./.
Здравейте всички, за да не отвярям нова тема ще пиша в тази, и при мен се появи подобен проблем. Служител по трудово правоотношение има дълъг болничен в месеца/налага се да му въвеждам Д1 на ръка/. Когато обаче стигна до колона 21, ми приема МОД на база дневно възнаграждание, а служителят има и 3 дни от работодател. За да не обяснявам напразно, ето сумите в отделните колони:
к. 12 - 01
к. 16 - 21
к. 16.1 - 8
к 16.2 - 10
к. 16.А - 3
к. 21 - 203,21 лв. бруто с болничните от работодател, а ми иска миниму 219 лв./МОД на пълен отработен ден, а има 3 дни болничен от работодател/, и после осигуровките не ми излизат. Защо става така, кое не правя както трябва?
п.п Изясни ми се казуса, може да заключвате темата. На първия ми въпрос отговорът се оказа "да", а на вторият пак "да"  :wink1:
Здравейте и честита Нова година! :)
Имаме служител с телково решение, получава си и съответната инвалидна пенсия за това. Взема дълъг болничен и му пристига известие от НОИ, че не му дължат обезщетение заради чл.40, ал.1 от КСО. В програмата за болничните сме отразили, че лицето няма 6 месеца осигурителен стаж, тъй като преди постъпването си при нас то е било много по-дълго време безработно и това сме подали като данни в уеб-базата, . Имам няколко питания по този казус и ще бъда много благодарен за които:
1. Правилно ли сме отразили в програмата за болнични, че служителят няма 6 месеца осигурителен стаж, при условие, че то е работило и се е осигурявало в миналото, но тези 6 месеца при постъпването си при нас то реално ги няма назад във времето до настоящия момент и такъв стаж реално не му е вървял преди постъпване на работа?
2. Дължим ли в този случай трите дни болнични от работодател като обезщетение/не ми стана ясно от този чл.40/?

Ами нали в СиС изпълнителят по договора може да декларира дали желае да му бъде удържан данък за четвъртото тримесечие  :smile1: Значи не съм изтървал срока за подаване на тази по чл.55? Много благодаря!  :good:
Здравейте, лице, недължащо осигуровки, е назначено последователно по два ГД, отнасящи се съответно за септември и октомври месец. Сумите по тези договори са изплатени съответно през октомври и ноември месец, с деклариране за авансово внасяне на данък. През м. октомври е внесен в НАП данъкът по първия договор, като в платежното нареждане е упоменат период 01.09-30.09. Кога би трябвало да бъде подадена декларация по чл.55 за този данък - до 31.10 или чак догодина, заедно с тази по втория договор? Служебните бележки по чл.45 и СиС всичките са издадени през м.октомври.
Сключен е договор за покупко-продажба на движими вещи между бюджетно предприятие и физическо лице. Доколкото разбрах от ЗДДФЛ, данък не се дължи и начислява в конкретния случай. Питането ми е има ли нещо по-особено и различно при документалната и счетоводна уредба на този случай, в сравнение с покупка, за която има издадена фактура?
Трябва ли да се начисли разход за материали и да се мине през параграф 10-15?
Приемо-предавателен протокол за закупените вещи ще е добре да се състави?
През кои разчетни счетоводни сметки трябва да мине направения разход?
601/4897 и после 4897/501 тъй става ли?
Много благодаря!  :good: Това чл.6, ал.11 от КСО ли е? А какво трябва да документира лицето от трудовото си правоотношение при нас? Само това, че работи и се осигурява, или и евентуални суми по него, с цел да се избегне превишаване на максималния осигурителен доход?
*сега видях, че в сметките за изплатени суми това последното се декларира, мерси още веднъж :)
Здравейте всички, предстои ни договор за консигнация с физическо лице, което работи на трудов договор по друго основание. Дължат ли се осигуровки след приспадане на НПР? Поиграх си с калкулатора в сайта и се оказа, че осигуровки се дължат само когато лицето е осигурено и на друго основание. Някой може ли да ме "светне" защо е тъй?
Много благодаря! :)
Здравейте всички. Служител постъпва на работа през април на мястото на друг. Работното облекло при нас се дава през февруари и е за календарната година. Напусналият служител възстановява разликата от облекло в парично изражение, за неотработените календарни месеци. Във вътрешни правила и синдикални споразумения при работодателя няма никъде изрично упоменато дали да се дава работно облекло на новопостъпилите служители през годината или не. Трябва ли да се даде работно облекло на новопостъпилия служител в пълния размер в момента на постъпване, или трябва да се даде в момента на раздаване на останалите служители?
Здравейте, как трябва да стане отчитането на закупен софтуер? Сумата на заложения в програмата ни капиталов разход по параграф 53-01 е платена цялата наведнъж и включва инсталирането на въпросния софтуер на компютър. Остават за заплащане някои дребни суми - за поддръжка, за ръководство по експлоатация и др. Възнамерявам да действам по следния начин:
2101/401 - при издаване на фактурата
401/501 - при заплащането на софтуера
Дребните суми мисля да отнеса в 60-та група, когато ни ги фактурират.
Правилно ли постъпвам?
Здравейте, питането ми е мога ли да осчетоводявам работно облекло, без да го минавам през материална или разчетна сметка, като го заведа само задбалансово смисъл
6015/5011 и 9909/9981
Облеклото се дава с известен брой фактури.
Някой може ли да ми обясни механизма на бракуване на останалите в търговеца неизползваеми билети? В наредбата за условията и реда за отпечатване и контрол върху ценни книжа не ми става ясно можем ли да си ги бракуваме сами с вътрешна комисия и протоколи за брак?
Ситуацията е малко особена, имуществена отговорност на този служител му се търси и за други липси, които трябва отделно да осчетоводявам. От предните счетоводители на инвентаризациите са записвали директно, че търсените активи ги няма на базата на документ и това е - никой не ги е изписвал, никой от служителите и  от ръководството години наред не се е поинтересувал какво се случва с дадените предмети, къде са и т.н., а сега, когато предалият ги човек е освободен, се търсят едва ли не до дупка, и аз съм озадачен как да ги водя от тук насетне докато се точат делата. За сторното не съм сигурен, това го видях другаде в интернет, че в този случай опрацията не се взема черно. При приемане-предаване на активи от едно на друго лице, при нас практиката е да се ползва червеното сторно - на 4500 и на 9981 съответно, и после да се завеждат наново на новия МОЛ.
Здравейте, изпитвам големи трудности при осчетоводяването на няколко активи, заведени задбалансово по сметка 9909. Те не се намират в предприятието, а са предадени с приемо-предавателен документ на външно лице. Материално отговорното лице на тях обаче тази година е освободено от длъжност и е заведено срещу него дело за търсене на пълна имуществена отговорност, а останалите му налични активи след протекла инвентаризация, са прехвърлени на друг МОЛ. Междувременно част от предадените липсващи активи се "завърнаха", за което пак се състави приемо-предавателен документ/с новия МОЛ/. Остават тези, които  на практика ги няма и съм затруднен със статиите, които трябва да взема, докато тече ходът на делото и се реши кой какво трябва да връща. Доколкото разбирам, това не са липси, понеже има документ за тях, че са дадени на външно лице.
Тези взех:
9909/9981 /червено сторно с цялата стойност на търсените активи от стария МОЛ, който вече не е служител на предприятието/
9909/9981 /върнатата част от активите на новия МОЛ/
Питането ми е какви други статии трябва да взема, за да осчетоводя практически липсващите към този момент активи.
Няма как да стане - вече е в програмата и днес му заминаха и декларации 1 и 6. Имаше проблем с подписването с електронния подпис и от там стана цялата каша.
За съжаление вече е започнал и днес дори трябва да си вземе възнаграждение.