Здравейте,

във фирмата влиза нов съдружник като по договорка за да влезе в дружеството превежда 20хил лв. Първия съдружник не следва да внася пари в дружеството (пак по договорка). Тази сума не ще се възстанови на съдружника и ще се използва за дейността на дружеството - ще се платят задължения към доставчици примерно.

От друга страна първия собственик на дружеството е разработил софтуер, който ще бъде продаван и дружеството от това ще придобива приход. Този софтуер е с доста висока оценка от независим оценител.

Въпросите ми са:
1. как следва да отразя внесената сума от втория съдружник?
2. как да отразя и този софтуер като актив на дружеството, без да е задължение към съдружника?
Да, стоят си надплатени. Мислех за коргираща декларация, защото ако останат така при една ревизия след пет години, примерно, няма ли лихвите на тези 10лв да са по-големи от задължението? Или пък да ги подам с декларацията за 2019г?!?
Здравейте,

в ГДД за 2018г е пропуснат да бъде отбелязан данък представителни разходи, в счетоводството е начислен, но е пропуснато да бъде отбелязано в самата декларация. Сумата е малка, данъка следва да е 10лв.
Би следвало да подам коригираща деклация за 2018г, но дали мога да го избегна по някакъв начин?
Много благодаря
Здравейте,

служител е получих разпореждане за пенсиониране, с изплащане на пенсия считано от август месец 2019г. Следва ли да се прекрати договора на този служител към днешна дата и ако е така на какво основание? Кога следва да му изплатим допълнителните възнаграждения при освобождаване поради пенсиониране - към м.11 или може да ги изплатим и следващия месец т.е със заплатите за декември?
Здравейте,
ако майката е самоосигуряващо се лице и се върне на работа преди навършване на 2 годишна възраст на детето пак има право на 50% майчинство нали?
Не зная, мисля че не, но ще питам за всеки случай. Водя фирмата от два месеца и дори не знаех, че преди година и половина са правили корекции на Д1 след изплащане на болничните.
Здравейте,

при ревизия от НОИ е установено, че има надплатени суми по болнични листа на две лица и с ревизионния акт са посочени като дължими от дружеството към НОИ сумите, които са надплатени. Как да отразя тези суми счетоводно и следва ли да искам от служителите да ги възстановят?
Здравейте,

дали може да ме упътите какви декларации и в какви срокове се подават когато собствениците предварително си вземат печалбата от фирмата? В съответното тримесечие се подава декларация по чл.55 с начисления /съответно внесен/ данък дивидент и след това се посочва като скрито разпределение на печалбата в годишната данъчна декларация или бъркам?
Здравейте,

физическо лице подава декларация 7, затова че е безработно и ще плаща здравните си осигуровки като такова. След няколко месеца открива фирма и подава ОКД 5 за започване на дейност, съответно започване на осигуряване през фирмения ЕИК. В момента в системата на НАП се начисляват на физическото лице както осигуровките по подадената декл.обр.1 за самоосигуряващото се лице, така и по 22,40лв здравни осигуровки по декларация 7. Какво следва да се подаде в НАП за да се прекрати действието на декларация 7? Досега сякаш с подаване на друг вид осигуряване автоматично се прекратяваше действието на декл.7.
Много благодаря. Ако отразя сега въпросната фактура в м.10 - грешната със знак минус и след това отразя коректната при проверка/ревизия би ли следвало да има някаква санкция?
Да, ние сме отразили фактура за 6000лв с ДДС, а клиента 5000лв с ДДС. Месеца е приключен, ДДС-то е платено. Действителната фактура би следвало да е за 5000лв, тъй като клиента е оспорвал извършеното като услуга.
Здравейте,
имам предадена приходна фактура за м.09,2019г за 6000лв с ДДС, която е отразена в дневника за продажбите и ДДС-то е платено. При въвеждане на банката за м.10, видях, че контрагента е платил 5000 по тази фактура и попитах, защо е така. Оказа се, че са променили фактурата на 5000лв с ДДС без да ме уведомят. Как следва да процедирам с тази фактура? По-скоро има ли начин да избегна ходенето до НАП за корекция на подадената информация за м.09 и съответна проверка за възстановяване на ДДС-то, което е надвнесено по тази фактура.
Здравейте,

1.Фирмата е от миналия месец при мен. Нямам документи от колежката, но тъй като жената си е получавала досега обезщетението предполагам има подадено уведомление по чл.53 за прериода 12,2018-12,2019г.
2. Да, подадох корекция, затова, че е тръгнало на ясла детето по чл.53. Служителката в НОИ ми каза, че грешката е защото съм подала в един и същи ден и двете приложения по чл.53 и по чл.54. Трябвало да направя заличаване на това по чл.53, след ден да го подам отново, но само с попъленен раздел 2 и чак на следващия ден да подам и по чл.54.
3. Първите две уведомления по чл.53 и 54 са си приети. Но след два дни получих писмо да направя корекции.
Здравейте,

имам служителка, родила декември 2017г. Досега е ползвала обезщетение за майчинство. През септември тази година приемат детето на ясла и тя се връща на работа. Подадени са удостоверение по чл.53 и по 54 за промяната, но върна грешка. От НОИ казаха да залича подаденото уведомление по чл.53 и да го подам след това само с попъленен раздел 2, и чак на следващия ден да подам уведомление по чл.54. Станало било объркване в системата им, тъй като са подадени и двете в един и същи ден. Заличих уведмлението по чл.53, сега се опитвам да подам такова само с попълнен раздел 2, но пак ми връща грешка " 10430 - При документ за промяна в обстоятелствата липсва основен документ. [Bulstat, EGN, FlagEGN,
TypeOfBenefit, DateFromRequest, CodeOperation]; "  Съвсем се обърках какво следва да направя с тази служителка. Заличих само промяната, че се връща на работа уж.
Здравейте,

имам въпрос - ако фирма няма печат то в НОИ биха ли признали попълнена трудова книжка без да е сложен такъв? Питам, защото доскоро в НОИ изискваха печати, но сега примерно за ползване на ел.подпис трябва само да се декларира, че фирмата не работи с печат.
Много благодаря.
Здравейте,

фирма, регистрирана по чл.97а издава за м.08,2019г само една фактура към български клиенти. Като основание за неначисляване на ДДС посочва чл.113 от ЗДДС. Дали тази фактура следва да се отрази в дневника за продажни и ако следва то в кои колони?
Здравейте,

Ирландец, живеещ в България регистрира фирма и си внася здравни осигуровки като самоосигуряващо се лице за периода на дейност на фирмата. След което се мести в Англия и закрива фирмата. Иска от тук да му издадат документ за внесените здравни осигуровки, за да може да му ги признаят в Англия. Знаете ли от къде да изискам такъв документ?